//

[3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie)

[3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) de partitie waar het OS (Operating System, oftewel besturingssysteem) van de iPhone op geinstalleerd is....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #181  
Oud 16-09-08, 12:47
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

de partitie waar het OS (Operating System, oftewel besturingssysteem) van de iPhone op geinstalleerd is.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 16-09-08, 14:09
mausie mausie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: hoogeveen
Berichten: 31
Standaard

kep die custom 3g gedownd en hersteld met itunes, dat ging allemaal prima, en nu hat ik met aptbackup, een back gemaakt en die wou ik restoren dat ging ook nog goed maar hij wou daar na opnieuw opstarten maar blijft hangen in het appelscherm iemand die hier een oplossing voor heeft?
af en toe springt ie ff(halve sec. fzo) op een witscherm en dan weer terug naar het appeltje.
edit: me pc die herkent hem wel, krijg dat ik foto's kan importeren e.d maar itunes vind hem niet
__________________
ik hou van werk!..........kan er UREN naar kijken!
iphone 4 4.1 jailbroken not working totally yet
  #183  
Oud 16-09-08, 23:09
DarkQIphone DarkQIphone is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 112
Standaard

Hey heb een Iphone 3G die legaal unlocked is door T-Mobile. Daarnet wou ik even de firmware testen van michael en iphone in DFU gezet en shift+herstel en deze firmware geinstalleerd. Echter zie ik nu geen provider naam en ook geen streepjes van de ontvangst verschijnen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ? Thnx

Laatst gewijzigd door DarkQIphone; 16-09-08 om 23:11.
  #184  
Oud 16-09-08, 23:18
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkQIphone Bekijk bericht
Hey heb een Iphone 3G die legaal unlocked is door T-Mobile. Daarnet wou ik even de firmware testen van michael en iphone in DFU gezet en shift+herstel en deze firmware geinstalleerd. Echter zie ik nu geen provider naam en ook geen streepjes van de ontvangst verschijnen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ? Thnx
Heb je de goede fw custom gekozen, dus voor de geactiveerde iPhone?
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #185  
Oud 16-09-08, 23:20
DarkQIphone DarkQIphone is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 112
Standaard

yepz, heb zeker weten de goede versie. Heb geprobeert in Recovery en DFU mode maar geen succes helaas
  #186  
Oud 16-09-08, 23:22
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkQIphone Bekijk bericht
yepz, heb zeker weten de goede versie. Heb geprobeert in Recovery en DFU mode maar geen succes helaas
Restoren naar de orginele versie van apple en nog eens proberen
  #187  
Oud 17-09-08, 01:29
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@DarkQIphone:
Misschien doet dit een lichtje schijnen... Ik had jouw probleem ook! Ik had echter niet de firmware van Michael genomen, maar er zelf een gemaakt met de nieuwste PwnageTool (ik had specifieke wensen). Alles verliep prima bij de update, maar het activeren wilde maar niet lukken (zodoende geen provider en dus ook geen ontvangststreepjes). Na heel veel proberen heb ik een nieuwe firmware aangemaakt en daar ging het wel mee. Mijn probleem was dat ik de optie Activate iPhone UIT had moeten zetten (dom, overheen gekeken)... Hiermee kreeg ik hem wel opnieuw geactiveerd via iTunes (of eigenlijk herkende hij hem toen pas als al geactiveerd).
Wat ik maar wil zeggen: je _probleem_ zit hem erin dat je iTunes je iPhone blijkbaar niet kan activeren (of als reeds geactiveerd ziet). Je _oplossing_? Tsja... Je zegt wel de juiste firmware genomen te hebben, dus dan zou ik het opnieuw proberen daarmee. Het kan echt niet zijn dat je de verkeerde toch gepakt hebt? Want dat zou wel je probleem verklaren!
Succes.
  #188  
Oud 17-09-08, 01:45
Timmeh..! Timmeh..! is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 5
Standaard

Even een vraagje

Als je hem jailbraked, vervalt de garantie volgens de Wiki.
[s]Ik het mogelijk om een gejailbrakete 2.1 iphone terug te zetten naar de originele 2.1 firmware?[/s]Ja dus Alleen de garantievraag dus -> En heb je dan wel weer garantie?

Jim

Laatst gewijzigd door Timmeh..!; 17-09-08 om 02:06.
  #189  
Oud 17-09-08, 06:13
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh..! Bekijk bericht
Even een vraagje
Als je hem jailbraked, vervalt de garantie volgens de Wiki.
[s]Ik het mogelijk om een gejailbrakete 2.1 iphone terug te zetten naar de originele 2.1 firmware?[/s]Ja dus Alleen de garantievraag dus -> En heb je dan wel weer garantie?
Jim
In principe wanneer je een gejailbreakte iphone hebt en je kan deze terug naar een restoren voor je deze binnen doet dan is dit geen probleem.
  #190  
Oud 17-09-08, 09:45
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
@DarkQIphone:
Misschien doet dit een lichtje schijnen... Ik had jouw probleem ook! Ik had echter niet de firmware van Michael genomen, maar er zelf een gemaakt met de nieuwste PwnageTool (ik had specifieke wensen). Alles verliep prima bij de update, maar het activeren wilde maar niet lukken (zodoende geen provider en dus ook geen ontvangststreepjes). Na heel veel proberen heb ik een nieuwe firmware aangemaakt en daar ging het wel mee. Mijn probleem was dat ik de optie Activate iPhone UIT had moeten zetten (dom, overheen gekeken)... Hiermee kreeg ik hem wel opnieuw geactiveerd via iTunes (of eigenlijk herkende hij hem toen pas als al geactiveerd).
Wat ik maar wil zeggen: je _probleem_ zit hem erin dat je iTunes je iPhone blijkbaar niet kan activeren (of als reeds geactiveerd ziet). Je _oplossing_? Tsja... Je zegt wel de juiste firmware genomen te hebben, dus dan zou ik het opnieuw proberen daarmee. Het kan echt niet zijn dat je de verkeerde toch gepakt hebt? Want dat zou wel je probleem verklaren!
Succes.
Ik heb em gisteren even geholpen via msn en het is weldegelijk de juiste firmware. Raar maar waar heeft ie geen bereik meer na het flashen van michael's Legal Custom Firmware. Dan heb ik em de originele 2.1 firmware laten proberen en die was meteen unlocked. Zou dus echt niet weten waar het probleem ligt, zullen al wel meer mensen die legaal firmware getest hebben met succes. Vanavond bekijk ik het probleem even verder met em, tot dan is alle hulp welkom.
  #191  
Oud 17-09-08, 13:00
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Ik heb em gisteren even geholpen via msn en het is weldegelijk de juiste firmware. Raar maar waar heeft ie geen bereik meer na het flashen van michael's Legal Custom Firmware. Dan heb ik em de originele 2.1 firmware laten proberen en die was meteen unlocked. Zou dus echt niet weten waar het probleem ligt, zullen al wel meer mensen die legaal firmware getest hebben met succes. Vanavond bekijk ik het probleem even verder met em, tot dan is alle hulp welkom.
Dat "geen bereik meer" ligt er dus (volgens mij) aan dat de activatie (lees: het reeds geactiveerd zijn!) op de een of andere manier niet doorkomt in iTunes, misschien is dat nu wel goed gebeurd met de originele 2.1? Hij krijgt simpelweg nu geen provider-settings e.d. terug van iTunes (en dus kan ie ook helemaal geen bereik hebben, het is dan slechts een iTouch in de verpakking van een iPhone in feite). :-(
Zou het helpen als ik mijn zelfgemaakte en nu zelf in gebruik hebbende custom .ipsw ergens online zet of opstuur? (750MB root-partitie, Cydia+Installer, wat extra repo's buiten de standaard ingebouwde van PwnageTool, OpenSSH en Cycorder zitten al direct erin, partition wipe-out, geen jailbreak-logo's, dus helemaal geen vreemde dingen of zo). Zoals gezegd: hij is voor een legale iPhone 3G met T-Mobile NL.

/edit:
Ik ben hem al aan het overzetten naar rapidshare (229,2MB, als .ipsw, niet gezipt o.i.d. dus). (Voor de mods: is het eigenlijk toegestaan dat ik hier dan een link neerknal? Of moet dat via PM?)

/edit2:
De toestemming is er (dank je voor snelle antwoord, cypher21), dus hier volgt de link:
Custom FW2.1 voor legale iPhone T-Mo NL via RapidShare (grootte: 234709 KB)

/edit3:
Na het downloaden niet automatisch laten uitpakken door je browser o.i.d! Bijv. Safari staat standaard wel zo ingesteld! Het MOET 1 bestand (eindigend op .ipsw) blijven, geen uitgepakte map)!

Laatst gewijzigd door Buur; 17-09-08 om 14:30.
  #192  
Oud 17-09-08, 13:16
macmaccie macmaccie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 71
Standaard

Waarom zijn de progjes zoals bv''Cydia,installer niet bij de app store te verkrijgen.
Nadat dit allemaal doorgelezen te hebben,ga ik t er toch niet op wagen om m'n iphone te Pwnen,vind t te engEn zouden zulke progjes nooit via de appstore te verkrijgen zijn?Wat denken jullie..
  #193  
Oud 17-09-08, 13:28
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Dat "geen bereik meer" ligt er dus (volgens mij) aan dat de activatie (lees: het reeds geactiveerd zijn!) op de een of andere manier niet doorkomt in iTunes, misschien is dat nu wel goed gebeurd met de originele 2.1? Hij krijgt simpelweg nu geen provider-settings e.d. terug van iTunes (en dus kan ie ook helemaal geen bereik hebben, het is dan slechts een iTouch in de verpakking van een iPhone in feite). :-(
Zou het helpen als ik mijn zelfgemaakte en nu zelf in gebruik hebbende custom .ipsw ergens online zet of opstuur? (750MB root-partitie, Cydia+Installer, wat extra repo's buiten de standaard ingebouwde van PwnageTool, OpenSSH en Cycorder zitten al direct erin, partition wipe-out, geen jailbreak-logo's, dus helemaal geen vreemde dingen of zo). Zoals gezegd: hij is voor een legale iPhone 3G met T-Mobile. Anders doe het ff via PM of zo?
Zou erg mooi zijn als je hem even die firmware kan bezorgen, kan hij het vanavond daar eens mee proberen. Grtz
  #194  
Oud 17-09-08, 13:30
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macmaccie Bekijk bericht
Waarom zijn de progjes zoals bv''Cydia,installer niet bij de app store te verkrijgen.
Nadat dit allemaal doorgelezen te hebben,ga ik t er toch niet op wagen om m'n iphone te Pwnen,vind t te engEn zouden zulke progjes nooit via de appstore te verkrijgen zijn?Wat denken jullie..
Nee, Cydia en Installer zijn juist een soort "voorlopers" van de AppStore. Ze dienen om programma's, tweaks, etc. te installeren, net zoals jij dat zelf bepaalt op je eigen computer. Apple wil de hand houden in wat jij kunt installeren en aanpassen/tweaken. Ik zal niet op de redenen daarvan ingaan, maar dat is dus de "gevangenis" (jail), Apple bepaalt wat wel of niet toegestaan is. Een jailbreak betekent niks anders dan dat jij het zelf in de hand wilt nemen op je eigen foon. Cydia en Installer bieden alleen maar een aanbod aan, zij bepalen verder niet wat jij wilt installeren. En dat is natuurlijk niet wat Apple graag ziet. In feite zegt Apple dat ze een beperkte en streng geregelde marktplaats hebben, terwijl Cydia en Installer een complete vrijmarkt aanbieden. Daar is Apple niet blij mee. Dus nee, ze gaan nooit in de AppStore komen.

/edit:
Om evt. verwarring te voorkomen: met een jailbreak kun je Cydia en Installer en de AppStore gewoon naast elkaar gebruiken.

Laatst gewijzigd door Buur; 17-09-08 om 14:25.
  #195  
Oud 17-09-08, 13:39
macmaccie macmaccie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 71
Standaard

Ooow,zo ja...

Dus dat word toch een keertje jailbreaken

Kijk over een tijdje wel,bedankt...
  #196  
Oud 17-09-08, 13:42
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Je leest wat verkeerd Komt denk ik door het woord "voorloper" Maar meerendeel van de apps via cypdia/installer komen nooit in de appstore.

Dit omdat de ontwikkelaar een licentie MOET aanschaffen. Omdat aan de appstore richtlijnen zijn verbonden. Omdat apps systeembestanden NIET mogen manipuleren (denk aan een theme programma, dit zal nooit via de appstore komen)

zo zijn er nog een hoop redenen, maar goed
  #197  
Oud 17-09-08, 14:19
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Zou erg mooi zijn als je hem even die firmware kan bezorgen, kan hij het vanavond daar eens mee proberen. Grtz
Zie de edits bij mijn eerdere bericht. Succes! Ik hoop dat hij net zo goed werkt als hij bij mij doet (nu dus 1 dag in gebruik, hartstikke stabiel).

Laatst gewijzigd door Buur; 17-09-08 om 14:23.
  #198  
Oud 17-09-08, 14:36
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Hahaha, net hier de link neergezet etc... Krijg ik een sms van T-Mobile (14.30 uur):
"Er is een nieuwe software update beschikbaar voor je iPhone. Deze kun je heel gemakkelijk installeren door je iPhone te verbinden met iTunes, Vr. groet,T-Mobile"

Dev Team mag weer aan het werk, zo ziet het eruit!
Meteen gecheckt: mijn iTunes ziet 2.1 echter nog als laatste versie en meldt dat mijn iPhone dus up-to-date is, dus klopt die sms wel, vraag ik me nu af?!?!

Laatst gewijzigd door Buur; 17-09-08 om 14:39.
  #199  
Oud 17-09-08, 15:02
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

t-mobile loopt een beetje achter

Ze hadden het over 2.1

Ik kreeg gisteren ook pas de e-mail van Apple
  #200  
Oud 17-09-08, 15:07
susiphone susiphone is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 13
Standaard vastlopertje

Help, zit helemaal vast. Krijg steeds foutmelding (6), eerst (1600). Blijft ook steeds hangen op apple logo.
Ik probeer mijn 2.0.2 naar 2.1 te krijgen mbv Michael's custom, heb 1e generatie, jailbroken iphone en werk op Mac, iTunes 8. Heb wat tips geprobeerd in deze verzameltopic, maar het lukt niet. Graag suggesties.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) Michael Unlock 1541 01-02-09 09:33
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 36 31-01-09 02:14
iPhone: [3G] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 5 24-01-09 10:56
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) Gonny Unlock 454 20-11-08 17:22
iPhone: [3G] Pwnage 2.0.2 - Verzameltopic (OSX versie) Michael Jailbreak 110 15-10-08 14:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.