//

[3G] QuickPwn 2.1 - Verzameltopic (OSX versie)

[3G] QuickPwn 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Mij lukt het maar niet om mijn iPhone 3G te jailbreaken met Quickpwn 1.1. Heb QP gedownload en op mijn bureaublad gezet. Had al Michael's ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 24-09-08, 15:31
iPhonic iPhonic is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wormer
Berichten: 9
Standaard

Mij lukt het maar niet om mijn iPhone 3G te jailbreaken met Quickpwn 1.1. Heb QP gedownload en op mijn bureaublad gezet. Had al Michael's iPhone1_2_2.1_5F136_Custom_Restore.ipsw gedownload en in een mapje (ook op het bureablad gezet). QP gedraaid tot en met het "ihaz Succes" scherm, daarna braaf gewacht (iPhone bleef maar in DFU mode "witte scherm"). Na een kwartiertje of zo gaat het scherm op zwart en kan ik de telefoon weer opstarten om er achter te komen dat er niets veranderd is... Weet iemand wat ik fout gedaan heb?

EDIT:
Ai, net even gekeken maar denk dat ik mijn fout ontdekt heb. Ipsw file en QP moeten in dezelfde folder... Ga het zo nog even proberen...

Laatst gewijzigd door Bomans; 24-09-08 om 16:00. Reden: edit-knop gebruiken aub!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 24-09-08, 16:30
iPhonic iPhonic is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wormer
Berichten: 9
Standaard

Voor de vierde keer geprobeerd, de instructies op iClarified opgevolgd maar weer na "ihaz Succs" een wit scherm. Vermoed dat mijn timing met het vasthouden en loslaten van de homebutton het probleem is. Iemand dezelfde ervaring of suggesties?
  #43  
Oud 24-09-08, 18:57
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhonic Bekijk bericht
Voor de vierde keer geprobeerd, de instructies op iClarified opgevolgd maar weer na "ihaz Succs" een wit scherm. Vermoed dat mijn timing met het vasthouden en loslaten van de homebutton het probleem is. Iemand dezelfde ervaring of suggesties?
Het scherm moet zwart zijn om te beginnen (alsof ie uit staat), niet wit en ook geen USB-stekker of wat dan ook.
2e wat ik op wil merken is dat je 2 manieren door elkaar haalt... OF je gebruikt QuickPwn op een officiele 2.1 update OF je gebruikt een custom firmware met iTunes (zoals die van Michael). Nu doe je alletwee door elkaar?!?!
  #44  
Oud 24-09-08, 19:35
iPhonic iPhonic is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wormer
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Het scherm moet zwart zijn om te beginnen (alsof ie uit staat), niet wit en ook geen USB-stekker of wat dan ook.
2e wat ik op wil merken is dat je 2 manieren door elkaar haalt... OF je gebruikt QuickPwn op een officiele 2.1 update OF je gebruikt een custom firmware met iTunes (zoals die van Michael). Nu doe je alletwee door elkaar?!?!
Okay, bedankt voor de tip. Heb de Quickpwn later geprobeerd met een off. ispw en weer een wit scherm. Dus als ik het goed begrijp kan ik een custom ispw gebruiken en de iPhone restoren via iTunes?(alt+mac knop ingedrukt houden). Ga morgen beide opties (dit keer apart) proberen. Nogmaals bedankt!
  #45  
Oud 24-09-08, 20:29
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

OK, je snapt het nog niet, of je bent te summier met wat je eigenlijk doet/gedaan hebt. Ik doorloop heel snel de stappen van iedere manier dan maar. Bij beide is het het makkelijkst als je in iTunes8 even een backup maakt, zodat je die na de update en jailbreak terug kunt zetten. Tenzij je echt vers wilt beginnen, zonder (programma-)instellingen, smsjes, algemene settings, etc.

De manier via QuickPwn:
- Sluit iPhone aan, iTunes opent, selecteer je iPhone in iTunes en klik op de knop Zoek naar Update (als iTunes niet zelf al aangeeft dat er nieuwe software voor je iPhone is).
- iTunes download de officiele 2.1 en wil die op je iPhone zetten, sta dit toe.
- Hierna (nadat iTunes helemaal klaar is met updaten) sluit je iTunes af en open je QuickPwn en het enige wat je dan hoeft te doen om te beginnen, is op de blauwe pijl (knop rechtsonderin) te klikken. Je hoeft dus niks aan te wijzen van te gebruiken firmware o.i.d.! QuickPwn heeft die al zelf gevonden in je systeem. Hierna word je begeleid met tekstballonnen. Doorloop dit en heb verder geduld met de herstart.

De manier van iTunes8 en een custom firmware:
- download de custom firmware, zorg ervoor dat dit 1 bestand blijft, dus geen uitgepakte map! Het bestand moet eindigen op .ipsw. Als het een .zip is, download het dan gewoon met Safari, maar zet wel even het automatisch uitpakken in de Safari-voorkeuren UIT. Indien het nodig is te unzippen, doe je dat handmatig dus.
- Sluit je iPhone aan, iTunes opent.
- Selecteer je iPhone in iTunes en alt-klik (zonder appeltjes-toets, dus niet zoals jij zei alt+mactoets) of in Mac-termen "Option-klik" (alt is een pc-term) op de knop Herstel. Hierna krijg je de mogelijkheid om de custom .ipsw te kiezen (dus zet hem even op een makkelijk te onthouden plaats zoals je Bureaublad). Doe dit en laat iTunes ook zijn werk doen. Nogmaals: heb geduld als je iPhone moet herstarten.

Laatst gewijzigd door Buur; 24-09-08 om 21:04.
  #46  
Oud 25-09-08, 15:01
iPhonic iPhonic is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Wormer
Berichten: 9
Standaard

Hoi Buur, bedankt voor je tips maar heb toch nog maar Pwnage Tool gebruikt en na veel zweten, errors en 3 x de iPhone opstarten is het me eindelijk gelukt!
  #47  
Oud 03-10-08, 11:25
Franko Franko is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 53
Standaard

Hallo iedereen,

Ik heb dus wat research gedaan naar het updaten van mijn gejailbreakte Iphone 3G ( Vodafone, geunlocked met een XSIM of TurboSIM of iets in die trant ) en heb onder andere gekeken naar Quickpwn en Pwnage programma's maar ik snap er nog weinig van.

Ik heb dus een Iphone 3g 8 gig welke door de verkoper ( van een veilingsite ) ter plekke voor mij is geunlocked doormiddel van het aanpassen van mijn SIM kaart. er staat nu een gejailbreakte versie op van 2.01 en wil hem graag updaten naar 2.1 zonder dat mijn Iphone useless word.

Dit heb ik begrepen van wat ik heb gelezen:

Iphone updaten via iTunes 8 ( Herstellen?? )
Quickpwn voor mac gebruiken in combinatie met een gejailbreakte 2.1 firmware.
Iphone werkend en geupdate naar 2.1

Klopt dit? want wil niet mijn Iphone bricken.

alvast bedankt iedereen!!
  #48  
Oud 03-10-08, 12:02
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Dit klopt inderdaad. Suc6. M.
  #49  
Oud 03-10-08, 12:05
Franko Franko is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 53
Standaard

ok, bedankt voor de reactie

Maar moet ik hem dan in Itunes herstellen of naar 2.1 updaten? en het maakt niet uit dat er momenteel al een gejailbreakte versie van 2.01 op staat ?
  #50  
Oud 03-10-08, 13:34
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

druk shift herstel en kies dan michaels custom 2.1 versie.
Of op Apple alt herstel. Dan wordt je gedwongen om een file locatie op te geven. Kies dan de custok file die je hebt gedowmload.
  #51  
Oud 03-10-08, 13:39
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

of je kan zelf quickpwn gaan gebruiken
__________________
at your service
  #52  
Oud 03-10-08, 18:00
Franko Franko is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 53
Standaard

Dus als ik die quickpwn handleiding helemaal volg zou het goed moeten gaan?

bedankt voor de reacties!
  #53  
Oud 05-10-08, 20:01
Franko Franko is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 53
Standaard

ok, ik heb nu quickpwn geinstalleerd. en de firmware 2.1 gedload.

Ik sluit hem aan en open quickpwn en krijg de melding: De Firmware op de iphone word niet ondersteund door Quickpwn.

maar als ik in Itunes 8 nu op herstel druk gaat hij dus de 2.1 firmware installeren. maar dat moet ik niet hebben toch? omdat ik hem dan niet meer kan gebruiken?

of moet ik hem eerst in Itunes herstellen en daarna via Quickpwn de firmware jailbreaken?

kan ik dan weer alle functionaliteit van de Iphone gebruiken?
  #54  
Oud 05-10-08, 20:56
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

Waarom zou 2.1 het niet doen?
Normaal als 2.01 werkt, doet 2.1 dat ook.
Dus in iTunes gewoon updaten, dan Quickpwn
en klaar is kees.

Veel plezier
__________________
Thoughts become things ... choose the good ones !!
  #55  
Oud 05-10-08, 22:14
Franko Franko is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 53
Standaard

ja maar mijn Iphone is geunlocked. met een Turbosim of Xsim. heeft dat er geen invloed op?

ik las ergens dat dan de Iphone niet meer kan worden aangesloten op itunes omdat hij dan zegt dat het geen t-mobile sim is

EDIT:

Laat maar het is gelukt heel erg bedankt!

Laatst gewijzigd door Franko; 05-10-08 om 23:27.
  #56  
Oud 28-10-08, 17:29
PDAHazzard PDAHazzard is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PDAHazzard
Cool Telefoon applicatie werkt niet meer na jailbreak

Mijn gedockte applicatie om de telefoonfunctie te activeren (de groene knop in de dock met het witte hoorntje) start de applicatie wel, maar ik kan vervolgens niets, en bovendien werpt hij me automatisch weer terug naar het spring (winter) board.

Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn?
  #57  
Oud 28-10-08, 17:30
PDAHazzard PDAHazzard is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PDAHazzard
Standaard

en is het normaal dat ik (na mijn jailbreak) nu bij elke herstart van mijn telefoon (uit en aan) mijn simlock weer moet unlocken door mijn pincode op te geven?
Best lastig namelijk...
  #58  
Oud 28-10-08, 17:50
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDAHazzard Bekijk bericht
Mijn gedockte applicatie om de telefoonfunctie te activeren (de groene knop in de dock met het witte hoorntje) start de applicatie wel, maar ik kan vervolgens niets, en bovendien werpt hij me automatisch weer terug naar het spring (winter) board.

Wie o wie weet wat er aan de hand kan zijn?
heb je misschien KATE geinstaleerd?
deze eraf goooien
  #59  
Oud 28-10-08, 17:51
PDAHazzard PDAHazzard is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PDAHazzard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
heb je misschien KATE geinstaleerd?
deze eraf goooien
Ja!

Ga ik meteen doen. Ik zal zo updaten of dat helpt!

  #60  
Oud 28-10-08, 17:56
PDAHazzard PDAHazzard is offline
• iOS 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Gelderland
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar PDAHazzard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDAHazzard Bekijk bericht
Ja!

Ga ik meteen doen. Ik zal zo updaten of dat helpt!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
heb je misschien KATE geinstaleerd?
deze eraf goooien
Truckdiver... je bent geweldig!!

Kate er af: werken als een tierelier!

Thanks!

Weet jij of dat telkens je simlock pincode invoeren normaal is?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: [1.0] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (OSX) Destiny Unlock 68 22-08-09 10:25
iPhone: [3G] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (OSX) Destiny Jailbreak 95 16-06-09 15:47
iPhone 1e gen.: [1.0] QuickPwn 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 14 28-02-09 22:40
iPhone: [3G] QuickPwn 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 19 25-01-09 17:01
iPhone 1e gen.: [1.0] QuickPwn 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) Gonny Unlock 147 12-11-08 21:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.