iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Update naar 2.1: sms/foto's/notities kwijt? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21529-update-naar-2-1-sms-foto-s-notities-kwijt.html)

daaf85 14-09-08 15:09

Update naar 2.1: sms/foto's/notities kwijt?
 
Hallo,

Ik vraag mij af als ik ga updaten naar 2.1 wat er dan met bepaalde gegevens op mijn iphone gebeurd.

- Raak ik mijn smsjes kwijt?
- Raak ik mijn gemaakte foto's op de iphone kwijt?
- Raak ik bijvoorbeeld ook mijn notities kwijt?

- Ik synchroniseer steeds mijn contactpersonen/agenda en internet favorieten op mijn pc. Stel alle contactpersonen/agenda en internet favorieten worden gewist op mijn iphone. Zullen dan met het synchroniseren alle contactpersonen/agenda/internet favorieten weer terug komen op mijn iphone?

Ik hoop dat iemand een antwoord weet op mijn vraagjes ;)!

iScorpio 14-09-08 15:50

Normaal gesproken ben je dat kwijt, maar je kan eerst een backup maken in iTunes van deze gegevens die je dan na een update van de firmware weer terug kan zetten.
Hierover is al genoeg info te vinden op dit forum. Lees je eerst even in.

daaf85 14-09-08 19:17

Ik heb genoeg uren op het forum doorgebracht en ik heb veel gelezen. Het was vaak zo dat de back up in itunes (reservekopie) die je gemaakt had met een firmware versie niet meer werkte met de nieuwere firmware versie als die dan uit kwam.

Mijn excuses als er op mijn vragen al antwoorden in het forum staan...

junero 14-09-08 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daaf85 (Bericht 190642)
Ik heb genoeg uren op het forum doorgebracht en ik heb veel gelezen. Het was vaak zo dat de back up in itunes (reservekopie) die je gemaakt had met een firmware versie niet meer werkte met de nieuwere firmware versie als die dan uit kwam.

Mijn excuses als er op mijn vragen al antwoorden in het forum staan...

bij mij heeft het altijd gewerkt jailbroken of origineel firmware, smssen cookies wachtwoorden alles

drcosmo 15-09-08 15:55

Even ter bevestiging:

Huidige situatie: Ik heb een iPhone 3G met Firmware 2.0.1 . Ik heb ook een jailbreak uitgevoerd. iTunes heeft ook backups van m'n iPhone

Stel nu dat ik wil upgraden naar Firmware 2.1: Dan ben ik mijn jailbreak kwijt. Maar kan ik dan de iPhone restoren vanuit iTunes zodat ik een vroegere backup (sms'en, calendar, mail, ...) kan terugplaatsen? Of is dit niet mogelijk omdat de backups gemaakt zijn onder firmware 2.0.1


alvast bedankt

FleavKe 15-09-08 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drcosmo (Bericht 191342)
Even ter bevestiging:

Huidige situatie: Ik heb een iPhone 3G met Firmware 2.0.1 . Ik heb ook een jailbreak uitgevoerd. iTunes heeft ook backups van m'n iPhone

Stel nu dat ik wil upgraden naar Firmware 2.1: Dan ben ik mijn jailbreak kwijt. Maar kan ik dan de iPhone restoren vanuit iTunes zodat ik een vroegere backup (sms'en, calendar, mail, ...) kan terugplaatsen? Of is dit niet mogelijk omdat de backups gemaakt zijn onder firmware 2.0.1


alvast bedankt


Ik had 2.0.2 jailbreak en heb geupdate naar 2.1 zonder jailbreak. Ik had ook schrik dat mijn agenda leeg ging blijken, ( ik gebruik mijn phone heel vaak als agenda) maar nadat ik mijn backup terug geplaatst heb, stonden al mijn afspraken er nog in. Ook mijn foto's (ook de zelfgemaakte), smsjes en alle andere dingen stonden er nog op.

Hoop dat ik je heb kunnen helpen

daaf85 21-09-08 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FleavKe (Bericht 191458)
Ik had 2.0.2 jailbreak en heb geupdate naar 2.1 zonder jailbreak. Ik had ook schrik dat mijn agenda leeg ging blijken, ( ik gebruik mijn phone heel vaak als agenda) maar nadat ik mijn backup terug geplaatst heb, stonden al mijn afspraken er nog in. Ook mijn foto's (ook de zelfgemaakte), smsjes en alle andere dingen stonden er nog op.

Hoop dat ik je heb kunnen helpen


k tnks, dat wou ik even weten ;)

Destiny 12-11-08 18:49

Ik heb ook even een vraag. Als je een backup maakt, update en daarna je backup terug plaatst. Heb je dan je highscores enzo van spelletjes ook terug?

Ik heb er namelijk een hekel aan dat ik spellen telkens weer opnieuw moet gaan spelen van vooraf aan.

EDIT:

Ben met backup extractor aan de slag geweest en hij slaat higscores en savegames op !!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.