//

sms exporteren & importeren

sms exporteren & importeren discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) hoi, ik heb net al wat zitten googlen en zoeken op iphoneclub maar geen echte antwoorden gevonden op mijn vraag, dus misschien dat iemand mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-09-08, 23:31
Eendje Eendje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 20
Standaard sms exporteren & importeren

hoi, ik heb net al wat zitten googlen en zoeken op iphoneclub maar geen echte antwoorden gevonden op mijn vraag, dus misschien dat iemand mij verder kan helpen?

Ik wil graag mijn iphone "schoonmaken" maar wel mijn smsjes behouden. al dat andere kan ik later weer terug zetten (contacts/mail via mobileme, apps via itunes enz) maar om ook de smsjes te kunnen behouden moet ik het eerst zien te exporteren. nu is exporteren zelf niet een heel groot probleem maar ik zit met dat importeren. nu heb ik begrepen dat het niet mogelijk is via de "legale" manier (zonder jailbreak enz) maar zou dit mogelijk zijn na het jailbreaken van mijn iphone?

Of weet iemand wat een reservekopie precies inhoud? Daarmee bedoel ik ermee wat itunes precies opslaat in de reservekopie.

groetjes,

Eendje
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-08, 14:13
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Je had het zelf al min of meer geraden; je smsjes worden met de reservekopie mee opgeslagen.
  #3  
Oud 03-10-08, 09:54
julio's schermafbeelding
julio julio is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 33
Standaard

hallo, ik heb een vraagje
ik heb sojuist gister per ongeluk de hele lijst met smsjes van mij en mijn vriedin uit me iphone verwijdert, naja me vriedin hebt ook een iphone, en die heeft alle smsjes natuurlijk nog, nu wil ik die lijst smsjes uit haar iphone halen en ik mijn iphone plaatsen
zou dat kunnen.?

en als dat kan zou iemand dan kunnen uitleggen waar ik precies die lijst uit de iphone moet halen ( met WinSCP ) en weer in mijn iphone moet plaatsen...?

zou jullie heel erg dankbaar zijn.. want wil ze super graag terug in me iphone

met vriendelijke groetjes julio
  #4  
Oud 03-10-08, 09:56
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

/User/Library/SMS/sms.db
  #5  
Oud 03-10-08, 14:20
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

dat is een beetje kort door de bocht.
De sms.db is een bestand waarin alle sms'jes van jou staan. Deze kan je niet zomaar samenvoegen met de sms bestanden van je vriendin.

Het beste is om als je sms'jes wilt bewaren om dit op de computer te doen. Via diskaid of SSH kun je verbinding maken met je telefoon. Als je het bestand sms.db hebt gevonden moet je deze kopieren naar je computer. Er zijn programma's in roulatie om deze database uit te lezen en om te zetten naar tekstbestanden.
  #6  
Oud 03-10-08, 15:20
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphonemark Bekijk bericht
dat is een beetje kort door de bocht.
De sms.db is een bestand waarin alle sms'jes van jou staan. Deze kan je niet zomaar samenvoegen met de sms bestanden van je vriendin.

Het beste is om als je sms'jes wilt bewaren om dit op de computer te doen. Via diskaid of SSH kun je verbinding maken met je telefoon. Als je het bestand sms.db hebt gevonden moet je deze kopieren naar je computer. Er zijn programma's in roulatie om deze database uit te lezen en om te zetten naar tekstbestanden.
Je kan deze wel samenvoegen door een sqlite manager te gebruiken op je pc en dan copy/paste toepassen.
  #7  
Oud 03-10-08, 15:29
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Als ik het goed begrijp wil de OP de smsjes die nog op de iPhone van zijn vriendin staan (de smsjes die ze samen uitgewisseld hebben) kopieren naar zijn eigen iPhone, omdat hij die sms-uitwisseling met haar per ongeluk gewist heeft.
Dat moet toch mogelijk zijn door haar /User/Library/SMS/sms.db eerst met winscp o.i.d. te kopieren naar een computer, de iPhones te wisselen en dan dat gekopieerde bestand op zijn eigen iPhone te plaatsen in /User/Library/SMS/ ??? Beide iPhones moeten daarvoor wel jailbroken zijn natuurlijk, maar dat lijkt me al het geval, aangezien de OP zelf al praat over winscp. Overigens kopieert hij dan (m.i.) AL haar smsjes en is hij de zijne die er nog op zouden staan met anderen, helemaal kwijt, als de hele database vervangen wordt. Maar hij hecht duidelijk meer waarde aan de smsjes met zijn vriendin.

Laatst gewijzigd door Buur; 03-10-08 om 15:33.
  #8  
Oud 04-10-08, 19:42
julio's schermafbeelding
julio julio is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 33
Standaard

jongens.. hardstikke bedankt voor de info
zondag dus morgen komt me meisiee.. dan ga ik het effe testen allemaal of het lukt.. als het lukt of niet lukt laat ik het jullie weten

met vriendelijke groet julio
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contacten exporteren (Nokia) en importeren in iPhone Kevin iPhone algemeen 0 07-05-11 18:33
SMS exporteren naar website LucVG Jailbreak apps en thema's 4 07-03-09 13:56
SMS / Chat exporteren RAP iPhone algemeen 1 17-05-08 23:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.