//

GPRS uit zonder jailbreak?

GPRS uit zonder jailbreak? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Omdat mijn T-Mobileabonnement pas in januari ingaat, gebruik ik voorlopig nog mijn oude Orangeabonnement, waar ik maar 25 MB per maand mag internetten (daarna €2 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-08, 12:30
Noviomagum Noviomagum is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard GPRS uit zonder jailbreak?

Omdat mijn T-Mobileabonnement pas in januari ingaat, gebruik ik voorlopig nog mijn oude Orangeabonnement, waar ik maar 25 MB per maand mag internetten (daarna €2 per MB). Omdat ik heb gemerkt dat het toch wel erg snel aantikt (18 MB in een week!), wil ik GPRS graag uitschakelen. Uit de oplossingen die ik hier op het forum lees maak ik op dat dit alleen kan op een gejailbreakte telefoon. Is dat inderdaad zo? Moet ik mijn telefoon dus "illegaal" maken om extreme kosten te voorkomen? Of is er toch ook een legale manier om internet buiten Wi-Fi om uit te schakelen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-10-08, 13:16
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je kan proberen om verkeerde gegevens in te geven bij je instellingen (vb: overal een X achterplaatsen) en dan proberen of je nog verbinding kan maken.
Lukt het niet dan zit je goed
  #3  
Oud 22-10-08, 13:19
Noviomagum Noviomagum is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard

Ik vind het eigenlijk achterlijk dat er niet gewoon een aan/uit-knopje is, maar de voorgestelde methode werkt inderdaad. Bedankt!

Laatst gewijzigd door Noviomagum; 22-10-08 om 13:20. Reden: Taalfoutje
  #4  
Oud 22-10-08, 13:25
Friemel Friemel is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Peulis (Belgie)
Berichten: 5
Standaard

Dus als ik het goed begrijp, zal mijn jailbroken iphone nooit, maar echt nooit een verbinding maken via gprs, tenzij ik een edge account neem ?

Deze vraag stel ik, omdat ik een standaard gsm abonnement heb bij proximus (België) en ik de indruk heb dat mijn verbruik, sinds ik mijn iphone bezit, sterk omhoog gegaan is...

Kan er mij iemand hieromtrent iets meer uitleg over geven aub?
Ben namelijk nog een redelijk noobie als het om iphone gaat...

Tnx !
  #5  
Oud 22-10-08, 13:54
Noviomagum Noviomagum is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard

Wat ik bedoelde is niet dat je met een gejailbreakte (ik vind die vervoeging mooier dan de Engelse, geloof ik) telefoon niet kan GPRS'en, maar dat de oplossingen om GPRS uit te schakelen die elders op het forum, en op andere internetpagina's, besproken worden enkel op gejailbreakte telefoons van toepassing zijn. Zoek naar "Services.app" en je vindt hoe je dat kunt doen.
  #6  
Oud 27-10-08, 20:53
swannie swannie is offline
• iOS 4.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Zeist
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Je kan proberen om verkeerde gegevens in te geven bij je instellingen (vb: overal een X achterplaatsen) en dan proberen of je nog verbinding kan maken.
Lukt het niet dan zit je goed
Thnx joe! Dit is een slimme tip.
  #7  
Oud 10-12-08, 20:03
joop007 joop007 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

En weet iemand toevallig hoe dat zit met Telfort? Moet de Telefoon dan eerst ook gejailbreaked worden?
  #8  
Oud 10-12-08, 20:09
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Probeer de tip van Bomans eens.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #9  
Oud 10-12-08, 20:16
joop007 joop007 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Dat werkt niet helaas... Bij Telfort kun je alles invullen wat je wilt, maar hij blijft maar een verbinding maken...
  #10  
Oud 10-12-08, 20:21
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

En ze kunnen bij Telfort niet je GPRS uitschakelen of dergelijke ?
  #11  
Oud 10-12-08, 20:22
joop007 joop007 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Heb met ze gebeld, maar ze zeggen dat dat niet mogelijk is. Baal er ontzettend van, want zonder dat je het door hebt sneaken de mb's er doorheen.
  #12  
Oud 24-01-09, 11:03
Motormuis Motormuis is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Geldrop
Berichten: 7
Standaard

Met behulp van onderstaande website / programma wordt er een nieuw APN profiel aangemaakt. Bij mij zijn vervolgens alle problemen (0 bytes ontvangen en verstuurd) verdwenen. (Bij verwijderen van profiel werkt EDGE/GPRS/3G weer)

Disable EDGE/3G data on iPhone (pictures) | Disable EDGE/3G data on iPhone
  #13  
Oud 29-01-09, 16:51
Hoppieee's schermafbeelding
Hoppieee Hoppieee is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 168
Stuur een bericht via MSN naar Hoppieee
Standaard

bij mij werkt het niet bij mij gaat me nieuwe abo ook pas op 25 april in en om nou me iphone tot die tijd niet te gebruiken vind ik ook zonde.

ik heb Disable EDGE al gedownload en als ik dan me Wi-Fi uit zet kan ik nog steeds interneten wie kan me helpen?

Update: niemand die me kan helpen ?

Laatst gewijzigd door King1987; 29-01-09 om 18:58. Reden: Niet te snel bumpen ;) niet iedereen is online ;)
  #14  
Oud 04-02-09, 22:54
Valentynh Valentynh is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Dronten
Berichten: 11
Standaard

Ik heb disable EDGE ook gedownload maar krijg echter nog steeds gewoon internet verbinding met Wi-Fi uitgeschakeld.

Heb Telfort/kpn vind dit echt schandelijk..zo al een paar mb's verbruikt.

Iemand hier een oplossing voor? Oja ZONDER jailbreak..

Iets anders invulle bij APN ook al geprobeerd, kunnen ze het niet gewoon via de klantenservice helemaal uitzetten?
  #15  
Oud 04-02-09, 23:07
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Laten we nou eerlijk zijn, die jailbreak doet geen vlieg kwaad. Er is niks illegaals aan. En als dat gedoe met verkeerde accounts niet werkt en je hoge internet kosten wil vermijden...

Maarja als men dat niet wil. =/
  #16  
Oud 13-02-09, 14:43
Vicstar's schermafbeelding
Vicstar Vicstar is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoppieee Bekijk bericht
bij mij werkt het niet bij mij gaat me nieuwe abo ook pas op 25 april in en om nou me iphone tot die tijd niet te gebruiken vind ik ook zonde.

ik heb Disable EDGE al gedownload en als ik dan me Wi-Fi uit zet kan ik nog steeds interneten wie kan me helpen?

Update: niemand die me kan helpen ?

Bij mij 't zelfde verhaal, mijn 'onbeperkt' abo gaat ook pas eind april in. Ik heb 't hele forum al 3x in de rondte gezocht naar een oplossing, maar ik zie nergens antwoord op mijn vraag. (erg handig die opmerking "dit is al beantwoord - zoek in het forum" die je dan wel 4x tegen komt...)

Inmiddels heb ik 3G/Wi-Fi al uitgezet, zo ook het automatische dataverkeer.
Nu is er zo'n wit rondje (GPRS icoon) zichtbaar in mijn taskbar. Echter, als ik een app open (ook bij Instellingen/SMS...etc) wordt dit rondje blauw, en heb ik het flauwe vermoeden dat ik dus TOCH internetverbinding (via GPRS) aan 't maken ben (ook al zit ik niet te Safari-en of YouTube'n of Hyve'n...), wat dus nu nog niet in mijn abo valt.

Heb net gebeld met Orange (mijn huidige provider), en zij hebben me verteld dat hier NIETS aan te doen is. Dat je dus met je iPhonetje bijna OVERAL bij (of je wil of niet) met internet verbonden wordt via GPRS/3G...

TIP: Ik heb dus nog wel mijn huidige abo aan kunnen vullen met internet gebruik (100MB voor 15 euro), maar ook dat gaat pas over een paar weken in.

Mijn iPhonetje gaat to die tijd dus toch maar weer terug in 't doosje en ik moet nog even geduld hebben...

Tenzij iemand dit kan tegenspreken, want dan hoor ik 't uiteraard graag...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: [SPIRIT 3GS] CUSTOM FW 3.1.3 zonder basebandupdate EN ZONDER jailbreak! oetkaa Jailbreak 23 12-05-10 19:38
Kun je bellen met de iPhone 3G zonder gprs ? dmaster iPhone algemeen 5 01-05-09 20:57
iPhone: Aan/uit-knop kapot. Jailbreak zonder DFU mogelijk? YoSu Jailbreak 11 17-11-08 01:59
Zonder 3G geen GPRS/UMTS iPhoneBitch Odido (T-Mobile) 0 19-08-08 04:26
GPRS Telfort valt steeds uit kingster KPN 2 04-01-08 11:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:16.