iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Na 'herstellen' jailbreakspul aanwezig op iphone? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/25510-na-herstellen-jailbreakspul-aanwezig-op-iphone.html)

jelle86 20-11-08 23:38

Na 'herstellen' jailbreakspul aanwezig op iphone?
 
Nadat mijn gejailbreakte iPhone was gecrashed, heb ik via DFU en 'herstellen' in iTunes mijn backup teruggezet.
Alle programma's die ik had gedownload middels Cydia zijn nu weg; Cydia zelf staat er niet meer op en ik heb alleen alle programma's nog die uit de Appstore verkregen zijn.

Echter, er zijn een aantal dingen vanuit de jailbreak blijven hangen:
-> Operatorlogo heb ik in de jailbreak veranderd naar mijn eigen naam; deze staat er nu nog
-> Batterijicon heb ik in de jailbreak laten vervangen door een 1-100% tellertje - deze staat er nu nog
-> Enkele vaste icons (beurzen, het weer) heb ik laten verbergen in de jailbreak; deze zijn nu nog steeds weg!

Op welke wijze kan ik het voor elkaar krijgen dat deze achtergebleven dingen weg geraken? Gezien ik de programma's niet meer heb (ik ben niet van plan opnieuw te jailbreaken) kan ik ze niet handmatig verwijderen.

JWVD 21-11-08 00:41

Zekerweten dat je goed hebt geherstelt? Anders nog een keer proberen.
Als dat niet lukt moet je toch echt even terug jailbreaken denk ik.

macfreaker 21-11-08 00:47

Inderdaad er is iets misgelopen tijdens de jailbreak. Dus is het beter dat je even opnieuw begint.

jelle86 21-11-08 17:31

opnieuw beginnen als in?
Nogmaals restoren? Of opnieuw jailbreaken en de programma's opnieuw installeren, de extra opties uitschakelen en weer restoren? Ik wil graag zonder jailbreak verder, alleen de originele software moet aanwezig zijn..

Is het niet mogelijk gewoon te updaten naar 2.2 anders, ik begrijp dat als je een jailbroken iPhone met 2.1 bij die update omzet in een niet-jailbroken 2.2? Of blijft er alsnog allerhande zooi achter dan?

truckdiver 21-11-08 17:48

als je een officieele unlockte iphone hebt kan je 2.2 erop zetten zonder problemen.
je kan nadien wel niet meer jailbreaken natuurlijk

jelle86 21-11-08 17:51

ik heb gewoon de 3G van T-Mobile. Dat zou moeten kunnen dan..?
Vond de jailbreak retehandig, maar enorm instabiel.. Hield het ook max. 20 uur op een accu uit..

Cmdaulnis 21-11-08 18:21

Ik heb nu 2.2 en heb ook nog steeds die nummerieke batterij en m'n Logo (waar ik T-mobile van had gemaakt ipv T-mo..) heb ik ook nog steeds, terwijl m'n jailbreak weg is...

jelle86 21-11-08 19:32

Dat is wel irritant.. Draaien MIM en SBprefs nog ergens op de achtergrond (maw vraagt het extra stroom)? Vreemde kwestie. Of het moeten verstopte features zijn die door de jailbreakprogrammas aan worden geswitched..

ButcherJF 21-11-08 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cmdaulnis (Bericht 219703)
Ik heb nu 2.2 en .... m'n Logo (waar ik T-mobile van had gemaakt ipv T-mo..) heb ik ook nog steeds, terwijl m'n jailbreak weg is...

Dat van dat logo zit kennelijk in de (nieuwe) standaard firmware 2.2; ik had onder 2.1 'T-Mo... ' en nu inderdaad 'T-Mobile'. Hoeft dus niks met je jailbreak te maken te hebben.

jelle86 21-11-08 20:51

Ik heb er staan: 'Jelle'.

ArB 21-11-08 21:13

Sommige settings worden standaard gebackupped door itunes en zullen dus na een restore gewoon weer terugkomen. Kan verder op zich geen kwaad. Maar het zit in je backup bestand dus...........

slodo 21-11-08 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 219815)
Sommige settings worden standaard gebackupped door itunes en zullen dus na een restore gewoon weer terugkomen. Kan verder op zich geen kwaad. Maar het zit in je backup bestand dus...........

oke, wist ik niet, toch handig om te weten als je het niet in je back-up wilt hebben.

jelle86 21-11-08 21:23

Heb 'm net opnieuw gejailbreaked, SBprefs etc. nu aan het downloaden, zet zometeen alles terug zoals het hoort, maak daarna een backup en ga dan restoren naar standaard firmware. Daarna direct 2.2 downloaden eni nstalleren. Ik laat zo weten of het werkte.

Dat gaat dus niet, ik moet nu van jailbroken 2.1 direct door naar 2.2. Kan niet eerst terugzetten op 2.1.

Update:
Lijkt te hebben gewerkt: ik heb alle icons weer, zie weer T-mobile bovenin en mn batterij-indicator is weer het standaard ding. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:18.