iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] - [1.0] Custom FW 2.2 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/25637-3g-1-0-custom-fw-2-2-a.html)

Destiny 23-11-08 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ (Bericht 220547)
Ik heb al bij firmware 2.1 een jailbreak uitgevoerd.
Nu is het dus een kwestie van updaten en weer gebruik maken van die Quickpwn-tool.
De vraag is nu of ik weer ergens een restore en IPSW-bestanden moet downloaden?

Sorry voor het "gevraag" maar wil eerst zeker van mijn zaak zijn. Geen zin dat m'n update uitdraait op een duur grapje ;)

Lees de " wanneer moet ik wat doen " guide eens door ;)

iMario 23-11-08 11:21

Makje alemaal.
Zit nu al mijn App Store apps er weer op te zetten.
Alle Jailbreak Apps werken gewoon.

RioolDokter 23-11-08 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 220541)
Iedereen met een iphone 2G (de oude versie dus) raadt ik aan om via iTunes te updaten, en dan met quickpwn de telefoon te jailbreaken.
Ik had ook wat probs met de custom firmware, maar updaten en quickpwnen ging prima.

Dit geldt uiteraard niet voor mensen met een 3G die in de toekomst de telefoon simlockvrij willen hebben


Tekst ge-edit;
Ik lees dit in de: "Wat te doen guide".

Citaat:

- Als je een geunlockte iPhone hebt (uit belgie, italie etc.) en dus geen X-[wiki=2128]SIM[/wiki] gebruikt (en dus ook gewoon in [wiki=1272]iTunes[/wiki] kunt activeren), dan kun je het beste restoren/[wiki=1807]Update[/wiki]n naar 2.2 in iTunes op de normale manier. Daarna quickpwn gebruiken om hem te jailbreken en [wiki=21430]Cydia[/wiki] en [wiki=1629]Installer[/wiki] erop te zetten.
Mijn 2G komt uit The States. Dit geld dus ook voor een telefoon uit Amerika neem ik aan. Gewoon updaten, en dan Quickpwn zijn werk laten doen.?? Danke.


Bedankt!

Laurens 23-11-08 11:27

Dat is ook mijn vraag..


door een herstel vanaf een reservekopie komen programma's uit cydia zeker niet gelijk terug.
Dit vind ik wel belangrijk aangezien ik anders alle programma's weer opnieuw moet installeren.

Destiny 23-11-08 11:30

Onderaan in die guide staat ook gewoon dat je de 2G iPhone (dus de oude) gewoon kunt gebruiken met de custom 2.2. voor de iPhone 2G

M1ch3l 23-11-08 11:31

@ Riooldokter en Laurens:

Je hebt een programma "AptBackup" die voor je onthoud welke programma's uit Cydia je allemaal geinstalleerd hebt. Voor het updaten dit programma runnen. Dan na jailbreaken AptBackup downloaden en gebruiken om automatisch alle programma's die je voor de update had weer opnieuw te installeren.

Verder heb ik op het moment Categories geinstalleerd. Hoe zit het met updaten? Ik heb al een keer gehad dat de mapjes wegwaren en applicaties verborgen bleven. (bossprefs gebruiken om ze weer vrij te geven) Iemand hetzelfde probleem gehad? Hoe kan ik dit het beste doen?

Undertaxxx 23-11-08 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 220564)
Ik heb verder de volgende vraag, ik heb dingen in de settings van m'n iphone aangepast om cracked ipa's te runnen. Moet ik na de update en jailbreak dit weer opnieuw doen? (het koste best veel moeite)

Verder heb ik op het moment Categories geinstalleerd. Hoe zit het met updaten? Ik heb al een keer gehad dat de mapjes wegwaren en applicaties verborgen bleven. (bossprefs gebruiken om ze weer vrij te geven) Iemand hetzelfde probleem gehad? Hoe kan ik dit het beste doen?

Kunnen we nu aub stoppen met het vragen of je nog illegaale apps kan draaien, dit is geen forum dat illegaale praktijken ondersteund. Dit is ook meteen de laatste waarschunwing, vanaf nu wordt er een berisping gegeven hiervoor.

Als je categories hebt geinstalleerd moet je goed opletten dat je GEEN apps meer in een map/mappen hebt staan, anders heb je na het updaten een hels probleem dat je apps onzichtbaar zijn.

RioolDokter 23-11-08 11:39

Citaat:

@ Riooldokter en Laurens:

Je hebt een programma "AptBackup" die voor je onthoud welke programma's uit Cydia je allemaal geinstalleerd hebt. Voor het updaten dit programma runnen. Dan na jailbreaken AptBackup downloaden en gebruiken om automatisch alle programma's die je voor de update had weer opnieuw te installeren.
Downloaden op mijn Iphone, of op mijn computer? Dan installeer ik het progje zo even. Lijkt me verdomd makkelijk!

Michael 23-11-08 11:43

Voor al diegenen die al hebben geupdate naar 2.2 en de custom erop wille zetten krijgen in recovery foutmelding 21 en in dfu 1600. Dit komt omdat je niet meer gepwnd bent in de apple versie van 2.2. Je kan dan het beste quickpwn gebruiken en als je een custom erop wilt hebben zul je dat erna moeten doen.

Laurens 23-11-08 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 220567)
Downloaden op mijn Iphone, of op mijn computer? Dan installeer ik het progje zo even. Lijkt me verdomd makkelijk!

Gewoon vanuit Cydia op je iPhone installeren.

rikfrombelgium 23-11-08 11:47

ok, na undertaxxx zijn resultaat te hebben gelezen; done it, up and running, yessim werkt perfect, alles loopt zeer vlot op 2.2, me very happy:D

MArCos 23-11-08 11:49

Ik heb een Italiaanse iPhone 3G 16 Gb en ik heb PWNage 2.2 gebruikt in expert mode. Een partitie van 1024kb gemaakt en activatie uitgezet. De custom restore vervolgens via DFU modus in iTunes 8.02 gerestored. De activatie via iTunes liep vervolgens gesmeerd en ik zit nu op 2.2 met jailbreak, cydia etc...

M1ch3l 23-11-08 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 220566)
Kunnen we nu aub stoppen met het vragen of je nog illegaale apps kan draaien, dit is geen forum dat illegaale praktijken ondersteund. Dit is ook meteen de laatste waarschunwing, vanaf nu wordt er een berisping gegeven hiervoor.

Als je categories hebt geinstalleerd moet je goed opletten dat je GEEN apps meer in een map/mappen hebt staan, anders heb je na het updaten een hels probleem dat je apps onzichtbaar zijn.

Bedankt voor de categories tip. Maar een vraagje het halve forum gaat over Jailbreaken, Unlocken etc. Dat zijn geen illegaale praktijken?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 220567)
Downloaden op mijn Iphone, of op mijn computer? Dan installeer ik het progje zo even. Lijkt me verdomd makkelijk!

Downloaden vanuit Cydia op je iPhone. Lees de 'info' maar even maar alles wijst zichzelf.

RioolDokter 23-11-08 11:52

Heb het gelezen, en heb het geinstalleerd. Ben nu met backuppen bezig.
Bedankt voor je tip.

Met zo'n 5minuten start ik het proces naar de 2.2. fw.

cypher21 23-11-08 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 220585)
Bedankt voor de categories tip. Maar een vraagje het halve forum gaat over Jailbreaken, Unlocken etc. Dat zijn geen illegaale praktijken?

Nee! Dat bevind zich in een grijs gebied.
illegale appstore apps schenden copyright van de makers.

Dus stop nu aub met het discussiëren hierover, anders ben ik bang dat er berispingen uitgedeeld gaan worden.

vriesfde 23-11-08 12:04

Thanks Destiny,
Heb je instructies gevolgd (post1) voor mijn 2g op 2.1 en zit nu werkend op 2.2.
Nu nog effe een uurtje of wat syncen ;-) en mijn profiel aanpassen!

Cheers,
Frans

iMario 23-11-08 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 220572)
Voor al diegenen die al hebben geupdate naar 2.2 en de custom erop wille zetten krijgen in recovery foutmelding 21 en in dfu 1600. Dit komt omdat je niet meer gepwnd bent in de apple versie van 2.2. Je kan dan het beste quickpwn gebruiken en als je een custom erop wilt hebben zul je dat erna moeten doen.

Mijn iPhone 3G is nog nooit gepwnd geweest, toch ging hij flekkeloos in de first try naar Firmware 2.2 Custom via recovery.
Onthoud wel, als je een 3G update via iTunes en dan QuickPwn, dan is de kans kleiner dat je gebruik kan maken van een Software Unlock in de toekomst (hij zit er aan te komen!)

RioolDokter 23-11-08 12:10

Als ik gewoon doe wat er in QuickPwn staat, update ik mijn Iphone van 2.1 naar 2.2, en is mijne unlocked en jailbroken toch? ( Ik volg tutorial op Iclarified ). De firmware heb ik hier op het forum gedownload, pagina 1 van deze tread.

Dan moet het toch goedkomen? ( Even nog 1 vraag voor de zekerheid! ).

Shorty007 23-11-08 12:16

Destiny,
Ik vind het geweldig dat je dit doet, dat ten eerste :D
je zegt alleen "Ga niet restoren/Updaten op de normale manier in iTunes!! Dit zal ervoor zorgen dat je een Baseband update krijgt en dus niet meer kunt bellen"
dat begrijp ik, klinkt logisch...
maar wat kan ik dan doen als t mis gaat? dan moet je toch restoren? of kan je dan gewoon opnieuw quickpwn er overheen doen met jouw ipsw? :confused:

scarface32sa 23-11-08 12:21

ik heb twee vragen.
na het 2.2 jailbraken heb ik apple logo verloren en ik wil alleen cydia installeren(zonder installer).wat ik moet doen?
in 2.1 versie ik kan zelf kiezen wat ik wil installeren met quick pwn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.