//

[3G] - [1.0] Custom FW 2.2

[3G] - [1.0] Custom FW 2.2 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ Ik heb al bij firmware 2.1 een jailbreak uitgevoerd. Nu is het dus een kwestie van updaten en weer gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 23-11-08, 12:18
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ Bekijk bericht
Ik heb al bij firmware 2.1 een jailbreak uitgevoerd.
Nu is het dus een kwestie van updaten en weer gebruik maken van die Quickpwn-tool.
De vraag is nu of ik weer ergens een restore en IPSW-bestanden moet downloaden?

Sorry voor het "gevraag" maar wil eerst zeker van mijn zaak zijn. Geen zin dat m'n update uitdraait op een duur grapje
Lees de " wanneer moet ik wat doen " guide eens door
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 23-11-08, 12:21
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Makje alemaal.
Zit nu al mijn App Store apps er weer op te zetten.
Alle Jailbreak Apps werken gewoon.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #43  
Oud 23-11-08, 12:25
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Iedereen met een iphone 2G (de oude versie dus) raadt ik aan om via iTunes te updaten, en dan met quickpwn de telefoon te jailbreaken.
Ik had ook wat probs met de custom firmware, maar updaten en quickpwnen ging prima.

Dit geldt uiteraard niet voor mensen met een 3G die in de toekomst de telefoon simlockvrij willen hebben

Tekst ge-edit;
Ik lees dit in de: "Wat te doen guide".

Citaat:
- Als je een geunlockte iPhone hebt (uit belgie, italie etc.) en dus geen X-[wiki=2128]SIM[/wiki] gebruikt (en dus ook gewoon in [wiki=1272]iTunes[/wiki] kunt activeren), dan kun je het beste restoren/[wiki=1807]Update[/wiki]n naar 2.2 in iTunes op de normale manier. Daarna quickpwn gebruiken om hem te jailbreken en [wiki=21430]Cydia[/wiki] en [wiki=1629]Installer[/wiki] erop te zetten.
Mijn 2G komt uit The States. Dit geld dus ook voor een telefoon uit Amerika neem ik aan. Gewoon updaten, en dan Quickpwn zijn werk laten doen.?? Danke.


Bedankt!
__________________
Doe mij maar 10 bier! *Overigens; iPhone 6S 16GB & iPad 4 16GB.

Laatst gewijzigd door RioolDokter; 23-11-08 om 12:28.
  #44  
Oud 23-11-08, 12:27
Laurens's schermafbeelding
Laurens Laurens is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 19
Standaard

Dat is ook mijn vraag..


door een herstel vanaf een reservekopie komen programma's uit cydia zeker niet gelijk terug.
Dit vind ik wel belangrijk aangezien ik anders alle programma's weer opnieuw moet installeren.
  #45  
Oud 23-11-08, 12:30
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Onderaan in die guide staat ook gewoon dat je de 2G iPhone (dus de oude) gewoon kunt gebruiken met de custom 2.2. voor de iPhone 2G
  #46  
Oud 23-11-08, 12:31
M1ch3l M1ch3l is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 165
Standaard

@ Riooldokter en Laurens:

Je hebt een programma "AptBackup" die voor je onthoud welke programma's uit Cydia je allemaal geinstalleerd hebt. Voor het updaten dit programma runnen. Dan na jailbreaken AptBackup downloaden en gebruiken om automatisch alle programma's die je voor de update had weer opnieuw te installeren.

Verder heb ik op het moment Categories geinstalleerd. Hoe zit het met updaten? Ik heb al een keer gehad dat de mapjes wegwaren en applicaties verborgen bleven. (bossprefs gebruiken om ze weer vrij te geven) Iemand hetzelfde probleem gehad? Hoe kan ik dit het beste doen?

Laatst gewijzigd door Destiny; 23-11-08 om 12:37.
  #47  
Oud 23-11-08, 12:35
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l Bekijk bericht
Ik heb verder de volgende vraag, ik heb dingen in de settings van m'n iphone aangepast om cracked ipa's te runnen. Moet ik na de update en jailbreak dit weer opnieuw doen? (het koste best veel moeite)

Verder heb ik op het moment Categories geinstalleerd. Hoe zit het met updaten? Ik heb al een keer gehad dat de mapjes wegwaren en applicaties verborgen bleven. (bossprefs gebruiken om ze weer vrij te geven) Iemand hetzelfde probleem gehad? Hoe kan ik dit het beste doen?
Kunnen we nu aub stoppen met het vragen of je nog illegaale apps kan draaien, dit is geen forum dat illegaale praktijken ondersteund. Dit is ook meteen de laatste waarschunwing, vanaf nu wordt er een berisping gegeven hiervoor.

Als je categories hebt geinstalleerd moet je goed opletten dat je GEEN apps meer in een map/mappen hebt staan, anders heb je na het updaten een hels probleem dat je apps onzichtbaar zijn.
  #48  
Oud 23-11-08, 12:39
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
@ Riooldokter en Laurens:

Je hebt een programma "AptBackup" die voor je onthoud welke programma's uit Cydia je allemaal geinstalleerd hebt. Voor het updaten dit programma runnen. Dan na jailbreaken AptBackup downloaden en gebruiken om automatisch alle programma's die je voor de update had weer opnieuw te installeren.
Downloaden op mijn Iphone, of op mijn computer? Dan installeer ik het progje zo even. Lijkt me verdomd makkelijk!
  #49  
Oud 23-11-08, 12:43
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Voor al diegenen die al hebben geupdate naar 2.2 en de custom erop wille zetten krijgen in recovery foutmelding 21 en in dfu 1600. Dit komt omdat je niet meer gepwnd bent in de apple versie van 2.2. Je kan dan het beste quickpwn gebruiken en als je een custom erop wilt hebben zul je dat erna moeten doen.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #50  
Oud 23-11-08, 12:46
Laurens's schermafbeelding
Laurens Laurens is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter Bekijk bericht
Downloaden op mijn Iphone, of op mijn computer? Dan installeer ik het progje zo even. Lijkt me verdomd makkelijk!
Gewoon vanuit Cydia op je iPhone installeren.
  #51  
Oud 23-11-08, 12:47
rikfrombelgium rikfrombelgium is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 200
Standaard

ok, na undertaxxx zijn resultaat te hebben gelezen; done it, up and running, yessim werkt perfect, alles loopt zeer vlot op 2.2, me very happy
  #52  
Oud 23-11-08, 12:49
MArCos's schermafbeelding
MArCos MArCos is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 12
Standaard

Ik heb een Italiaanse iPhone 3G 16 Gb en ik heb PWNage 2.2 gebruikt in expert mode. Een partitie van 1024kb gemaakt en activatie uitgezet. De custom restore vervolgens via DFU modus in iTunes 8.02 gerestored. De activatie via iTunes liep vervolgens gesmeerd en ik zit nu op 2.2 met jailbreak, cydia etc...

Laatst gewijzigd door MArCos; 23-11-08 om 12:51.
  #53  
Oud 23-11-08, 12:50
M1ch3l M1ch3l is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Kunnen we nu aub stoppen met het vragen of je nog illegaale apps kan draaien, dit is geen forum dat illegaale praktijken ondersteund. Dit is ook meteen de laatste waarschunwing, vanaf nu wordt er een berisping gegeven hiervoor.

Als je categories hebt geinstalleerd moet je goed opletten dat je GEEN apps meer in een map/mappen hebt staan, anders heb je na het updaten een hels probleem dat je apps onzichtbaar zijn.
Bedankt voor de categories tip. Maar een vraagje het halve forum gaat over Jailbreaken, Unlocken etc. Dat zijn geen illegaale praktijken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter Bekijk bericht
Downloaden op mijn Iphone, of op mijn computer? Dan installeer ik het progje zo even. Lijkt me verdomd makkelijk!
Downloaden vanuit Cydia op je iPhone. Lees de 'info' maar even maar alles wijst zichzelf.
  #54  
Oud 23-11-08, 12:52
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Heb het gelezen, en heb het geinstalleerd. Ben nu met backuppen bezig.
Bedankt voor je tip.

Met zo'n 5minuten start ik het proces naar de 2.2. fw.
  #55  
Oud 23-11-08, 13:02
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l Bekijk bericht
Bedankt voor de categories tip. Maar een vraagje het halve forum gaat over Jailbreaken, Unlocken etc. Dat zijn geen illegaale praktijken?
Nee! Dat bevind zich in een grijs gebied.
illegale appstore apps schenden copyright van de makers.

Dus stop nu aub met het discussiëren hierover, anders ben ik bang dat er berispingen uitgedeeld gaan worden.
  #56  
Oud 23-11-08, 13:04
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Thanks Destiny,
Heb je instructies gevolgd (post1) voor mijn 2g op 2.1 en zit nu werkend op 2.2.
Nu nog effe een uurtje of wat syncen ;-) en mijn profiel aanpassen!

Cheers,
Frans
  #57  
Oud 23-11-08, 13:07
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Voor al diegenen die al hebben geupdate naar 2.2 en de custom erop wille zetten krijgen in recovery foutmelding 21 en in dfu 1600. Dit komt omdat je niet meer gepwnd bent in de apple versie van 2.2. Je kan dan het beste quickpwn gebruiken en als je een custom erop wilt hebben zul je dat erna moeten doen.
Mijn iPhone 3G is nog nooit gepwnd geweest, toch ging hij flekkeloos in de first try naar Firmware 2.2 Custom via recovery.
Onthoud wel, als je een 3G update via iTunes en dan QuickPwn, dan is de kans kleiner dat je gebruik kan maken van een Software Unlock in de toekomst (hij zit er aan te komen!)
  #58  
Oud 23-11-08, 13:10
RioolDokter RioolDokter is offline
• iOS 10.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 273
Standaard

Als ik gewoon doe wat er in QuickPwn staat, update ik mijn Iphone van 2.1 naar 2.2, en is mijne unlocked en jailbroken toch? ( Ik volg tutorial op Iclarified ). De firmware heb ik hier op het forum gedownload, pagina 1 van deze tread.

Dan moet het toch goedkomen? ( Even nog 1 vraag voor de zekerheid! ).
  #59  
Oud 23-11-08, 13:16
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Destiny,
Ik vind het geweldig dat je dit doet, dat ten eerste
je zegt alleen "Ga niet restoren/Updaten op de normale manier in iTunes!! Dit zal ervoor zorgen dat je een Baseband update krijgt en dus niet meer kunt bellen"
dat begrijp ik, klinkt logisch...
maar wat kan ik dan doen als t mis gaat? dan moet je toch restoren? of kan je dan gewoon opnieuw quickpwn er overheen doen met jouw ipsw?
  #60  
Oud 23-11-08, 13:21
scarface32sa's schermafbeelding
scarface32sa scarface32sa is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 31
Standaard

ik heb twee vragen.
na het 2.2 jailbraken heb ik apple logo verloren en ik wil alleen cydia installeren(zonder installer).wat ik moet doen?
in 2.1 versie ik kan zelf kiezen wat ik wil installeren met quick pwn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS custom iOS4.0 naar custom iOS4.1 lukt steeds niet bruut Jailbreak 2 01-11-10 10:27
Custom fm 3.1 Rubnn- Archief 1 09-10-09 18:38
iPhone: [3G] Custom FW 2.2.1 Michael Jailbreak 536 27-06-09 00:42
iPhone 1e gen.: [1.0] Custom FW 2.2.1 Michael Unlock 187 20-06-09 13:43
OS 3.0 custom Arne2606 Archief 2 22-03-09 18:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.