iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Quickpwn of pwnagetool ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/25868-quickpwn-pwnagetool.html)

jules_holden94 25-11-08 19:51

Quickpwn of pwnagetool ?
 
Wat kan ik het best gebruiken ( voor en nadelen ) van quickpwn en pwnagetool k heb MAC OSX ?

King1987 25-11-08 20:06

Als je zelf je FW wilt bouwen: Pwnagetool, als je snel wilt zijn en alleen wilt kiezen voor wel geen cydia/installer: Quickpwn :)

macfreaker 25-11-08 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules_holden94 (Bericht 222776)
Wat kan ik het best gebruiken ( voor en nadelen ) van quickpwn en pwnagetool k heb MAC OSX ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 222790)
Als je zelf je FW wilt bouwen: Pwnagetool, als je snel wilt zijn en alleen wilt kiezen voor wel geen cydia/installer: Quickpwn :)

Zal een beetje afhangen voor welke iphone je dit wil doen! 1ste of 2de generatie , unlocked , simlocked enzoverder....

jules_holden94 25-11-08 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 222825)
Zal een beetje afhangen voor welke iphone je dit wil doen! 1ste of 2de generatie , unlocked , simlocked enzoverder....

2de gen, unlocked

macfreaker 25-11-08 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules_holden94 (Bericht 222839)
2de gen, unlocked

Dan zou ik kiezen voor pwnagetool. Je maakt in expert mode een customfirmware , alleen zien dat je de activatie check uitschakeld anders werkt uw iphone niet. Je zal het wel zien eens je bezig bent.

jules_holden94 25-11-08 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 222845)
Dan zou ik kiezen voor pwnagetool. Je maakt in expert mode een customfirmware , alleen zien dat je de activatie check uitschakeld anders werkt uw iphone niet. Je zal het wel zien eens je bezig bent.

en wat is een custom firmwire ?

macfreaker 25-11-08 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules_holden94 (Bericht 222848)
en wat is een custom firmwire ?

Ik stel voor dat je vooraleer je begint eens het een en ander leest in de wiki op dit prachtige forum. Alles komt aan bod.:D

jules_holden94 26-11-08 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 222849)
Ik stel voor dat je vooraleer je begint eens het een en ander leest in de wiki op dit prachtige forum. Alles komt aan bod.:D

heb gekeken in de wiki, maar wat een custom fw is staat er niet

Mwfadebeer 26-11-08 13:35

als je op de home pagina in het forum "custom fw" intikt en dan zoekt moet je eens kijken wat een materiaal er voor je wordt opgelepeld.
Je hoeft het dan alleen nog maar te lezen en een nieuwe wereld gaat voor je open.

suc6

iMario 26-11-08 13:36

Kijk, het is heel makkelijk.
Gebruik je een iPhone EDGE, dan kun je de nieuwste versie van QuickPwn gebruiken.
Hij word dan: geunlockt, geactiveerd en gejailbreakt.
Gebruik je een officiele iPhone 3G via T-Mobile, dan kan je gewoon updaten in iTunes en Jailbreaken met QuickPwn.
Gebruik je een iPhone 3G uit een ander land, dus niet officieel, dan wil je PwnageTool gebruiken.
Met PwnageTool kun je een custom firmware maken. Een custom firmware is een firmware waarin je zelf wat dingen kan aanpassen (zoals root partitie, boot logos enz.)
Ook zorgt een custom firmware ervoor dat je Baseband niet word geupgrade, je wilt geen Baseband upgrade als je een on-officiele iPhone 3G gebruikt. Waarom niet? Dit verkleint de kans op een software-matige unlock in de toekomst.

Succes;)

Off-topic
Kun je aub je profiel aanpassen naar welke iPhone je hebt. Dank.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:14.