iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: "iPhone configureren als nieuwe telefoon" (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/26001-iphone-configureren-nieuwe-telefoon.html)

sinesie 27-11-08 20:43

"iPhone configureren als nieuwe telefoon"
 
Hey hallo! Ik heb even jullie advies nodig:

Ik heb wat problemen met jailbreaken. Ik had gelezen dat via iTunes de iPhone configureren als nieuwe telefoon wellicht een oplossing biedt. Nadeel daarvan is dat ik mijn smsjes verlies. Niet de grootste ramp, maar het zou toch fijn zijn als ik ze kon behouden. Is het op de een of andere manier mogelijk om de backup die iTunes standaard maakt tijdens het synchen te bewaren en over te zetten om mijn 'nieuw ingestelde telefoon'? Ik hoor het graag als dat kan!

Shorty007 27-11-08 21:10

je kan met ssh gewoon de map kopieren naar je pc en daarna weer terug zetten in je iphone volgens mij.

cypher21 28-11-08 00:39

Als je een jailbreak hebt kun je hier even kijken welke bestanden je moet backuppen via SSH

https://forum.iculture.nl/f59/i...handmatig.html

Deze na de nieuwe configuratie terugzetten en je hebt ze weer.

Via de backup in iTunes kun je ze nagenoeg niet terug vinden zonder de complete backup terug te zetten. Het zijn namelijk allemaal losse bestandjes geworden.

sinesie 28-11-08 01:00

Da's dus het probleem. Jailbreaken lukt bij mij niet. Nu we toch bezig zijn, dit is het probleem:

Citaat:

Ik heb ook problemen met jailbreaken. Bij het jailbreaken van 2.1 ging alles vlekkeloos, maar bij deze versie helaas niet.

- Firmware 2.2 via iTunes gedownload en geinstalleerd. Vervolgens Quickpwn gedraaid. Ging allemaal goed, alleen na het jailbreaken had ik geen icons van Cydia, Installer en andere apps op m'n springboard staan. (Dit kwam, las ik pas later, door 'Categories'. Ik had namelijk Cydia en Installer ook in mappen gedaan).
- Vervolgens nog een keer Quickpwn gedraaid (waarschijnlijk dom van me), omdat ik dacht dat er misschien iets fout was gegaan (dat van Categories wist ik nog niet toen), maar die liep toen vast.
- Daarna heb ik moeten herstellen.
- Nu lukt het niet meer om te jailbreaken. Quickpwn loopt steeds vast, waardoor ik steeds opnieuw moet herstellen.
- Ook heb ik geprobeerd te 'shift-herstellen' met de customwareversie 2.2 die ergens in een ander forum staat en eerdere firmwareversies, zowel via Recovery Mode als DFU. Lukt allemaal niet.

Mijn iPhone draait nu dus op firmware 2.2, maar jailbreaken lukt me niet meer. Heeft er iemand nog tips of dingen die ik over het hoofd heb gezien. Alvast bedankt!

sinesie 03-12-08 04:39

Ik geef het op. Heb zelfs m'n FW gedowngrade naar 2.1. Vervolgens gejailbreaked, ging allemaal goed. Daarna FW 2.2 geinstalleerd (zowel Custom FW als via iTunes) en opnieuw geprobeerd te jailbreaken. Blijft ie vervolgens weer gewoon hangen tijdens het proces. Schiet mij maar lek.

Y-Less 03-12-08 04:47

Misschien een goed idee om helemaal opnieuw te beginnen, Ik had het zelfde probleem met Quickpwn 2.2 nadat hij in Recovery Mode is blijven haken en niet verder ging. Vervolgens heb ik het gewoon op een andere computer in huis gedaan waar het wel goed ging.

Ik heb gewoon een nieuwe 2.2 geïnstalleert en daaroverheen de Quickpwn 2.2. Ik gebruik alleen Cydia.

Om het verhaal dus even kort te houden, heb je een andere computer waar je even kaal direct 2.2 kunt installeren en daaroverheen de jailbreak kunt uitvoeren?

Tijn1 06-12-08 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Y-Less (Bericht 226289)
Misschien een goed idee om helemaal opnieuw te beginnen, Ik had het zelfde probleem met Quickpwn 2.2 nadat hij in Recovery Mode is blijven haken en niet verder ging. Vervolgens heb ik het gewoon op een andere computer in huis gedaan waar het wel goed ging.

Ik heb gewoon een nieuwe 2.2 geïnstalleert en daaroverheen de Quickpwn 2.2. Ik gebruik alleen Cydia.

Om het verhaal dus even kort te houden, heb je een andere computer waar je even kaal direct 2.2 kunt installeren en daaroverheen de jailbreak kunt uitvoeren?

Wat soms ook een probleem kan zijn is dat je geen .net framework hebt op je comp of dat je geen sp2 hebt!

anders moet je even alles uninstallen en dan met een schone lei beginnen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:18.