iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone (3G- T-mbile) Jailbeaken!!! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/27354-iphone-3g-t-mbile-jailbeaken.html)

dubspeed 22-12-08 23:05

iPhone (3G- T-mbile) Jailbeaken!!!
 
Hallo.

Nu het einde van het jaar nadert en er inmiddels bekent is dat de software- unlock in aantocht is wil ik mijn iPhone hiervoor geschikt maken. Uiteraard de verschillende fora afgezocht naar informatie over dit onderwerp maar door een teveel aan info zie ik door de bomen het bos niet meer. I NEED HELP.

Ik heb een T-mobile iPhone in augustus aangeschaft en wil deze met een Vodafone kaart gaan gebruiken. Direct het toestel aan mijn Apple gehangen en via I-tunes geinstalleerd. Voor de rest ligt het toestel te wachten tot de software unlock.
Volgens mij moet ik nu een jailbreak uitvoeren. Ik heb een tutorial geprobeerd en wat software gedownloaded alleen gebeurt er verder niets. Wat moet ik doen om het toestel zo klaar te maken dat de unlock software straks er zo op kan? Voor alle zekerheid de gegevens:
- iPhone (3G) met T-mobile lock
- Versie: 2.0.1 (5B108)
- Modemfirmware: 01.48.02
- Imac en MacBook met OSX 10.5.5 (Nog niet de laatste versie, met opzet niet geinstalleerd)

En voor de mensen die zullen zeggen "kijk eerst even op de diverse forums". Dat heb ik gedaan en ik kom er niet uit dus bespaar je de moeite.
En voor de mensen die mij willen helpen....SUPER bedankt.

Groeten Patrick.

King1987 22-12-08 23:10

Heb je ook dit nieuwsbericht doorgelezen?

Er is echt waar, zoveel te vinden hierover. Zelf op de blog van het Dev-team zelf staat het vermeld: jou iPhone zal je kunnen unlocken als je up deze baseband blijft!

absrnd 22-12-08 23:12

wil je zeker weten dat je helemaal klaar bent voor de unlock moet je eerst je iPhone uitzetten en wachten tot het eind van het jaar !
om zeker te weten dat wat je nu snel wilt doen misschien niet de goede weg is !

kans is groot dat je nu dingen gaat doen die de unlock later niet meer mogelijk maken.

dubspeed 22-12-08 23:27

Allereerst bedankt voor de snelle reakties.

King 1987.
Ik had het bericht inderdaad gelezen en dacht daarom om alvast mijn toestel te jailbreaken.
"Nog even samenvattend:
Om een softwarematige unlock met de nieuwe tool uit te voeren moet je een iPhone 3G met jailbreak hebben"
Dit stond namelijk in dat bericht vermeld, vandaar.

absrnd, heeft ook wel weer een punt en misschien is het wel verstandig om te wachten.

Aan de andere kant heb ik geen zin om nog uit te moeten zoeken hoe ik een jailbreak moet gaan uitvoeren als de unlock software er eenmaal is. Dan wil gewoon bellen....

Welke jailbreak software moet ik hebben/ downloaden om dit uit te voeren???

Wederom bedankt voor de hulp.

Groeten Patrick.

King1987 22-12-08 23:32

Gebruik een custom ZONDER baseband update. Dan zit je goed. Kijk even in dit topic: https://forum.iculture.nl/f14/i...one-2g-3g.html

Dan kan je ook nog altijd unlocken en heb je een iPhone met jailbreak.

dubspeed 26-12-08 23:48

Nou mensen, ik ben er mee bezig geweest maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb de custom ZONDER baseband update link gebruikt, heb voor de volgende optie gekozen:
Custom 2.2 voor de iPhone 3G (voor mensen die wel via iTunes kunnen activeren):

- Jailbreak
- Cydia en Installer
- Geen custom bootlogo's
- Standaard 500MB Root partitie
- Geen partitie wipe-out

en de software gedownload.
Daarna de volgende instructie geprobeerd op te volgen:
Guide voor het installeren van de custom firmware:

- Download de gewenste firmware bundel
- Update iTunes minimaal naar versie 8.0
- Start iTunes op
- Maak een reservekopie van je iPhone door rechtermuisknop op je iPhone te klikken en te kiezen voor Maak reservekopie
- Zet je iPhone in Recovery Mode en wacht totdat iTunes hem herkent
- Druk ALT (mac osx) SHIFT (windows) op herstel en selecteer het gedownloade firmware bestand
- Wacht tot iTunes klaar is
- Zet je reservekopie terug
- Geniet van je iPhone!

Ik krijg het toestel wel in de recovery mode maar het is mij nu onduidelijk wat nu te doen met de ALT toets??? Moet de ALT toets ingedrukt worden en daarna de herstel uitgevoerd worden? En zo ja moet daarna de gedownloade firmware bestand (iPhone 1,2.2) geselcteerd worden?? Het is mij allemaal een beetje teveel abacadabra, helaas.

Ben bang dat het niet goed gaat komen.

Wordt vervolgd.

King1987 27-12-08 11:10

Je moet de custom van Desteny downloaden, dan in iTunes alt+ herstellen drukken, de gedownloade FW selecteren, en voila, hij doet zn werk.
(heb geen mac, misshien dat hij in DFU mode moet, kijk hiervoor even in de wiki, wat DFU mode is ;))

dubspeed 27-12-08 12:25

King 1987, bedankt voor je reactie. Ik ga het vanavond proberen en ik hou je op de hoogte.

Groeten Patrick.

Jari69 29-12-08 20:22

Patrick is het gelukt?


Is het zo dat je met quickpwn 2.2 ook je firmware update naar 2.2?

En ik dus wel gebruik kan maken van quickpwn 2.1 om mijn iphone te jailbreaken?

King1987 29-12-08 21:15

Je moet voor fw 2.1 quickpwn 2.1 gebruiken, voor fw 2.2 moet je quickpwn 2.2 gebruiken. (al vermoed ik dat quickpwn 2.2 ook te gebruiken is op 2.1 maar weet dit niet zeker) Je kan alleen updaten in iTunes

Jari69 29-12-08 21:18

Thanks King, maarreh.. op de site van het Dev team staat dat je als je gebruik wilt maken van yellowsnow dat je dan niet met quickpwn moet jailbreaken...

Dat gaat dus volgens jou niet op?

King1987 29-12-08 21:22

Dan moet je een custom gebruiken of gewoon even wachten wat het devteam adviseerd 31 december zodra de unlock er is :)

Jari69 29-12-08 21:24

heel goed, doe ik dat wel ff....

zekere voor het onzekere...

thanx

by the way King, wat is een custom? Kon het niet vinden op de wiki...

King1987 29-12-08 21:40

Kijk hier eens, https://forum.iculture.nl/f14/i...one-2g-3g.html

Ik verzoek je om graag de zoekfunctie te gebruiken ;) alles is te vinden hiermee :D

dubspeed 02-01-09 00:55

Nou mensen, het is gelukt. Nu de unlock software er is, is het mij ook duidelijk welke jailbreak versie ik moet hebben om te kunnen jailbreaken. Via deze link Jailbreak uitvoeren met QuickPwn [Windows en Mac] > Artikel > iPhoneclub.nl
gaat het feilloos. De unlock is nu een feit...

Bedankt voor alle tips en hulp.

Groeten Patrick.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.