iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Fout melding van I-tunes (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/27669-fout-melding-i-tunes.html)

Wildsavage 30-12-08 15:29

Fout melding van I-tunes
 
Mensen,

Als ik mijn iphone probeer te jailbreaken via Quickpwn lukt alles ik volg de stappen met de knoppen maar zodra ik de laatste knop los gelaten heb en Itunes start op krijg ik een foutmelding in itunes dat mijn iphone niet herkent wordt en vervolgend doet quickpwn niets. How the hell krijg ik Cydia er op?

Groet,

Y-Less 30-12-08 15:47

Hoi en welkom bij de iPhoneClub Forums!

Mag ik vragen welke foutmelding code je krijgt en welke versie van iTunes je gebruikt?

Wildsavage 30-12-08 15:58

Bedankt voor je snelle reactie!

De Melding die ik krijg is:

ER is een iPod aangesloten, maar deze kan niet worden geïndentieficeerd. Koppel de iPod los, sluit hem opnieuw aan en probeer het opnieuw. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (2001).

???

En de I-tunes versie is 8.02 (20)

Y-Less 30-12-08 16:02

Waarschijnlijk wanneer de iPhone in DFU mode staat en Quickpwn wilt beginnen aan het jailbreaken wordt iTunes opgeroepen omdat volgens iTunes de iPhone is verbonden, wordt dan het Quickpwn process dan afgekapt?

Misschien een idee om compleet iTunes te verwijderen via dit document, en daarna even opnieuw proberen als iTunes 8 erop staat?

Wildsavage 30-12-08 16:05

Ik werk met een Mac dit is voor Windows

En het klopt inderdaad wat jij zegt over die DFU modus op dat moment krijg ik die melding.

Y-Less 30-12-08 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wildsavage (Bericht 236156)
Ik werk met een Mac

Dan heb jij de 10.5.6 update in mac geïnstalleert. Het is namelijk bekend dat de DFU mode niet meer werkt na de update 10.5.6.

Ergens op een vage website was een oplossing van het dev-team gekomen, ik heb hem alleen niet in het nederlands overgetypt.

Citaat:

1. Replace the following plugin kexts from within IOUSBFamily.kext with the ones from 10.5.5 and then rebuild kextcache (if you don’t understand this, then you shouldn’t attempt it!)

/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/AppleUSBHub.kext

/System/Library/Extensions/IOUSBFamily.kext/Contents/PlugIns/IOUSBCompositeDriver.kext

2. Use a USB hub in-between the DFU device and the Mac and insert/reinsert the iPhone’s USB cable.

Wildsavage 30-12-08 16:14

Ik zit op mijn werk computer denk dat het niet zo'n goed idee is om dat te gaan doen. Weetje wat ik wacht tot ik thuis ben en prbeer hem gewoon op mijn pc met windows te jailbreaken...

I.i.g. Onwijs bedankt voor je hulp

Sick Mic 30-12-08 16:44

Edit: merk net dat ik eigenlijk gewoon heb herhaald wat Y-less zei :p
In ieder geval, het is op te lossen (was veel rond te doen hoor, gek dat je er niks van gehoord hebt), maar gewoon met Windows doen kan natuurlijk ook.

Wildsavage 31-12-08 09:08

Ik had me nog helemaal niet verdiept in het jailbreaken tot ik vorig weekend een kennis tegen kwam die het gedaan had. Vandaar dat ik er nog over gehoord had...ennuh ik ben best wel een NOOb hoor wat dit betreft...:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.