iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Risico's met jailbreak en unlocken ( yellowsn0w ) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/28409-risico-s-jailbreak-unlocken-yellowsn0w.html)

TheStijg 12-01-09 19:45

Risico's met jailbreak en unlocken ( yellowsn0w )
 
Hallo,

Ik zit serieus te overwegen om mijn iPhone (moet hem deze week als het goed is, eindelijk binnen krijgen) te jailbreaken, met Yellowsn0w te unlocken, en dan weer naar maagdelijkheid te brengen, zodat ik ook Franse simkaarten kan gebruiken (voor op vakantie!).

Is het makkelijk weer ongedaan te maken, en als je iets verkeerds doet met jailbreaken, heb je dan je iPhone verknalt? Wat zijn de risico's van jailbreaken en Yellowsn0w?

Ik weet niet hoe safe een iPhone is als je hem hebt gejailbreakt, wat is beter? Wél of niet jailbreaken? Ik las in een nieuwsbericht dat '''ze'' het legaal wilden laten maken...

Wat zijn de Pro's en Cons met jailbreaken? En welke Jailbreak-methode adviseren jullie? Op Youtube heb ik wat filmpjes gezien, zo''n kluns als ik kan dat niet zo snel verknallen denk ik :rolleyes:

Destiny 12-01-09 22:11

Het jailbreaken zelf heeft geen nadelen. Als je echter OpenSSH installeert uit Cydia/Installer en het root wachtwoord niet wijzigt, dan kan het wel gevaarlijk zijn. Je iPhone is dan toegankelijk voor meerdere mensen. Na een restore is een jailbreak weer weg.

Yellowsn0w heeft ook geen nadelen. En is makkelijk ongedaan te maken door het te verwijderen uit Cydia/Installer of door een restore uit te voeren. Als je namelijk herstelt in iTunes, dan is tevens je unlock weg.

wil 13-01-09 08:06

Ik heb mijn wachtwoord veranderd. Is na herstellen in itunes het wachtwoord ook weer teruggezet in het standaardwachtwoord alpine?

hhundsch 13-01-09 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 243213)
Ik heb mijn wachtwoord veranderd. Is na herstellen in itunes het wachtwoord ook weer teruggezet in het standaardwachtwoord alpine?

Ja, dat is dan weer alpine.

Colpaert 13-01-09 09:17

Lijkt mij ook logisch he, want als je alles overschrijft naar met een herstel. Dan kom je weer in de fabrieksinstellingen en is je iPhone net alsof hij uit de winkel komt. Alle standaard instellingen zijn dan weer van toepassing.

Tim14ww 13-01-09 20:21

Dus er is echt Geen kans om je Iphone Kapot te maken, Door te jailbreaken? (geen OpenSSH wat dat dan ook mag zijn)

Greetz,
Tim

iBoss 13-01-09 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tim14ww (Bericht 243515)
Dus er is echt Geen kans om je Iphone Kapot te maken, Door te jailbreaken? (geen OpenSSH wat dat dan ook mag zijn)

Greetz,
Tim

ALs je gwn et quickpwn/pwangetool doet is er geen probleem.
Jailbreak is software en alles wat software is kan weer terugzetten naar de default met een restore in itunes

InternetRebel 14-01-09 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tim14ww (Bericht 243515)
Dus er is echt Geen kans om je Iphone Kapot te maken...

Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je onder "kapot maken" verstaat. Zoals iBoss al stelt is het een softwarematig iets en kan je daarmee niet je iPhone hardwarematig mollen. Maar het is natuurlijk wel mogelijk je iPhone compleet onbruikbaar te maken, wat natuurlijk ook een vorm van "kapot" is. Enige verschil is dat het softwarematig slopen van je iPhone ook weer softwarematig (en zelf) op te lossen is. :)

Kazzie 16-01-09 16:23

Dus als ik het goed begrijp kan het Jailbreaken geen kwaad? Als er al iets fout gaat kan ik dus zelf(zonder hulp van andere dus) ALTIJD het oplossen?
Ik heb zelf een iPod touch 2G en moet dus nog even geduld hebben maar zie aan alle nieuwsberichten dat ik niet lang meer hoef te wachten...

King1987 16-01-09 18:56

Tja zonder hulp: 1 keer herstellen en je hebt weer een schone lei, maar er zijn meerdere wegen naar rome, soms is het makkelijker op te lossen dan alleen te herstellen. Maar als je zonder hulp wilt: Herstellen in iTunes en klaar :D

Kazzie 16-01-09 23:18

Nou dan ga ik het ook maar proberen zodra er een versie voor bij beschikbaar is!
Bedankt voor de reactie! :D

Destiny 16-01-09 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazzie (Bericht 244993)
Nou dan ga ik het ook maar proberen zodra er een versie voor bij beschikbaar is!
Bedankt voor de reactie! :D

Wachten op redsn0w ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.