iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: probleem met jailbreaken en itunes (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29140-probleem-jailbreaken-itunes.html)

xionix 25-01-09 21:03

probleem met jailbreaken en itunes
 
hej,

ik wilde net een iphone 3g van een vriend jailbreaken maar kom maar niet verder ermee.
Het is een gloed nieuwe 3g, helaas heeft hij er geen t-mob kaartje bij gekregen dus activeren ging niet. Als ik quickpwn opstart kan ik de eerste stap wel doen maar bij de tweede stap als de fw moet worden gevonden blijft hij gewoon zoeken...je kan hem gerust een uur aan de pc gekoppeld laten maar dr gebeurt niks en hij laat geen fw zien. Ook het rare is als ik itunes open en de iphone aansluit zegt deze dat " er geen simkaart geplaatst is of dat er een simpincode vereist is" als je dan op ok drukt sluit het venster zich af en kan je de iphone niet in itunes restoren of wat dan ook.

Iemand een idee hoe ik dit gefixt krijg zodat ik hem even via itunes kan restoren naar 2.2 (weet nu niet zeker of 2.2 erop zit) en anders hoe ik hem met quickpwn verder krijg dan stap 2?

Dit is de eerste iphone 3g bij welke het niet lukt voor mij.

Destiny 25-01-09 21:05

Je moet de 2.2 firmware los downloaden uit de wiki. Bij quicpwn druk je dan op browse en selecteer je de 2.2 firmware. Dan werkt het wel. Je kunt in DFU mode restoren naar 2.2. DFU staat in de wiki.

xionix 25-01-09 21:28

dat selecteren van de fw in quickpwn heb ik al geprobeerd maar als ik daar de 2.2 restore file kies zegt quickpwn dat hij niet bedoeld is voor resetten van fw.

als ik op wiki kijk en zoek naar jailbreaken van iphone van vind ie niks?

Destiny 25-01-09 21:30

Je moet wel de 2.2 firmware van de 3G hebben he. Je kunt gewoon quickpwn gebruiken voor het jailbreaken.

Mrmike 25-01-09 21:34

Hey xionix ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook een nieuwe iphone 3g en geen t-mobile kaart maar ik zou m wel graag willen jailbreaken.
Er staan geen gegevens op ofzo dus een reservekopie hoef ik dan toch niet te maken?

En itunes zegt ook van dat er in deze iphone geen simkaart geplaatst is of dat er een simpincode vereist is.

Ik weet ook niet welke firmware ik heb dus is er dan een manier om m naar 2.2 te krijgen en dan te jailbreaken met quickpwn zonder t-mobile kaart??

xionix 25-01-09 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 248555)
Je moet wel de 2.2 firmware van de 3G hebben he. Je kunt gewoon quickpwn gebruiken voor het jailbreaken.

ja dat is dus een van de problemen zoals boven vermeld.
Ik weet ook niet welke fw hij erop heeft zitten omdat de iphone nieuw uit de doos komt. Is nog niet gebruikt eerste keer dat hij aangezet wordt is vandaag.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mrmike (Bericht 248557)
Hey xionix ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook een nieuwe iphone 3g en geen t-mobile kaart maar ik zou m wel graag willen jailbreaken.
Er staan geen gegevens op ofzo dus een reservekopie hoef ik dan toch niet te maken?

En itunes zegt ook van dat er in deze iphone geen simkaart geplaatst is of dat er een simpincode vereist is.

Ik weet ook niet welke firmware ik heb dus is er dan een manier om m naar 2.2 te krijgen en dan te jailbreaken met quickpwn zonder t-mobile kaart??

ik ben nu verschillende fw's aan het downloaden...dan ga ik die stuk voor stuk in quickpwn proberen misschien moet jij dat ook maar doen.

Mrmike 25-01-09 22:09

Kan dat dan geen kwaad? als ik niet weet welke firmware ik heb.
stel ik heb firmware 2.1 en ik handel volgens de stappen van Quickpwn maar gebruik firmware 2.2 als bestand. Ik hoef dus geen t-mobile kaart van iemand te lenen?

xionix 25-01-09 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mrmike (Bericht 248579)
Kan dat dan geen kwaad? als ik niet weet welke firmware ik heb.
stel ik heb firmware 2.1 en ik handel volgens de stappen van Quickpwn maar gebruik firmware 2.2 als bestand. Ik hoef dus geen t-mobile kaart van iemand te lenen?

dat kan dus niet je kunt alleen de fw die je hebt jailbreaken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.