iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Custom FW 2.2.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29427-3g-custom-fw-2-2-1-a.html)

martijnve 01-02-09 16:53

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb net mn legale tmobile met jailbreak 2.1 iphone naar 2.2.1 geupdate via restore mode met deze custom firmware. Daarna itunes een backup terug laten zetten (voor mn smsjes enzo) en daarna wilde ik dus mn cydia apps weer gaan installeren maar zag geen cydia icoontje?!?!?!
Toen heb ik quickpwn gedraaid met de orginele 2.2.1 en aangevinkt dattie cydia moest installeren, alles goed gegaan maar weer geen cydia?
Heb al heel wat met iphonwe hacking gedaan maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt. hebben meer mensen hier last van?

Michael 01-02-09 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijnve (Bericht 251507)
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb net mn legale tmobile met jailbreak 2.1 iphone naar 2.2.1 geupdate via restore mode met deze custom firmware. Daarna itunes een backup terug laten zetten (voor mn smsjes enzo) en daarna wilde ik dus mn cydia apps weer gaan installeren maar zag geen cydia icoontje?!?!?!
Toen heb ik quickpwn gedraaid met de orginele 2.2.1 en aangevinkt dattie cydia moest installeren, alles goed gegaan maar weer geen cydia?
Heb al heel wat met iphonwe hacking gedaan maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt. hebben meer mensen hier last van?

Had je het cydia ikoontje verstopt misschien met spoof uit SBsettings of Bossprefs?

martijnve 01-02-09 17:14

Ja :( Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.
Valt daar nog iets aan te doen?

Bedankt voor de tip iig zal eens gaan zoeken.

edit:
Voor mensen met hetzelfde probleem:
Heb het opgelost met deze tip:
http://www.modmyi.com/forums/native-...ml#post1382581

FransHoekstra 01-02-09 17:46

Heb gister mijn iPhone 3G opgehaald. Heb hem gister geupdate naar 2.2.1 en wil hem vandaag Jailbreaken. Welke van de twee customs heb ik nodig? De eerste of de tweede?
Heb gewoon een abbo bij Orange (gaat straks over naar T-Mobile) dus hoef hem niet simlock vrij te hebben.

Alle pogingen die ik tot nu toe gedaan heb, is met de eerste custom. Het wil niet, maar waarschijnlijk is dat omdat ik op een nieuwe Alu Mac zit met de nieuwste update van OSX. Ga het morgen dus op werk doen met een andere bak.

Graag advies!

kimvb 02-02-09 14:25

jij hebt de eerste nodig .

donny88 02-02-09 18:26

ik heb hem geupdate naar 2.2.1 , zonder te weten wat ik doe. dus had er yellowsn0w up en nu heb ik nix meer. Kan ik door deze custom FW erop te zetten weer bereik krijgen ? En dan nog snap ik niet hoe ik bij een Mac met de Alt toets moet recoveren ?

Ik heb alleen een alt option toets en die doet nix

Destiny 02-02-09 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donny88 (Bericht 251985)
ik heb hem geupdate naar 2.2.1 , zonder te weten wat ik doe. dus had er yellowsn0w up en nu heb ik nix meer. Kan ik door deze custom FW erop te zetten weer bereik krijgen ? En dan nog snap ik niet hoe ik bij een Mac met de Alt toets moet recoveren ?

Ik heb alleen een alt option toets en die doet nix

Nee helaas je zult moeten wachten op een unlock.

j0ep 02-02-09 21:38

Werkt super, bedankt !

iHansD 03-02-09 11:12

Moet je voordat je de custom firmware instaleerd eerst de foon herstellen (jailbreak weghalen) Ik las dat je anders 500 mb aan ruimte kwijt raakt

Michael 03-02-09 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iHansD (Bericht 252248)
Moet je voordat je de custom firmware instaleerd eerst de foon herstellen (jailbreak weghalen) Ik las dat je anders 500 mb aan ruimte kwijt raakt

Als je met de custom hersteld zal dat niet gebeuren.

Scoes 03-02-09 14:15

FW 2.2, 02.28 baseband en tmobile toestel + sim erin.
Als ik een restore doe in itunes met die custom rom gooit ie de baseband weg.

Ik kan em dus rustig weer restoren naar 2.2, dan werkt alles weer... :S

Wat doe ik verkeerd?

PS: Ik heb de bovenste custom gebruikt, en zowel de normale restore als DFU geprobeerd.

Hoton 04-02-09 02:34

pfff wat betekend custom eigenlijk?

ButcherJF 04-02-09 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoton (Bericht 252702)
pfff wat betekend custom eigenlijk?

Kan van alles betekenen. Maar in dit topic (en op dit forum): het 4de aandachtstreepje.

FransHoekstra 04-02-09 09:32

Ik heb eerst m'n phone gejailbreaked via Quickpwn en daarna kon ik pas via iTunes jailbreaken met de Custom van Michael.
Staat mijn baseband nu weer terug op de originele?
Volgens info 02.30.03 maar weet niet of dit de goede is ;)

Destiny 04-02-09 09:57

02.30.03 is van de 2.2.1 firmware. Als je normaal gesproken yellowsn0w gebruikt heb je nu een probleem. dan kun je niet bellen.

FransHoekstra 04-02-09 10:05

Heb gewoon een T-mobile abbo dus daar heeft ik gelukkig geen last van ;)

Destiny 04-02-09 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FransHoekstra (Bericht 252746)
Heb gewoon een T-mobile abbo dus daar heeft ik gelukkig geen last van ;)

Dan zit je gewoon goed.

rderuiter 04-02-09 13:30

Hi.
Ik heb sinds kort een iPhone 3G en wil deze unlocken.
De iPhone had nog een oudere firmware & baseband dus ik moest eerst upgraden naar de officiele 2.2 zodat ik een "yellowsnowable" baseband versie had.
Dat heb ik zojuist gedaan, waarna de telefoon opeens in emergency mode kwam.

Maakt niet uit dacht ik, 2.2.1 custom gaat er immers toch overheen. Maar als ik dit probeer krijg ik error 21 via recoverymode en error 1600 als ik het via DFU mode probeer.
Op het moment kan ik de iPhone niet meer gebruiken aangezien hij nu steeds in recovery of DFU mode boot.

Ik ben me nu al een paar dagen aan het verdiepen in het hele jailbreak/unlock gebeuren en dacht dat ik het nu door had. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien; mijn excuses, maar ik kom er even niet meer uit :)

Nu rest de vraag: wat nu?

pclahsen 04-02-09 13:40

Heb je al geprobeerd om ipv custom firmware Quickpwn te gebruiken?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rderuiter (Bericht 252805)
Hi.
Ik heb sinds kort een iPhone 3G en wil deze unlocken.
De iPhone had nog een oudere firmware & baseband dus ik moest eerst upgraden naar de officiele 2.2 zodat ik een "yellowsnowable" baseband versie had.
Dat heb ik zojuist gedaan, waarna de telefoon opeens in emergency mode kwam.

Maakt niet uit dacht ik, 2.2.1 custom gaat er immers toch overheen. Maar als ik dit probeer krijg ik error 21 via recoverymode en error 1600 als ik het via DFU mode probeer.
Op het moment kan ik de iPhone niet meer gebruiken aangezien hij nu steeds in recovery of DFU mode boot.

Ik ben me nu al een paar dagen aan het verdiepen in het hele jailbreak/unlock gebeuren en dacht dat ik het nu door had. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien; mijn excuses, maar ik kom er even niet meer uit :)

Nu rest de vraag: wat nu?


rderuiter 04-02-09 13:44

Nog niet sinds 2.2. Nu net geprobeerd maar hij detecteert de iPhone helaas niet.
Ik ben nu aan het uitzoeken wat het 10.5.6 + iPhone probleem inhoud, misschien dat een USB hub me kan helpen.
Ik heb overigens een 1st gen MacBook.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.