iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Quickpwn 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (Windows) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29451-3g-quickpwn-2-2-5-voor-fw-2-2-1-verzameltopic-windows.html)

redOz 24-03-09 11:53

ik weet echt nietmeer wat ik moet doen om mijn iPhone werkende te krijgen, het lukt me gewoon niet, heeft niemand raad?

Tijn1 24-03-09 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redOz (Bericht 270303)
ik weet echt nietmeer wat ik moet doen om mijn iPhone werkende te krijgen, het lukt me gewoon niet, heeft niemand raad?

hij start nog steeds niet op? Als laatste optie, installeer 2.2(kan je vinden in de wiki) en probeer het nog een keer met quickpwn!

redOz 24-03-09 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 270312)
hij start nog steeds niet op? Als laatste optie, installeer 2.2(kan je vinden in de wiki) en probeer het nog een keer met quickpwn!

ik kan 2.2 niet installeren, dan krijg ik weer error van itunes..

*EDIT: de error was deze keer 1604

ButcherJF 24-03-09 15:17

Hij staat dus niet in DFU....
Nog maar een keer stap voor stap naar DFU:
Zorg dat je iPhone helemaal uitstaat, hou desnoods de beide knoppen ingedrukt tot ie vanzelf afsluit.
Start iTunes op
Hang je iPhone aan je pc; verschijnt er een appeltje dan moet je hem weer uitzetten
Hou de homeknop en sleepknop (weer) net zolang ingedrukt todat ie echt uit is. Lukt dat niet, dan uitsliden.
Vervolgens de home- en sleepknop 5 seconden ingedrukt houden, na 5 seconden alleen de homeknop ingedrukt houden, dit max 10 seconden.

Lukt het de eerste keer niet, dan blijven proberen, gaat lukken uiteindelijk.

redOz 24-03-09 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 270382)
Hij staat dus niet in DFU....
Nog maar een keer stap voor stap naar DFU:
Zorg dat je iPhone helemaal uitstaat, hou desnoods de beide knoppen ingedrukt tot ie vanzelf afsluit.
Start iTunes op
Hang je iPhone aan je pc; verschijnt er een appeltje dan moet je hem weer uitzetten
Hou de homeknop en sleepknop (weer) net zolang ingedrukt todat ie echt uit is. Lukt dat niet, dan uitsliden.
Vervolgens de home- en sleepknop 5 seconden ingedrukt houden, na 5 seconden alleen de homeknop ingedrukt houden, dit max 10 seconden.

Lukt het de eerste keer niet, dan blijven proberen, gaat lukken uiteindelijk.

de ene zegt 10 seconden de andere 5, wat is het nu? het lukt me nog steeds niet hoor

iMario 24-03-09 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redOz (Bericht 270399)
de ene zegt 10 seconden de andere 5, wat is het nu? het lukt me nog steeds niet hoor

Beste,

Eerder vandaag heb ik je ook al een tip gegeven om eens de begrippen door te lezen.
Nogmaals, begrippen: DFU.

redOz 24-03-09 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 270404)
Beste,

Eerder vandaag heb ik je ook al een tip gegeven om eens de begrippen door te lezen.
Nogmaals, begrippen: DFU.

jah ik weet het heb ik ook gedaan, maar niks lukt me geen van beiden

iMario 24-03-09 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redOz (Bericht 270405)
jah ik weet het heb ik ook gedaan, maar niks lukt me geen van beiden

De aanhouder wint. ;) Check anders YouTube voor video handleidingen.

redOz 24-03-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 270408)
De aanhouder wint. ;) Check anders YouTube voor video handleidingen.

khoop het :( ben al van 9 uur deze morgen aan mijn iphone bezig, gene zever :(

Ok, ik denk dat ik hem in dfu mode krijg wel de hele tijd, maar dat iTunes gewoon moeilijk doet en niks vraagt van herstellen ofzo. Mijn iPhone is niet gedetecteerd op iTunes? Hoe kan dit?

rodje_utca 25-03-09 12:06

Ik heb een Iphone 3G versie 2.2.1 en baseband 02.30.03 maar ben een beginner is er iemand die weet hoe ik deze kan jailbreaken?
dan zou je me echt blij maken!!!
alvast bedankt

greetz Rodje

redOz 25-03-09 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodje_utca (Bericht 270771)
Ik heb een Iphone 3G versie 2.2.1 en baseband 02.30.03 maar ben een beginner is er iemand die weet hoe ik deze kan jailbreaken?
dan zou je me echt blij maken!!!
alvast bedankt

greetz Rodje

Ik zelf heb gisteren de hele dag mijn iphone zitten te jailbreaken en ja hoor wie had dat gedacht, het is me ook gelukt! Het enigste probleem wat ik had was dat ik gewoon op een andere computer QuickPwn moest uitvoeren! Dus ik had gewoon mijn broer zijn laptop gepakt, rustig .NetFramework 3.5 geinstalleerd, QuickPwn-225-2 installed en gewoon de stappen gevolgd en het werkte allemaal, ik was dolblij en ik heb ook de iPhone 3G versie 2.2.1 met baseband 02.30.03 ;)

iMario 25-03-09 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodje_utca (Bericht 270771)
Ik heb een Iphone 3G versie 2.2.1 en baseband 02.30.03 maar ben een beginner is er iemand die weet hoe ik deze kan jailbreaken?
dan zou je me echt blij maken!!!
alvast bedankt

greetz Rodje

Download QuickPwn 2.2.5, installeer QuickPwn en volg de stappen. Meer is het niet. QuickPwn vind je gemakkelijk via de zoekfunctie, op het Dev-Team blog of via Google.

ButcherJF 25-03-09 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodje_utca (Bericht 270771)
Ik heb een Iphone 3G versie 2.2.1 en baseband 02.30.03 maar ben een beginner is er iemand die weet hoe ik deze kan jailbreaken?
dan zou je me echt blij maken!!!
alvast bedankt

greetz Rodje

Ik neem aan dat je weet dat je met een jailbreak op een gelockte iPhone 3G nog steeds niet kunt bellen? Ik zeg het maar even, om teleurstellingen te voorkomen...

rodje_utca 25-03-09 15:22

Citaat:

Ik neem aan dat je weet dat je met een jailbreak op een gelockte iPhone 3G nog steeds niet kunt bellen? Ik zeg het maar even, om teleurstellingen te voorkomen...
dan kan ik dus eigenlijk beter nog even wachten ermee of niet?

tomnijhuis 25-03-09 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 270832)
Ik neem aan dat je weet dat je met een jailbreak op een gelockte iPhone 3G nog steeds niet kunt bellen? Ik zeg het maar even, om teleurstellingen te voorkomen...


Uhm ik weet niet, maar ik kan gewoon bellen hoor...

ButcherJF 25-03-09 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodje_utca (Bericht 270850)
dan kan ik dus eigenlijk beter nog even wachten ermee of niet?

Als je nu kunt bellen, kun je rustig jailbreaken. Mijn opmerking maakte ik omdat ik nogal vaak lees dat mensen jailbreaken en unlocken door elkaar halen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomnijhuis (Bericht 270856)
Uhm ik weet niet, maar ik kan gewoon bellen hoor...

Waar het om gaat is, dat als je een van origine gelockte iPhone hebt, je dat met een jailbreak niet oplost. Daarvoor moet je eerst een unlock toepassen. Jij hebt dus óf een toestel dat van origine zonder (provider)lock is geleverd of een inmiddels unlockte iPhone dmv een hardware- of software-unlock.

tomnijhuis 25-03-09 17:41

Citaat:

Waar het om gaat is, dat als je een van origine gelockte iPhone hebt, je dat met een jailbreak niet oplost. Daarvoor moet je eerst een unlock toepassen. Jij hebt dus óf een toestel dat van origine zonder (provider)lock is geleverd of een inmiddels unlockte iPhone dmv een hardware- of software-unlock.
Ik heb mijn iPhone bij T-mobile gehaald en geen unlock toegepast maar wel een jailbreak. Én ik kan dus nog gewoon bellen.
Dat is toch het probleem, mensen kunnen dan alleen niet bellen, of zie ik dat nou verkeerd?

dpz 26-03-09 16:52

heel gek, heb 2.2 gejailbreakt en wilde nu toch eens de update maken naar 2.2.1 (vooral omdat we nog zo lang op 3.0 moeten wachten), maar krijg hte niet voor mekaar. het jailbreaken via quickpwn gaat wel, maar daarna kan ik niet bellen en is mijn carrier (null) (null) geworden... kan iemand mij helpen? ik heb een iphone 3g uit belgië...

edit: het is gelukt. blijkbaar was mijn sim niet meer actief, eenmaal in itunes opgestart na officiele update was ie actief en daarna pas jailbreak, ging perfect!

Wolffy 26-03-09 23:00

Raar maar waar.

Laatst heb ik mijn Iphone orgineel geunlocked via Tmobile.
Nu wil ik hem graag jailbreaken, dat lukt wel, alleen dan is hij weer niet Unlocked en kan ik niet bellen, smsen en internetten??
Hoe kan dit?

Ik heb iclarified handleiding en die van dit forum gebruikt?? :confused::confused:

ditbenikniet 29-03-09 10:00

waar staat een duidelijke uitleg over jailbreaken 2.2.1
of hem downgreaden naar 2.2 weer.
mijn tel liep vast en heb hem op deze manier weer aan de praat gekregen.
nu is mijn jailbreak weg en wil ik hem terug het liefst wil ik ook weer die 2.2 terug maar weet iemand dus een uitleg te vinden op dit forum heb al 3 uur lopen zoeken zonder resultaat :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.