iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Pwnage 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (OSX) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29453-3g-pwnage-2-2-5-voor-fw-2-2-1-verzameltopic-osx.html)

Destiny 31-01-09 00:26

[3G] Pwnage 2.2.5 voor FW 2.2.1 - Verzameltopic (OSX)
 
Plaats hier al je vragen betreffende Pwnage tool 2.2.5 van het iPhone Dev Team. Deze Pwnage tool versie is geschikt voor iPhone firmware 2.2.1. Post hier vragen als je Pwnage tool i.c.m. een iPhone 3G.

ballegooier 31-01-09 10:06

Gedownload en geinstalleerd. Echter, na de jailbreak krijg ik geen bereik met T-Mobile meer (geen GSM/GPRS/3G) heel vervelend. Reset/Reboot verhielp het probleem niet. Ik kan ook niet meer bellen. Aldus mijn eerste ervaring.
Ik ga nu maar QuickPwn ga proberen.

Gilliam 31-01-09 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 250972)
Gedownload en geinstalleerd. Echter, na de jailbreak krijg ik geen bereik met T-Mobile meer (geen GSM/GPRS/3G) heel vervelend. Reset/Reboot verhielp het probleem niet. Ik kan ook niet meer bellen. Aldus mijn eerste ervaring.
Ik ga nu maar QuickPwn ga proberen.

Al netwerk instellingen even restored?

Buur 01-02-09 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 250972)
Gedownload en geinstalleerd. Echter, na de jailbreak krijg ik geen bereik met T-Mobile meer (geen GSM/GPRS/3G) heel vervelend. Reset/Reboot verhielp het probleem niet. Ik kan ook niet meer bellen. Aldus mijn eerste ervaring.
Ik ga nu maar QuickPwn ga proberen.

Ik durf haast te wedden dat je de optie 'iphone activeren' NIET uitgevinkt hebt bij het aanmaken van je custom ipsw (en standaard staat die optie op aan)! Bij T-Mobile moet die optie echt UIT staan, want iTunes kan je iPhone3G gewoon activeren, waar het bij een "illegale" iPhone3G niet gaat en PwnageTool het dus moet doen voor je).
Wat dus te doen? Een nieuwe custom ipsw maken, maar dan die optie even uitvinken. Dan gaat het, zeker te weten, werken.

Tinuz 14-02-09 12:47

Waar kan ik een handleiding vinden hoe ik mijn iPhone met fw 2.2.1 moet jailbreaken. Ik heb nog nooit een jailbreak uitgevoerd, dus een duidelijk handleiding zou heel wenselijk zijn... :)

Michael 14-02-09 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tinuz (Bericht 256714)
Waar kan ik een handleiding vinden hoe ik mijn iPhone met fw 2.2.1 moet jailbreaken. Ik heb nog nooit een jailbreak uitgevoerd, dus een duidelijk handleiding zou heel wenselijk zijn... :)

Je kan quickpwn 2.2.5 gebruiken en dat legt uit wat je moet doen en hetzelfde geldt ook voor het pwnage tool. En met de zoekfunctie kom je een heel eind.

mdecocq 14-02-09 21:47

itunes synchronisatie na jailbreak gevaarlijk?
 
Hallo,
Een aantal dagen geleden is het me gelukt om mijn Iphone 3G met 2.2.5 te jailbreaken. Ik heb alleen nu een vraagje m.b.t. de synchronisatie met I tunes.

Ik heb ergens in dit forum gelezen (kan het niet meer terugvinden) dat als ik de Iphone nu aansluit op Itunes, het risico er is dat de software van apple geupdate wordt en dat de jailbreak dan ongedaan wordt gemaakt? Is dat waar? Zo ja, hoe kan ik dit voorkomen?
Ik ben namelijk bang dat zodra Itunes opstart, ik niet meer de mogelijkheid krijg (qua tijd) om die optie (updaten software) op tijd uit te vinken.

Lees het graag
ciao,
Marjolein

Michael 14-02-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdecocq (Bericht 256883)
Hallo,
Een aantal dagen geleden is het me gelukt om mijn Iphone 3G met 2.2.5 te jailbreaken. Ik heb alleen nu een vraagje m.b.t. de synchronisatie met I tunes.

Ik heb ergens in dit forum gelezen (kan het niet meer terugvinden) dat als ik de Iphone nu aansluit op Itunes, het risico er is dat de software van apple geupdate wordt en dat de jailbreak dan ongedaan wordt gemaakt? Is dat waar? Zo ja, hoe kan ik dit voorkomen?
Ik ben namelijk bang dat zodra Itunes opstart, ik niet meer de mogelijkheid krijg (qua tijd) om die optie (updaten software) op tijd uit te vinken.

Lees het graag
ciao,
Marjolein

Je kan in iTunes automatisch updaten uitzetten. Ik denk dat het bij de opties van iTunes zit onder windows.

Destiny 14-02-09 21:50

Je moet altijd toestemming geven als er een update geïnstalleerd wil worden. Je kunt automatische update uitzetten in instellingen.

mdecocq 14-02-09 21:52

Ok, dank je. DAt wilde ik even weten voor de zekerheid en ik kon het via de zoekfunctie hier even niet terugvinden.
Ga het proberen.
ciao

ps: dus,als ik het goed begrijp, kan ik niet meer de Firmware updaten vanaf nu, zonder de jailbreak te verliezen?
Niet dat dat heel erg is hoor... maar gewoon voor de weet ;-)

Michael 14-02-09 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdecocq (Bericht 256886)
Ok, dank je. DAt wilde ik even weten voor de zekerheid en ik kon het via de zoekfunctie hier even niet terugvinden.
Ga het proberen.
ciao

ps: dus,als ik het goed begrijp, kan ik niet meer de Firmware updaten vanaf nu, zonder de jailbreak te verliezen?
Niet dat dat heel erg is hoor... maar gewoon voor de weet ;-)

Nee nu moeten we wachten op 2.3 of misschien nog een bug update 2.2.2 of iets dergelijks

mdecocq 14-02-09 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 256888)
Nee nu moeten we wachten op 2.3 of misschien nog een bug update 2.2.2 of iets dergelijks

Ok. Ik heb geduld :)
Thanks

East 17-02-09 16:12

Ik heb Pwnagetool gedownload, nou krijg ik bij stap 2 de vraag welke ipsw ik moet kiezen..

Nou had ik toch begrepen dat je er zelf 1 moest maken?

ik kan kiezen uit
iPhone1,2_2.1_5F136
of
iPhone1,2_2.2_5G77

Wat moet ik nu doen?

Michael 17-02-09 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door East (Bericht 257756)
Ik heb Pwnagetool gedownload, nou krijg ik bij stap 2 de vraag welke ipsw ik moet kiezen..

Nou had ik toch begrepen dat je er zelf 1 moest maken?

ik kan kiezen uit
iPhone1,2_2.1_5F136
of
iPhone1,2_2.2_5G77

Wat moet ik nu doen?

iPhone1,2_2.1_5F136

Buur 17-02-09 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 257803)
iPhone1,2_2.1_5F136

Waarom die verouderde versie (FW2.1) laten gebruiken, Michael? Ondertussen is 2.2.1 uit?!

Michael 17-02-09 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 257806)
Waarom die verouderde versie (FW2.1) laten gebruiken, Michael? Ondertussen is 2.2.1 uit?!

Sorry zat niet op te letten hij moet inderdaad 2.2.1 hebben :D

East 18-02-09 11:10

jongens bedankt, ik moest blijkbaar dus eerst nog de FW 2.2.1 ergens downloaden.. Dacht dat dat al ingebakken zat pwnage tool...

derks003 18-02-09 22:25

hoi , ik heb wel pwnagetool van internet gehaald, verder ben ik niet gekomen; waar moet ik het uberhaupt opslaan ( en hoe te openen) en wat zijn dan de volgende stappen. voor mij is dit abakedabra graag je uitleg alvast bedankt

DouweM 18-02-09 22:40

PwnageTool is alleen voor Mac OS X, voor Windows moet je QuickPwn gebruiken.

derks003 18-02-09 22:58

Bedoel je dan windows van mijn pc of mijn iphone


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:57.