//

probleem met pwntool

probleem met pwntool discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb hier een 3g met FW2.2.. nu heb ik met mijn macbook (10.5.6) geprobeerd hem te pwnen maar als ik via itunes option herstel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-02-09, 12:10
dfhruig dfhruig is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard probleem met pwntool

ik heb hier een 3g met FW2.2.. nu heb ik met mijn macbook (10.5.6) geprobeerd hem te pwnen maar als ik via itunes option herstel doe krijg ik een foutmelding dat er een onbekend probleem is met (21)
wie helpt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-02-09, 14:44
iBoss iBoss is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 35
Standaard

Ja, dat komt doordat met de update naar 10.5.6 apple er iets heeft ingezet dat itunes de iPhone niet herkent in DFU mode. Hebben wij allemaal met 10.5.6.
Je kan het bij het blog van het dev-team lezen en een beter uitleg krijgen.
  #3  
Oud 03-02-09, 16:30
dfhruig dfhruig is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

ok bedankt voor de tip.. nou heb ik die bugfix gedaan maar heb nog steeds hetzelfde probleem..
ik steek de iphone die al in dfu mode is in mijn macbook
krijg een melding dat er een iphone gevonden in in herstelmodus
ik doe option herstel en klik mijn zelfgemaakte pwn IPSW file aan
krijg de melding software wordt uitgepakt
daarna voorbereiden op herstel
en dan opeens foutmelding: iphone 'iphone' kan niet worden hersteld. er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (21).

ik heb hier trouwens ook een windows pc, is het anders een idee als ik die ipsw op de windows krijg en dan met die computer de iphone herstel?
  #4  
Oud 03-02-09, 20:25
iBoss iBoss is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 35
Thumbs up

Ja dat is een prima idee, dat heb ik zelf ook gedaan vorige keer met 2.2
ik heb het op windows gedaan.
En daarna moet je je geen zorgen maken want alleen als je je iPhone nooit eerder hebt gejailbreakt komt dat voor, voor de volgende jailbreak kan je het gewoon herstellen.
  #5  
Oud 03-02-09, 21:09
dfhruig dfhruig is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

update: geen succes op windows krijg ik dezelfde foutmelding alleen een ander nummer. kan ik hem ook weer uit de dfu mode krijgen? dan kan ik het misschien met qpwn proberen.
  #6  
Oud 03-02-09, 21:11
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfhruig Bekijk bericht
update: geen succes op windows krijg ik dezelfde foutmelding alleen een ander nummer. kan ik hem ook weer uit de dfu mode krijgen? dan kan ik het misschien met qpwn proberen.
Heb je niet toevallig de verkeerde custom gebruikt Je zit hier bij 3G en niet 2G zoals je profiel aangeeft. Uit dfu is home/sleep vasthouden voor zo'n 10 seconden en dan opnieuw opstarten
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #7  
Oud 03-02-09, 21:16
dfhruig dfhruig is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

ja klopt ik heb zelf een 2G maar heb voor iemand aangeboden zijn 3g te kraken.. maar tot nu toe is het nog niet echt gelukt ik krijg hem niet uit dfu als ik dat doe.. ik krijg nu alleen maar in het scherm de stekker met itunes teken..
  #8  
Oud 03-02-09, 21:34
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfhruig Bekijk bericht
ja klopt ik heb zelf een 2G maar heb voor iemand aangeboden zijn 3g te kraken.. maar tot nu toe is het nog niet echt gelukt ik krijg hem niet uit dfu als ik dat doe.. ik krijg nu alleen maar in het scherm de stekker met itunes teken..
Dat is restore/recovery mode. Als het een officiele of simlockvrije iPhone is even herstellen met 2.2.1 is dat niet het geval dan herstellen met 2.2 en proces opnieuw uitvoeren
  #9  
Oud 03-02-09, 21:44
dfhruig dfhruig is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

ok ik heb em nu gewoon met itunes gerestored met de fabrieksinstellingen.. ga het nu met quickpwn proberen, kijken of die het beter doet..

ff voor de goede orde: met quickpwn jailbreak je alleen je iphone en moet je daarna met cydia en dat snow programma hem unlocken toch?
  #10  
Oud 03-02-09, 21:51
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfhruig Bekijk bericht
ok ik heb em nu gewoon met itunes gerestored met de fabrieksinstellingen.. ga het nu met quickpwn proberen, kijken of die het beter doet..

ff voor de goede orde: met quickpwn jailbreak je alleen je iphone en moet je daarna met cydia en dat snow programma hem unlocken toch?
Dan moet je wel hebben hersteld met een lagere versie dan 2.2.1 zoals ik eerder schreef anders heeft yellowsn0w geen zin vanwege de vernieuwde baseband.
  #11  
Oud 05-02-09, 16:28
dfhruig dfhruig is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

ok, na vele uren gekloot te hebben en met het iphone dev team blog geprobeerd mijn macbook up te daten dat ie wel mijn iphone in dfu mode herkent... is het nog steeds niet gelukt hij herkent de iphone nog steeds niet en ook op een windows computer lukt het niet..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met Iphone synchen met Windows 7 64 bit jacobkugel iPhone algemeen 0 04-03-11 11:06
Probleem met versturen van mail met iphone via google apps Shorty73 iPhone Apps 1 15-10-10 17:16
Amerikaanse apps op Ipad - probleem met synchronisatie met Itunes Double_A Archief 4 07-05-10 14:40
Probleem met Todo syncen (met Appigo sync) jayjay00 iPhone Apps 3 19-01-10 20:23
fout probleem met server. verbinding met Wi-Fi/3g lijkt in orde??? misty1980 Wi-Fi 5 29-11-09 15:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:11.