iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: hoe kom ik achter de juiste FW versie (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29864-kom-achter-de-juiste-fw-versie.html)

jurrian 07-02-09 17:56

hoe kom ik achter de juiste FW versie
 
Ik heb net via marktplaats een nieuwe Iphone 3G 16 GB gekocht. Deze was nog nieuw in doos en heeft een t mobile simlock.

Nu wil ik deze Iphone jailbreaken maar ik kan niet in het menu komen om te kijken wat de huidige FW versie is. Ik heb namelijk geen T mobile simkaart.

Hoe moet ik nu te werk gaan? De Iphone is in sep 2008 aangeschaft.

Destiny 07-02-09 18:00

Als hij simlockvrij is, dan kun je hem in DFU mode zetten en restoren in iTunes naar de nieuwste firmware.

jurrian 07-02-09 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 254032)
Als hij simlockvrij is, dan kun je hem in DFU mode zetten en restoren in iTunes naar de nieuwste firmware.

Dat is hij dus niet. Hij heeft een simlock

Destiny 07-02-09 18:02

Je kunt wat verschillende quickpwn versies proberen en kijken welke werkt. Je kunt ook een custom 2.2.1 firmware downloaden vanaf dit forum en die installeren.

jurrian 07-02-09 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 254034)
Je kunt wat verschillende quickpwn versies proberen en kijken welke werkt. Je kunt ook een custom 2.2.1 firmware downloaden vanaf dit forum en die installeren.

Dat wil ik ook gaan doen. Die stata ook op mijn eigen Iphone. Maar hoe instaleer ik die? In Itunes geeft hij aan dat er geen geldige sim in ziet dus zo kan ik deze niet restoren.

Destiny 07-02-09 18:05

Neem eens een kijkje in het custom 2.2.1 firmware topic ;)

jurrian 07-02-09 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 254036)
Neem eens een kijkje in het custom 2.2.1 firmware topic ;)

Ik was al aan het lezen volgens mij betekent het dat ik deze dna in DFU mode moet zetten ;) Ga nu zoeken hoe dat moet ;)

jurrian 07-02-09 18:31

Waneer de Iphone in DFU mode staat krijg ik in Itunes de melding dat hij via de Ipod update servers moet identificeren wat voor Ipod het is. Moet ik dan laten zoeken? of zou hij dat een automatische update doen? Dus ook de baseband wat ik niet wil

Destiny 07-02-09 18:51

Ja kun je gewoon laten doen. Hij zal verder niks doen. Daarna via Shift + herstel kun je de custom firmware selecteren.

DaveyY 07-02-09 21:26

je moet toch 2.2 gebruiken? met 2.2.1 heb je een nieuwe baseband

ButcherJF 07-02-09 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveyY (Bericht 254115)
je moet toch 2.2 gebruiken? met 2.2.1 heb je een nieuwe baseband

Niet als je de custom zonder basebandupgrade gebruikt, zoals Destiny zegt.

Gilliam 07-02-09 22:12

Is het al gelukt?

jurrian 08-02-09 00:53

Hoi allemaal,

Het is na een paar uurtjes gelukt. Uiteraard zal ik hier ook even aangeven hoe ik het uiteindelijk gedaan heb.

Ik heb QuickPWN 2.2 gedownload en de restore ipsw van fw 2.2.
Vervolgens heb ik eerst de Iphone in DFU mode gezet en toe met shift + herstellen die restore 2.2 fw geselecteerd.
Toen dit voltooid was heb ik QuickPWN gedaan met dezelfde fw. Hierna was er een werkende jailbreak.
Ik heb via cydia/installer Yellowsn0w geinstalleerd en toen werkte het bellen via KPN ook.
Om het af te maken gelijk maar de cusom fw 2.2.1 geinstalleerd. Daarna opnieuw Yellowsn0w.

Uiteindelijk werkt het super en is mijn vriendin helemaal blij met haar vroegtijdige valentijnskado ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.