iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 2G na 1 jaar weer geblokkeerd (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/30510-iphone-2g-na-1-jaar-weer-geblokkeerd.html)

MvdS 21-02-09 12:18

iPhone 2G na 1 jaar weer geblokkeerd
 
Ik heb een 2G iPhone.
Na 1 jaar trouwe dienst, nam die die donderdag afscheid van mij.

Foutmelding via iTunes op de MAC met de originele Amerikaanse simkaart en de T-Mobile kaart:

De iPhone 'iPhone' kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (21).

iTunes versie: 8.0.2

NB 1:

Als de simkaart van T-Mobile er in zit, geeft ie wel links bovenin T-Mobile weer en kan in wel een SMS-je ontvangen.
Echter, iTunes geeft dan aan:

De SIM-kaart in deze iPhone wordt niet ondersteund.

Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren.
Plaatst alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart.


Ik heb zelfs 2 sim-kaarten voor hetzelfde nummer en bij de 2e kaart geeft ie tevens de bovengenoemde melding.

NB 2:

Als de Amerikaanse simkaart er in zit, kan ik hem via herstellen wel weer naar het beginscherm van iTunes krijgen en dan het activatieproces van AT&T.

Betekent dit dan, dat de firmware van het begin er dan op staat, of staat dat daar los van?

NB 3:

Als ik Pwnagetool gebruik, krijg ik op een gegeven moment in de installatie de melding:

Er is een iPod aangesloten, maar deze kan niet worden geidentificeerd. Koppel de iPod los, sluit hem opnieuw aan en probeer het opnieuw.
Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (2100).


Als ik dat dan doe, krijg ik weer hetzelfde.

Ik kan wel SMS-jes ontvangen.
Ik heb het vermoeden dat de iPhone nu wel simlock vrij is (anders krijg ik volgens mij geen T-mobile te zien in het scherm), maar dat ie niet geactiveerd is. Zou dit kunnen?

Wie oh wie helpt mij uit de brand? Zit nu al 2 dagen zonder mijn iPhone en ik ben :eek:

Michael 21-02-09 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MvdS (Bericht 259216)
Ik heb een 2G iPhone.
Na 1 jaar trouwe dienst, nam die die donderdag afscheid van mij.

Foutmelding via iTunes op de MAC met de originele Amerikaanse simkaart en de T-Mobile kaart:

De iPhone 'iPhone' kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (21).

iTunes versie: 8.0.2

NB 1:

Als de simkaart van T-Mobile er in zit, geeft ie wel links bovenin T-Mobile weer en kan in wel een SMS-je ontvangen.
Echter, iTunes geeft dan aan:

De SIM-kaart in deze iPhone wordt niet ondersteund.

Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iPhone te activeren.
Plaatst alstublieft de SIM-kaart die bij uw iPhone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende SIM-kaart.


Ik heb zelfs 2 sim-kaarten voor hetzelfde nummer en bij de 2e kaart geeft ie tevens de bovengenoemde melding.

NB 2:

Als de Amerikaanse simkaart er in zit, kan ik hem via herstellen wel weer naar het beginscherm van iTunes krijgen en dan het activatieproces van AT&T.

Betekent dit dan, dat de firmware van het begin er dan op staat, of staat dat daar los van?

NB 3:

Als ik Pwnagetool gebruik, krijg ik op een gegeven moment in de installatie de melding:

Er is een iPod aangesloten, maar deze kan niet worden geidentificeerd. Koppel de iPod los, sluit hem opnieuw aan en probeer het opnieuw.
Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (2100).


Als ik dat dan doe, krijg ik weer hetzelfde.

Ik kan wel SMS-jes ontvangen.
Ik heb het vermoeden dat de iPhone nu wel simlock vrij is (anders krijg ik volgens mij geen T-mobile te zien in het scherm), maar dat ie niet geactiveerd is. Zou dit kunnen?

Wie oh wie helpt mij uit de brand? Zit nu al 2 dagen zonder mijn iPhone en ik ben :eek:

Heb je quickpwn ook al geprobeert. Want uit je verhaal blijkt dat je nog steeds unlocked bent alleen is de iPhone nog niet jailbroken en geactiveerd. Gebruik quickpwn 2.2.5 en fw 2.2.1

En volgende keer even opletten waar je dingen neerzet. Je hebt hierover ook al in een ander topic een vraag over gesteld.

MvdS 21-02-09 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 259221)
Heb je quickpwn ook al geprobeert. Want uit je verhaal blijkt dat je nog steeds unlocked bent alleen is de iPhone nog niet jailbroken en geactiveerd. Gebruik quickpwn 2.2.5 en fw 2.2.1

En volgende keer even opletten waar je dingen neerzet. Je hebt hierover ook al in een ander topic een vraag over gesteld.

Dank voor je reactie.
Quickpwn ook al geprobeerd.

Ik weet dat ik het ook al in een andere topic heb geplaatst, maar ik kom niet verder en wordt knettergek.
Vandaar een draadje vanmezelf, zodat andere mensen dit ook zien.

Zojuist getest... ik kan ook gewoon gebeld worden en het gesprek opnemen.

WAT NU???

Michael 21-02-09 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MvdS (Bericht 259223)
Dank voor je reactie.
Quickpwn ook al geprobeerd.

Ik weet dat ik het ook al in een andere topic heb geplaatst, maar ik kom niet verder en wordt knettergek.
Vandaar een draadje vanmezelf, zodat andere mensen dit ook zien.

WAT NU???

heb je het pwnagetool gebruikt om een custom te maken. Heb je itunes en itunes helper ook uitgezet? En dat geldt natuurlijk ook voor quickpwn.

En met welke orginele fw heb je de iPhone herstelt?

MvdS 21-02-09 14:53

Thx voor de laatste tip.

Heb inderdaad quickpwn gebruikt en “IOUSBFamily Log release for Mac OS X 10.5.5 Build 9F33" om in de DFU-mode te komen.
Het laatste was nodig omdat ik de laatste update op mijn MAC had geinstalleerd en hierdoor niet meer in de DFU-mode kon komen.

Probleem is nu verholpen en hij is alles weer aan het terug zetten op mijn iPhone.

Thx.

En er mag een slot op dit draadje.

dtnd 18-05-09 12:53

Hallo MvdS
Op jou nb.2 heb ik een vraag: als je dat at&t activatie scherm hebt, hoe kom je dan verder (zonder at&t abonement dus)???

MvdS 18-05-09 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dtnd (Bericht 287366)
Hallo MvdS
Op jou nb.2 heb ik een vraag: als je dat at&t activatie scherm hebt, hoe kom je dan verder (zonder at&t abonement dus)???

Dan zal je hem moeten unlocken met 1 van de vele tools.
Ik heb dus quickpwn gebruikt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:16.