iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [SMS] Back-up iPhone 3G (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/30715-sms-back-up-iphone-3g.html)

Mackjenzie 26-02-09 15:57

[SMS] Back-up iPhone 3G
 
Beste IC'ers!

Zit met de volgende vraag.

Ik moet een iPhone 3G jailbreaken voor een vriendin. Die zit trouwens ook nog op firmware 2.0. Nu kan ik foto's/contacten gemakkelijk backuppen, maar hoe kan ik gemakkelijk een backup nemen vh sms-bestand?

Als ik de FW moet upgraden, doe ik dit normaal via DiskAid, maar dat kan uiteraard enkel bij een iPhone die reeds gejailbreaked is.

Lukt dit mss via reservekopie?
Stappen zijn dan: Upgraden nr 2.2.1, reservekopie nemen, jailbreaken, reservekopie terugzetten ... Want ik dacht altijd dat je daarmee ook de jailbreak weer ongedaan maakte!

Deze link ken ik ook wel:
Maak een backup van je sms-berichten > Artikel > iPhoneclub.nl
Maar hier gaat het vooral over hoe je je berichten op de pc opslaat, maar niet echt hoe je ze terug op je iphone zet na een jailbreak.

Alvast bedankt,
Mackjenzie

King1987 26-02-09 15:59

In een Back-up worden ook de smsjes meegenomen. Dus als jij na de update/jailbreak weer terug zet is er niets aan de hand. (Let op, doe die back-up maken op de pc die je vriendin altijd gebruikt, als je dit op je eigen pc doet en zei neemt hem mee naar huis en synct hem met haar pc, dan is ze het weer kwijt)

Mackjenzie 26-02-09 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 260845)
In een Back-up worden ook de smsjes meegenomen. Dus als jij na de update/jailbreak weer terug zet is er niets aan de hand. (Let op, doe die back-up maken op de pc die je vriendin altijd gebruikt, als je dit op je eigen pc doet en zei neemt hem mee naar huis en synct hem met haar pc, dan is ze het weer kwijt)

Fantastisch! Bedankt!
Ik was sowieso al van plan om het op haar laptop te doen :-)!

chef 07-03-09 00:32

ik heb mijn iphone 39 16 gb al een tijdje gejailbreaked, u op 2.0
wil hem upgraden maar hoe maak ik een back up van mijn iphone
synchroniseer hem wel maar dat is niet back up toch
kan hier nl de antwoorden niet vinden maar ligt misschien aan mij

King1987 07-03-09 00:34

Linkerkant van iTunes, op je iPhone rechtermuisknop doen. Daar kan je kiezen voor reservekopie maken.

chef 07-03-09 00:42

ok dank je wel erg simpel
voel me ineens erg blond haha

Scoes 07-03-09 04:12

Maakt itunes dan ook een backup van al je jailbreak-zooi?

macfreaker 07-03-09 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 264014)
Maakt itunes dan ook een backup van al je jailbreak-zooi?

Nee, maar daarvoor kan je een app vinden in cydia. Naam weet ik niet direct maar het bestaat.

ButcherJF 07-03-09 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 264071)
Nee, maar daarvoor kan je een app vinden in cydia. Naam weet ik niet direct maar het bestaat.

AptBackup.

tijmen88 04-04-09 18:18

Hey,

Had een vraag die hier wel op aansluit denk ik.
Mijn Iphone 3G doet sinds vandaag een beetje vreemd. Hij blijft hangen op het telefoonboek en ik kom niet meer terug in het normale menu. Ontvang nog wel smsen en kan nog wel smsen versturen maar dan via contacten.
Nu denk ik dus dat ik hem op moet sturen, maar ik heb nogal belangrijke informatie in mijn smsjes die ik echt niet kwijt wil. Ik heb gelezen dat Itunes hier een backup van maakt, maar mocht ik een nieuw toestel krijgen, is het dan mogelijk om deze smsjes weer op dat nieuwe toestel te plaatsen? Of deze sms-en op de pc terug te vinden ergens?

Alvast bedankt,

Groeten Tijmen

ButcherJF 05-04-09 09:18

Niet direct een antwoord op je vraag, maar ik zou hem niet onmiddellijk opsturen.
Heb je al een harde reset geprobeerd? Je houdt de home- en aan/uitknop tegelijk ingedrukt totdat je iPhone vanzelf uit gaat. Daarna weer aanzetten, misschien is je probleem daarmee opgelost.
En op deze manier verlies je sowieso niets.

Bel 06-04-09 14:50

Ik wil ook graag een backup maken van mijn iphone omdat ik ga updaten. Probleem is echter dat wanneer ik mijn iphone in iTunes vind en op de rechtermuisknop druk er geen reservekopie staat, er staat alleen uitwerpen, synchroniseren, aankopen overzetten en waarschuwingen opnieuw instellen. Hoe kan dit?

iMario 06-04-09 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bel (Bericht 275135)
Ik wil ook graag een backup maken van mijn iphone omdat ik ga updaten. Probleem is echter dat wanneer ik mijn iphone in iTunes vind en op de rechtermuisknop druk er geen reservekopie staat, er staat alleen uitwerpen, synchroniseren, aankopen overzetten en waarschuwingen opnieuw instellen. Hoe kan dit?

Heb je toevallig een keer handmatig de iTunes backup uitgezet?

Bel 06-04-09 14:56

Excuus ik ga nu update doen van iTunes, was gister blijkbaar iets mis gegaan...

Orbi 07-04-09 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 264071)
Nee, maar daarvoor kan je een app vinden in cydia. Naam weet ik niet direct maar het bestaat.

Ik ben hier nieuw.
En ook nog nieuw in de wereld van jailbreaken enz.
Ik heb een iphone 3G 16gb
met 2.2 .
Ik wil deze upgraden.
Alleen heb ik reeds veel handige programma's enz op mijn iphone staan.
Die zou ik graag terug hebben staan na de upgrade.
Gaat dat er ook weer allemaal opstaan?
Ook bv alle sources die ik reeds toegevoegd heb in cydia?

kan er mij iemand helpen?


Groetjes Orbi.

Michael 08-04-09 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Orbi (Bericht 275614)
Ik ben hier nieuw.
En ook nog nieuw in de wereld van jailbreaken enz.
Ik heb een iphone 3G 16gb
met 2.2 .
Ik wil deze upgraden.
Alleen heb ik reeds veel handige programma's enz op mijn iphone staan.
Die zou ik graag terug hebben staan na de upgrade.
Gaat dat er ook weer allemaal opstaan?
Ook bv alle sources die ik reeds toegevoegd heb in cydia?

kan er mij iemand helpen?


Groetjes Orbi.

Tip apptbackup downloaden uit cydia

Orbi 08-04-09 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 275640)
Tip apptbackup downloaden uit cydia

Okay have done that.
Nu vind ik dat backup progr niet meer terug op mijn iphone.
Hoe kan ik nu restoren?
En ik wil mijn iphone versie updaten maar die zegt dat het niet gaat!
Aan wat ligt dat?

RioolDokter 03-06-09 21:42

Hoe zet ik een back up (welke ik zo gemaakt heb: in Itunes, rechtermuis op mijn Iphone --> Reserve kopie.

Hoe zet ik deze terug, en / of waar vind ik deze eigenlijk?

ALK 03-06-09 22:13

@riooldokter:
iets met shift en rechtermuisknop op je iphone in iTunes, ff zoeken in het forum levert wel het antwoord op.

Heb een aander vraagje: ik heb met ********** en Cydia een paar progjes gedownload en heb dus een gejailbreakte iPhone. Nu wil ik binnenkort wel over naar OS3, maar wil eigenlijk proberen verder te gaan zonder Jailbreak, want m'n iPhone wordt supertraag en de batterij is zo snel leeg. Kan ik dan de (niet zo legaal) gedownde progjes nog gebruiken en zo ja, hoe doe ik dat dan?

thanks!:D

RioolDokter 03-06-09 22:15

Die back-up welke ik hierboven beschreef, waarvan maaktie eigenlijk een back up? Ook mijn contacten en agenda?

Bedankt ALK!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.