iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPod touch: Ipod touch 2G jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/31376-ipod-touch-2g-jailbreak.html)

zenid 13-03-09 00:32

Ipod touch 2G jailbreak
 
Ik weet dat dit eigenlijk niet op dit forum thuis hoort maar ik wil toch even wat vragen: Ik heb een ipod touch 2G gekocht met firmware 2.2.1 erop, nu wil ik deze graag jailbreaken met quickpwn. ik heb dus versie 2.2.5-2 gedownload, en los de firmware van de ipod touch 2G deze:
http://appldnld.apple.com.edgesuite....a_Restore.ipsw

Maar als ik quick pwn start en dan verder klik vraagt hij om te browser naar het firmware bestand, maar als ik dat doe en ik blader na de file: iPod2,1_2.2.1_5H11a_Restore.ipsw dan krijg ik de hele tijd een melding dat de firmare niet juist is en dat er geen overeenkomst is (in het rood staat dat erbij dan) terwijl ik 100% zeker weet dat er formare 2.2.1 opstaat.

Ik vraag het hier even omdat de ipod touch 2G dezelfde basis heeft als de iphone 3G en ik meen me te herinneren dat mensen met een iphone ook wel eens last hadden van deze melding. wat doe ik eraan? kan iemand mij nog tips geven? of zijn er andere manieren om mijn ipod touch 2G te jailbreaken?

Mvg Andy

Cherrim 13-03-09 08:06

Dat klopt. De ipod 2g kun je niet met quickpwn jailbreaken google even naar Voltage die heb ik gebruikt om mijn 2g ipod te jailbreaken. Alleen mag hem niet uitzetten want dan kan je hem niet meer opstarten een andere oplossing is ook QuickFreedom ook even googelen. Ik weet dat je bij die wel gewoon kan uit zetten en opstarten. Maar niet getest omdat die programma niet werkte op mijn pc. Meschien is er nu een update gekomen waardoor die wel werkt. Het is ook erg easy die programma's alleen maar klikken en je ipod en DFU mode zetten meer niet.

DouweM 13-03-09 09:40

Met QuickFreedom kun je inderdaad, op Windows XP en Vista 32-bit, je iPod touch G2 jailbreaken.

Bomans 13-03-09 09:57

Had je dit dan nog niet gezien?

Bordyl 25-03-09 21:36

Hier staat nog een YouTube-tutorial over hoe je je iPod Touch 2G d.m.v. QuickFreedom jailbreaked. Ik ga het zelf ook op deze manier proberen.

Bordyl 28-03-09 19:08

Bij lukt het niet omdat er een probleem is met die LibUSB. En ook met QuickPwn zijn er errors. Waarom toch altijd bij mij...

iMario 28-03-09 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 272010)
Bij lukt het niet omdat er een probleem is met die LibUSB. En ook met QuickPwn zijn er errors. Waarom toch altijd bij mij...

Misschien is iPod touch Fans voor jou een aanrader, aangezien het daar meer over de iPod touch dan de iPhone gaat. Hier zitten meer mensen met iPhone-kennis.

Bordyl 28-03-09 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 272066)
Misschien is iPod touch Fans voor jou een aanrader, aangezien het daar meer over de iPod touch dan de iPhone gaat. Hier zitten meer mensen met iPhone-kennis.

Ok zal er eens rondkijken. Bedankt =)

spoorlijncrosser 10-06-09 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 272067)
Ok zal er eens rondkijken. Bedankt =)

Is het nog gelukt?
Ik zit namelijk met het zelfde probleem:rolleyes:

Mvg Erwin

iMario 10-06-09 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spoorlijncrosser (Bericht 294185)
Is het nog gelukt?
Ik zit namelijk met het zelfde probleem:rolleyes:

Mvg Erwin

Kan je nu wel wat tips geven, aangezien ik nu ook een 2e generatie iPod touch heb.

Mijn tip om 2.2.1 te jailbreaken: redsn0w. Werkt perfect!

Off-topic
Wil je je profiel dan ook even aanpassen naar de juiste informatie (welke iPhone/iPod touch heb je, Firmware-versie enzovoorts.)


spoorlijncrosser 10-06-09 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 294230)
Kan je nu wel wat tips geven, aangezien ik nu ook een 2e generatie iPod touch heb.

Mijn tip om 2.2.1 te jailbreaken: redsn0w. Werkt perfect!

Off-topic
Wil je je profiel dan ook even aanpassen naar de juiste informatie (welke iPhone/iPod touch heb je, Firmware-versie enzovoorts.)


oke, op vele forums heb ik namelijk al gezocht maar het schijnt vaak alleen maar voor iphone te werken? heb jij het op ipod of iphone geregeld?

Mvg Erwin

iMario 10-06-09 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spoorlijncrosser (Bericht 294232)
oke, op vele forums heb ik namelijk al gezocht maar het schijnt vaak alleen maar voor iphone te werken? heb jij het op ipod of iphone geregeld?

Mvg Erwin

redsn0w is alleen voor de tweede generatie iPod touch. QuickPwn is voor iPhone, iPhone 3G en eerste generatie iPod touch.

spoorlijncrosser 10-06-09 20:57

Dit las ik denet,

Zoals bekend heet deze jailbreak redsn0w en het werkt alleen wanneer de iPod via een USB-kabel verbonden is met de computer. Er wordt nog gewerkt aan een oplossing om dit makkelijker te maken.

Ik zie het nog niet zitten om elke keer met die usb kabel te *****n,

Ik wacht nog even tot het verder word uitgewerkt.

toch bedankt voor je gedane moeite.

Mvg Erwin

iMario 10-06-09 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spoorlijncrosser (Bericht 294262)
Dit las ik denet,

Zoals bekend heet deze jailbreak redsn0w en het werkt alleen wanneer de iPod via een USB-kabel verbonden is met de computer. Er wordt nog gewerkt aan een oplossing om dit makkelijker te maken.

Ik zie het nog niet zitten om elke keer met die usb kabel te *****n,

Ik wacht nog even tot het verder word uitgewerkt.

toch bedankt voor je gedane moeite.

Mvg Erwin

Is allang opgelost. Vandaar dat je redsn0w moet gebruiken.

Bordyl 10-06-09 21:08

Gwn redsn0w downloaden via redsn0w.com, .exe file openen en alle stapjes uitvoeren zoals er staat. Heus niet moeilijk hoor. Na 5min is ie jailbroken .

spoorlijncrosser 10-06-09 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 294268)
Gwn redsn0w downloaden via redsn0w.com, .exe file openen en alle stapjes uitvoeren zoals er staat. Heus niet moeilijk hoor. Na 5min is ie jailbroken .

mij lukt t alleen nog enti helemaal:P
ben ngo bij de eerste stap met: browse to blabla the name beginning with _2.2.1 waar kan ik dat vinden? ik snap t ff niet... begint al lekker maja.
groetjes erwin

spoorlijncrosser 11-06-09 19:45

naja goed ik blijf hangen bij stap 4.
Elke keer als ik redsnOw nu opstart staat er:

DFU MODE SUCCESFULL
------------
connecting to server [........]

Iemand enig idee wat ik nu meot doen want hij blijft dit echt zeggen heb eht nu al 8x geprobeerd...

alvast bedankt

Bordyl 11-06-09 22:17

Je kan natuurlijk opk altijd quickfreedom proberen...

ramzes 15-06-09 14:05

3 ipod 2g gejailbreakt met quickfreedom werkt perfect voor wat mij betrfeft
veel succes ^^

Bordyl 19-06-09 20:56

Redsn0w

1. Download redsn0w:voor Mac of voor Windows (CTRL + klik)
2. Pak het bestand indien nodig uit met bvb Vuze
3. Open het kladblokbestand en lees eerst wat daar wordt uitgelegd
4. Open het tweede bestand (.exe) en volg alle stappen nauwkeurig zoals wordt aangegeven

Normaal gezien verschijnt er na de DFU-stap een wit scherm en daarna een harde schijf van een computer op het iPodscherm. Als laatste komt er een 'lopende ananas' tevoorschijn. Even later is het gedaan en staat er een mooi Cydia icoontje op het scherm ;)

Moeilijk kan het toch niet zijn?

Kijk eventueel ook eens hier.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:42.