//

Jailbreak DFU Wit scherm

Jailbreak DFU Wit scherm discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey all, Ik ben nu bezig m'n iPhone te jailbreaken, via deze tutorial en QuickPWN 2.2.5. Het lukt me 'em in DFU-mode te krijgen, en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-03-09, 13:42
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard Jailbreak DFU Wit scherm

Hey all,
Ik ben nu bezig m'n iPhone te jailbreaken, via deze tutorial en QuickPWN 2.2.5.
Het lukt me 'em in DFU-mode te krijgen, en na een tijdje bestanden overzetten zegt QuickPWN het volgende:

Ik klik op OK, en het ihaz Success!-scherm wordt zichtbaar, maar het scherm van de iPhone blijft wit, en er worden geen Replacing kernel, Flashing NOR, Installing bundles, Syncing file systems-berichten weer gegeven... Iemand enig idee?

Ik heb al gezocht, maar geen concrete antwoorden gevonden...

Laatst gewijzigd door DouweM; 21-03-09 om 14:09.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-03-09, 14:05
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Je 'plaatje' komt bij mij niet zichtbaar over....

Wat voor iPhone heb je? Welke firmware? Al de custom van het forum (Michael) geprobeerd?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 21-03-09, 14:11
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Kan je eerst even je profiel aanpassen, wordt meteen een stuk makkelijker om je te helpen dan.

Verder kan ik maar één ding in me hoofd halen, DFU -> Update 2.2.1 Firmware -> Jailbreak met Quickpwn 2.2.5. Zoals je zelf weet is DFU de krachtigste mode om te herstellen, dus deze zal altijd het minste errors geven (in theorie toch).
  #4  
Oud 21-03-09, 14:11
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Nee? Vreemd... Het is in ieder geval het scherm met het blauwe popupje met 'QuickPWN is modifying your device, this process will allow custom firmware and other cool tweaks to be performed in the future.'

iPhone 3G 8GB op 2.2.1. Custom FW nog niet geprobeerd. Is die niet voor het behouden van de modemfirmware? Die is hier nu 02.30.03

Undertaxxx;
Het is actually niet mijn iPhone, maar die van een vriend die 'em gejailbreakt wil hebben...
Verder begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt?
  #5  
Oud 21-03-09, 14:15
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Undertaxxx;
Het is actually niet mijn iPhone, maar die van een vriend die 'em gejailbreakt wil hebben...
Verder begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt?
Wel aangezien je een wit scherm hebt lijkt me dat de jailbreak niet helemaal goed gegaan is. Daarom raad ik je aan om deze opnieuw te herstellen in DFU mode, daarna kan je via iTunes je iPhone updaten naar 2.2.1 Firmware (Baseband die je nu hebt blijft behouden). Eens de Update succesvol verlopen is kan je weer een fresh jailbreak uitvoeren met QuickPwn 2.2.5, neem hier ook alleen maar de standaard instellingen (dus geen custom bootlogo etc).
  #6  
Oud 21-03-09, 14:22
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Nou, het jailbreaken was volgens mij nog niet echt begonnen... Ik zit nu gewoon in het ongejailbreakte iPhone OS, en alles werkt. Alleen ging het jailbreak-proces na het beschreven bericht gewoon niet verder...
Wat het nu is:
Een werkende niet-gejailbreakte iPhone 3G met firmware 2.21 en modemfirmware 02.30.03... Jailbreaken heb ik nu drie keer geprobeerd, elke keer het zelfde: Na het DFU-en de hele tijd een wit scherm. Dus ook tijdens het naar de iPhone sturen van de bestanden, toen er volgens de uitleg op de gegeven link een Apple/PwnApple-logo zou moeten staan...

-edit-
Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde. Vanaf het gaan in de DFU-mode alleen maar een wit scherm...

Laatst gewijzigd door DouweM; 21-03-09 om 14:37.
  #7  
Oud 21-03-09, 16:34
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Nou, het jailbreaken was volgens mij nog niet echt begonnen... Ik zit nu gewoon in het ongejailbreakte iPhone OS, en alles werkt. Alleen ging het jailbreak-proces na het beschreven bericht gewoon niet verder...
Wat het nu is:
Een werkende niet-gejailbreakte iPhone 3G met firmware 2.21 en modemfirmware 02.30.03... Jailbreaken heb ik nu drie keer geprobeerd, elke keer het zelfde: Na het DFU-en de hele tijd een wit scherm. Dus ook tijdens het naar de iPhone sturen van de bestanden, toen er volgens de uitleg op de gegeven link een Apple/PwnApple-logo zou moeten staan...

-edit-
Nog een keer geprobeerd, weer hetzelfde. Vanaf het gaan in de DFU-mode alleen maar een wit scherm...
Probeer eens een USB-hub. Bekend probleem bij de nieuwste OSX.
  #8  
Oud 21-03-09, 17:33
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Heb ik alle 4 keer gedaan...
  #9  
Oud 22-03-09, 09:43
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Net nog twee keer geprobeerd, precies hetzelfde probleem... Ik kijk of ik een ander hubje kan vinden...
  #10  
Oud 22-03-09, 09:44
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Net nog twee keer geprobeerd, precies hetzelfde probleem... Ik kijk of ik een ander hubje kan vinden...
Heb je al eens op een ander besturingssysteem geprobeerd ? Dat wil namelijk soms ook wel eens helpen, dus ik raad je aan even een Xp of vista OS te gebruiken.
  #11  
Oud 22-03-09, 09:51
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Hmm... Goed idee... Maakt het dan niets uit dat er op de Vista-installatie onder BootCamp geen iTunes geïnstalleerd staat?
  #12  
Oud 22-03-09, 10:18
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
Hmm... Goed idee... Maakt het dan niets uit dat er op de Vista-installatie onder BootCamp geen iTunes geïnstalleerd staat?
Met andere woorden je wil Windows 'virtueel' gaan draaien op je MAC ? Ik kan je dit niet echt aanraden, je zal zowiezo een probleem krijgen met de libsub drivers. Beste is dat je gewoon een Computer probeert te bemachtigen, dan zal je altijd tot het beste resultaat komen. Succes
  #13  
Oud 22-03-09, 10:23
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

BootCamp != Virtueel ;-) Is gewoon DualBoot, dan fungeert je Mac(Book) precies alsof het een Windows-bak zou zijn ;-)
Dus kan iemand misschien bevesitigen dat er dan geen iTunes installatie hoeft te zijn?
  #14  
Oud 22-03-09, 10:34
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
BootCamp != Virtueel ;-) Is gewoon DualBoot, dan fungeert je Mac(Book) precies alsof het een Windows-bak zou zijn ;-)
Dus kan iemand misschien bevesitigen dat er dan geen iTunes installatie hoeft te zijn?
Ik ga dit niet te hard roepen maar ik ben vrij zeker dat iTunes geïnstalleerd moet zijn om te kunnen jailbreaken.
  #15  
Oud 22-03-09, 10:36
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Hmmm... Waarom is dit eigenlijk? Naar wat ik begrepen heb is voor het jailbreaken alleen QuickPWN/PwnageTool nodig die de iPhone pwnt, en geen iTunes... Maar ik heb het nog niet zelf gedaan, alleen erover gelezen, dus ik kan niks met zekerheid zeggen... En ik zou het wel graag zeker willen weten
  #16  
Oud 24-03-09, 21:26
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Heb het via Windows geprobeerd, en heb nu een gejailbreakte iPhone naast me liggen! Dankjulliewel voor de hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Jailbreak lukt niet. Wit scherm. Jenn Jailbreak 0 15-05-11 18:35
Wit scherm iPhone HELP! men.mulder iPhone algemeen 17 28-06-10 23:30
Wit scherm sjoechem iPhone algemeen 1 19-03-10 21:51
Iphone 2G - Wit scherm IphoneHL iPhone algemeen 1 22-02-10 15:41
Wit scherm Chris03 iPhone algemeen 6 15-02-10 17:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:16.