iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPod touch: iPod Touch 2nd Gen. 2.2.1 JAILBREAK (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/32898-ipod-touch-2nd-gen-2-2-1-jailbreak.html)

Deang 14-04-09 17:33

iPod Touch 2nd Gen. 2.2.1 JAILBREAK
 
Hey Allemaal!
Ik kan op het forum nergens vinden waar ik deze post kan plaatsen dus doe ik het maar hier!

Veel mensen zeggendat de ipod touch 2nd generatie 2.2.1 niet te jailbreaken is maar ik heb de mijne dus wel gejailbreaked.
Ik ga hier misschien nog een tut voor maken (die er vast al zijn) en wat foto's en video's maken van mijn iPod voor het bewijs.

Je kan het natuurlijk ook gewoon zelf proberen door het progammatje QuickFreedom te downloaden waarmee ik het dus ook heb gedaan.
In het progammatje kan je vrijwel alles doen wat er met quickpwn ook kan gedaan worden, zoals bootlogos veranderen en cydia en de installes.app erop zetten.
Als je iets niet begrijpt kan je gewoon op help klikken en zie je een tut over hoe je het progammatje kan gebruiken.

Het werkt allemaal echt heel erg gemakkelijk!

Download link via hun website: QuickFreedom

Succes ermee!

King1987 14-04-09 22:03

Ik zelf prefereer Redsn0w 0.3 beta. Die werkt beter. Vind quickfreedom omslachtig en werkte ook niet met mijn iPod touch ;)

Bordyl 15-04-09 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 277746)
Ik zelf prefereer Redsn0w 0.3 beta. Die werkt beter. Vind quickfreedom omslachtig en werkte ook niet met mijn iPod touch ;)

Bij mij werkt QuickFreedom ook niet, er is een probleem met LibUSB. Mijn iPod wordt gewoon niet gedetecteerd. Ik heb er me dagen mee bezig gehouden, maar het opgegeven....:( Ik blijf wel wachten op betere methoden, dat met RedSn0w snap k niet zo goed dus blijf k er zo maar vanaf:rolleyes:

Deang 15-04-09 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 277923)
Bij mij werkt QuickFreedom ook niet, er is een probleem met LibUSB. Mijn iPod wordt gewoon niet gedetecteerd. Ik heb er me dagen mee bezig gehouden, maar het opgegeven....:( Ik blijf wel wachten op betere methoden, dat met RedSn0w snap k niet zo goed dus blijf k er zo maar vanaf:rolleyes:

Ik had dat probleem eerst ook maar het kwam doordat ik libusb niet goed had geinstalleerd.
Ik las ook ergens dat je libusb moest installeren als je op een vista pc zat met de compitablieteids modus van xp
Bij mij werkt quickpwn overigens gewoon goed op mijn itouch 2g

King1987 15-04-09 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 277923)
Bij mij werkt QuickFreedom ook niet, er is een probleem met LibUSB. Mijn iPod wordt gewoon niet gedetecteerd. Ik heb er me dagen mee bezig gehouden, maar het opgegeven....:( Ik blijf wel wachten op betere methoden, dat met RedSn0w snap k niet zo goed dus blijf k er zo maar vanaf:rolleyes:

Redsn0w stelt niets voor, gewoon je iPod in DFU zetten, daarna het Redsn0w.exe draaien. Die doet alles. Hij sluit zelfs vanzelf als hij klaar is. Ik zeg, gewoon doen :) werkt perfect en veilig.

Bordyl 15-04-09 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 278082)
Redsn0w stelt niets voor, gewoon je iPod in DFU zetten, daarna het Redsn0w.exe draaien. Die doet alles. Hij sluit zelfs vanzelf als hij klaar is. Ik zeg, gewoon doen :) werkt perfect en veilig.

Ok, ff proberen wanneer terug thuis.

Ik had libusb zowel op de comparibiliteitsmodus van xp als vista geprobeerd, zonder resultaat. Echt alles heb k al getest. Hopelijk meer geluk met Redan0w ;)

Ik heb redsn0w nu uitgevoerd, en alles ging zoals het moet. Maar toen ie alles gedaan had, ik mijn iPod weer wou gebruiken, zag ik dat alles nog hetzelfde was, geen Cydia of Installer-icoontje. Iemand hulp???!!! (--> King??)

Deang 18-04-09 12:17

Ik krijg sinds kort ook problemen met libusb en kan mijn ipod dus niet synchroniseren.
De enige oplossing is een 2e pc/laptop waar je geen libusb op hebt.
maar dat is weer teveel moeite.
Redsn0w blijft toch beter denk ik.

Bordyl 18-04-09 12:21

Ik heb het na een mislukte poging nogmaals met redsn0w geprobeerd, en het is helemaal gelukt. Simpeler kan dus niet, QF is veel ingewikkelder als je ze vergelijkt.

Maar nu moet ik nog met Customize leren werken, ik snap er nog niets van ... :p

MikMakMan 18-04-09 12:53

Customize moet je ook lekker links laten liggen en gewoon Winterboard gebruiken.

BatMotor 16-06-09 14:15

Hallo.ik wil ook m'n ipod touch jailbreaken.en heb net redsn0w gedownload maar vroeg me af wat DSL is?.ik werk op een mac osx computer.ik weet ook helemaal niet hoe dat redsn0w programma werkt.

Bomans 16-06-09 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BatMotor (Bericht 296916)
... maar vroeg me af wat DSL is? ...

:confused: Bedoel je DFU?


Probeer anders deze methode eens.

BatMotor 16-06-09 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 296917)
:confused: Bedoel je DFU?


Probeer anders deze methode eens.

Oke ik zal het proberen bedankt.

Bordyl 16-06-09 16:18

Redsn0w

1. Download redsn0w:voor Mac of voor Windows (CTRL + klik)
2. Pak het bestand indien nodig uit met bvb Vuze
3. Open het kladblokbestand en lees eerst wat daar wordt uitgelegd
4. Open het tweede bestand (.exe) en volg alle stappen nauwkeurig zoals wordt aangegeven

Normaal gezien verschijnt er na de DFU-stap een wit scherm en daarna een harde schijf van een computer op het iPodscherm. Als laatste komt er een 'lopende ananas' tevoorschijn. Even later is het gedaan en staat er een mooi Cydia icoontje op het scherm ;)

Moeilijk kan het toch niet zijn?

BatMotor 16-06-09 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 296917)
:confused: Bedoel je DFU?


Probeer anders deze methode eens.

Ik heb nu via dat programma die je me hebt aanbevolen Cydia op mijn ipod touch staan.maar wat moet ik nu met cydia doen om de spelletjes op mijn ipod touch te krijgen?.

Bomans 16-06-09 20:58

Welke spelletje bedoel je?

Bordyl 19-06-09 20:36

Als ik de 3.O update van d ipod touch in relatie met de jailbreak goed begrijp, is een ipod touch 2G met fw 3.0 perfect te jailbreaken met hetzelfde programma Redsn0w voor o.a. fw 2.2.1?

ButcherJF 19-06-09 21:04

Redsn0w is de unlock voor de Touch, die je alleen kunt installeren na een jailbreak dmv Pwnagetool-QuickPwn.

Bordyl 19-06-09 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 302340)
Redsn0w is de unlock voor de Touch, die je alleen kunt installeren na een jailbreak dmv Pwnagetool-QuickPwn.

Ok. Nog even wachten dus, op een handleiding. Zonder dat begin ik weer te prutsen en *poof*, restore nodig :p

Nog even op 2.2.1 met gewone jailbreak blijven dus.

iMario 19-06-09 21:10

Ik probeer redsn0w zo wel even op iPod touch 3.0.

Lijkt me heel sterk dat het werkt.

Bordyl 19-06-09 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 302361)
Ik probeer redsn0w zo wel even op iPod touch 3.0.

Lijkt me heel sterk dat het werkt.

Heb al even op iPod Touch Fans Forum gekeken, daar zeggen ze dat het NIET werkt. Maar je mag het altijd proberen natuurlijk :rolleyes:.

Bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:48.