iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak niet helemaal gelukt (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/33031-jailbreak-niet-helemaal-gelukt.html)

Kip336 17-04-09 10:20

Jailbreak niet helemaal gelukt
 
Toch eindelijk maar de stap gewaagd om te gaan jailbreaken.

Na veel zoeken op internet, en hier op het forum Quickpwn en de nieuwe firmware gedownload, en begonnen met het process.

Bij een van de eerste stappen volgens de wiki handleiding (restoren van de Iphone) gaat het al fout met een error 1013. Bij de error meteen gezocht, en het bleek niet erg te zijn: Meteen quickpwn opstarten na de error!

Zo gedaan, en mn telefoon gepwned. 10 minuten later had stond de backup er weer op, en deed hij het (Toch wel grappig, die ananas als boot logo XD)

Maar nu kan ik geen verbinding meer maken met het Tmobile netwerk! Als ik naar settings gaat, staat het tabje "provider"? er ook niet meer

Ik heb inmiddels een restore van de originele firmware (In itunes, Restore zonder shift) gedaan, en een backup uitgevoerd. Nu doet hij het weer, mar de jailbreak is er helaas af..

Wat is er fout gegaan?

Edit: Het gaat hier om een Iphone 8gb black, gekocht in Nederland (Tmobile dus)

Michael 17-04-09 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kip336 (Bericht 278623)
Toch eindelijk maar de stap gewaagd om te gaan jailbreaken.

Na veel zoeken op internet, en hier op het forum Quickpwn en de nieuwe firmware gedownload, en begonnen met het process.

Bij een van de eerste stappen volgens de wiki handleiding (restoren van de Iphone) gaat het al fout met een error 1013. Bij de error meteen gezocht, en het bleek niet erg te zijn: Meteen quickpwn opstarten na de error!

Zo gedaan, en mn telefoon gepwned. 10 minuten later had stond de backup er weer op, en deed hij het (Toch wel grappig, die ananas als boot logo XD)

Maar nu kan ik geen verbinding meer maken met het Tmobile netwerk! Als ik naar settings gaat, staat het tabje "provider"? er ook niet meer

Ik heb inmiddels een restore van de originele firmware (In itunes, Restore zonder shift) gedaan, en een backup uitgevoerd. Nu doet hij het weer, mar de jailbreak is er helaas af..

Wat is er fout gegaan?

Edit: Het gaat hier om een Iphone 8gb black, gekocht in Nederland (Tmobile dus)

Heb je in quickpwn activatie uitgevinkt? Je hebt tenslotte een legale iPhone

Kip336 17-04-09 10:48

Nooit een vinkje tegengekomen in Quickpwn, behalve voor het installeren van Cyndia/bootlogo's, en het selectie menu voor de firmware?

Waar zou ik het vinkje ongeveer moeten vinden?

iScorpio 17-04-09 10:56

Die zou je dus moeten vinden bij de opties Cydia & Bootlogo's.

Welke versie van QuickPwn gebruik je? Staat links onder in het programma.

iMario 17-04-09 12:33

Gewoon updaten naar de nieuwste firmware in iTunes (of met een custom firmware, wat jij het handigst vindt).

Als je herstelt met een originele IPSW, dan moet je daarna QuickPwn nog gebruiken. Als je herstelt met een custom firmware, dan word je iPhone ook meteen gejailbreakt.

De nieuwste QuickPwn vind je hier. Custom firmwares vind je hier. Originele firmwares kun je in iTunes krijgen.

Kip336 17-04-09 17:52

Ik heb de firmware van deze link
http://appldnld.apple.com.edgesuite....7_Restore.ipsw
(gevonden in de Jailbreak 2.2 handleiding!)

Quickpwn versie 2.2.5, ook van die link af.

Nu ik heb gister gerestored heb, is het nu ook weer nodig om hem eerst te restoren in Itunes met die Firmware, voordat ik hem Pwn?

a.lo 17-04-09 18:28

ik wil jailbreaken maar snap er niets van

iMario 17-04-09 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door a.lo (Bericht 278770)
ik wil jailbreaken maar snap er niets van

Er valt weinig aan te snappen, beetje updaten en een programma draaien.

Aangezien je profiel kun je gewoon herstellen en updaten in iTunes. Vervolgens QuickPwn 2.2.5 (Windows | Mac) draaien.

a.lo 17-04-09 18:44

jaja....klink simpel ,maar ben echt daar niet in thuis.

Kip336 17-04-09 19:58

http://i18.photobucket.com/albums/b1...1/quickpwn.jpg
Geen "Activatie" optie in mijn quickpwn

Kip336 18-04-09 13:51

--sorry voor de dubbel post --

Net nog weer geprobeert te jailbreaken, nog steeds geen connectie met het Tmobile netwerk.

Ik keek nu net in Itunes, en dan staat er dat hij mijn Iphone niet kent, en zegt hij dat er al met een andere wordt gesynced. (Is natuurlijk allebei dezelfde)

Is het nodig de gejailbreakte te koppelen met Itunes?
Worden de eerdere backups hier niet door gedeleted?

Pascal717 18-04-09 14:19

Voor de jailbreak heb je dan wel connectie met Tmobile? :rolleyes:

Kip336 18-04-09 14:35

Voor de jail break wel xD

@Imario: Bij de quickpwn in jouw post ook geen "activatie" link

Kip336 21-04-09 19:32

Niemand een antwoord?

Tijn1 21-04-09 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kip336 (Bericht 279996)
Niemand een antwoord?

Als je hebt herstelt met een orginele firmware dan hang je je Iphone aan iTunes en wordt hij geactiveerd, daarna draai je quickpwn en zou je absoluut je netwerk moeten behouden!

Succes

Kip336 21-04-09 21:02

Gedaan..doet ie dus niet.

ButcherJF 22-04-09 07:30

Ik zie in je eerste post staan 'gekocht in Nederland (Tmobile dus)'.
Ik begrijp hieruit dat je hem niet zelf bij een T-Mobile abonnement hebt aangeschaft?
Is het überhaupt zeker dat ie van origine van T-Mobile NL komt? Kun je hier controleren adhv het modelnummer.

Afgezien daarvan: als je een TM toestel tweedehands koopt, update naar 2.2.1 en de bijbehorende baseband, maar niet zelf een TM iPhone abonnement hebt kun je je iPhone niet via iTunes activeren en zal ie opnieuw gelocked zijn.

Kip336 22-04-09 12:15

Sorry. had ik erbij moeten zetten. Hij is wel met een abbonement, en is nieuw uit de winkel (aug. 2008 had ik hem gehaald.)

ButcherJF 22-04-09 17:48

Heb je inmiddels al weer kunnen bellen? Ik neem aan dat dat nu eerst prioriteit heeft?

Kip336 22-04-09 22:43

Bellen heeft prioriteit ja - had hem meteen weer ge-restored.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:09.