iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak en activatie beta 5 firmware 3.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/33952-jailbreak-activatie-beta-5-firmware-3-0-a.html)

ArB 09-05-09 23:14

Jailbreak en activatie beta 5 firmware 3.0
 
En jahoor hier is hij vers van de pers :)
UploadBox :: Downloading QuickPwn-030-5.zip Deze versie is met Icy
http://www.megaupload.com/?d=W4L80PHX Deze versie is met Cydia

Ondersteuning voor 3G , 2G en ipod touch :D

Pas wel op het is zo dat de 2G modellen geen geunlockte baseband meer hebben na een Restore, hiervoor moet je bootneuter weer installeren en de unlock nogmaals draaien.

jhwo99 09-05-09 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 285043)
En jahoor hier is hij vers van de pers :)
UploadBox :: Downloading QuickPwn-030-5.zip

Ondersteuning voor 3G , 2G en ipod touch :D

Bedankt, lang naar gezocht !

Will 10-05-09 10:05

Is er een manier om op een 2G model naar beta 5 te gaan zonder verlies van de geunlockte baseband?

ArB 10-05-09 10:09

Een restore is goed mogelijk, maar je moet wel bootneuter installeren en unlock draaien.

Chilli 11-05-09 18:34

Mooie up,

Is yellowsn0w te draaien op deze 3.0 versie? Of is er een andere manier om hem simlockvrij te maken na de update?

grtn,

Chilli

iMario 11-05-09 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chilli (Bericht 285586)
Mooie up,

Is yellowsn0w te draaien op deze 3.0 versie? Of is er een andere manier om hem simlockvrij te maken na de update?

grtn,

Chilli

Nee en nee. Je kan wel downgraden naar Baseband 02.28.00-Firmware 2.2.1. (Als je bootloader 5.08 hebt!)

Check Fuzzyband Downgrader in Cydia, die checkt eerst ook je bootloader, dus dan weet je of je kan downgraden of niet.

vriesfde 12-05-09 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 285083)
Een restore is goed mogelijk, maar je moet wel bootneuter installeren en unlock draaien.

Ik zit nu op versie 2.2 unlocked en jailbroken.
Kan iemand mischien iets specifieker uitleggen in welke stappen ik moet boootneuteren, unlocken installeren....? het klinkt allemaal vrij eenvoudig maar ik heb al veel posts op andere fora gevonden waar het mensen niet lukt om te activeren.

Ciao,
Frans

Heb imiddels al op twee blogs de volgende info gevonden:
Please Note: QuickPWN 3.0 Beta 5 will only work for iPhone 3G 3.0. We do not recommend you to use Unofficial QuickPWN rather wait for Official version from iPhone Dev team.

vriesfde 12-05-09 21:35

Ben nu zo'n uurtje bezig, maar het vlot niet echt.
iPhone ge-restored naar 3.0 b5, geen probleem.
Quickpwn beta5 knalt er echter steeds uit bij de stap waar de foon in restore mode gezet moet worden.....op 2 vista PC's tot nu toe. Ga het nu op onder XP proberen.

Keep you posted.

Tijn1 12-05-09 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 285994)
Heb imiddels al op twee blogs de volgende info gevonden:
Please Note: QuickPWN 3.0 Beta 5 will only work for iPhone 3G 3.0. We do not recommend you to use Unofficial QuickPWN rather wait for Official version from iPhone Dev team.

anders pak je toch de quickpwn uit de start post van arb? of is dat degene die er steeds uitklapt?

Als je het op xp probeert zorg er dan wel voor dat je .net framework 2.0 of hoger hebt geinstalleerd!

succes

vriesfde 12-05-09 22:04

Kan nu weer in mijn iphone komen!!
Heb in stappen ge-quickpwnd....eerst cydia, ging ok, en toen de activatie,
kom allen niet meer op t-mobile....;-(

Geen netwerk, neem niet aan dat de quickpwn jailbreak optie hier iets aan kan doen.

Snap nu wat ArB bedoeld met bootneuter opnieuw draaien, ben ik nu dus mee bezig!
fingers-crossed

Baseband geneuterd!!! Kan weer bellen! (nu nog mijn adresboek terugzetten)

Aandachtspunt/tip:
In mijn geval kon ik niet met Vista quickpwn'en, onder xp ging het alleen al ik een optie per keer aanvinkte/uitvoerde. (heb dus drie maal gepawned)

Ciao,
Frans

ArB 12-05-09 23:09

Het dev-team is inmiddels ook op de hoogte van de baseband die ineens weer weg is. Dus die spelen hier vast op in tijdens de officiele release.

jhwo99 13-05-09 06:44

Als je upgrade i.p.v restore draait wordt de baseband niet gelockt.

Wanneer je al gerestored heb naar beta 5 moet je eerst terug naar beta 1, dan naar 2.2.1 en vandaar kunt je upgraden naar beta 5.
Via deze manier kun je gewoon QuickPwn draaien zonder iets te unchecken.

Werkt echt !

Mikinoyo 13-05-09 17:12

Moet lukken toch

vriesfde 14-05-09 09:37

@Mikinoyo - beetje onduidelijke post, wat moet er volgens jouw lukken?


Ben inmiddels weer terug naar 2.2.1
Mijn iPhone was compleet vastgelopen nadat ik een <Reset><Erase all contents and settings> uitvoerde.
Had wel enige moeite om hem in DFU te krijgen waarna de restore naar 2.2.1 en quickpwn een fluitje van een euro cent waren.

Bram Schulting 14-05-09 16:42

DFU
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 286383)
@Mikinoyo - beetje onduidelijke post, wat moet er volgens jouw lukken?


Ben inmiddels weer terug naar 2.2.1
Mijn iPhone was compleet vastgelopen nadat ik een <Reset><Erase all contents and settings> uitvoerde.
Had wel enige moeite om hem in DFU te krijgen waarna de restore naar 2.2.1 en quickpwn een fluitje van een euro cent waren.

hoe kreeg jij hem in DFU mode?

King1987 14-05-09 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bram Schulting (Bericht 286511)
hoe kreeg jij hem in DFU mode?

https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html

vriesfde 14-05-09 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 286551)

Inderdaad, zo dus:) (wel precies 10sec. timen anders kom je in recovery mode)

Bram was al in gebruik 15-05-09 21:49

ik heb dus beta 5 op mijn 2g geïnstalleerd en ik kan dus niet bellen. Hoe moet ik die bootneuter installeren? via Cydia?

Bram

update: al gelukt! alleen balen dat ifunbox niet meer werkt???

dingemansje 20-05-09 19:40

Ik kan nergens écht antwoord vinden op mijn volgende vraag, en dit topic leek mij het meest geschikt. Sorry als het toch in een ander topic had gemoeten.

Ik heb een 1st gen iPhone en zit nu op fw 2.2.1, jailbroken en unlocked dmv quickpwn, en ik zou nu dus gewoon naar Iphone OS 3.0 beta 5 kunnen gaan, door in iTunes de update button (icm shift-knop) aan te klikken, en vervolgens de phone te activeren en jailbreaken met de nieuwste versie van quickpwn (waarvan de link in de eerste post staat)?

BVD

Tijn1 21-05-09 05:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dingemansje (Bericht 288035)
Ik kan nergens écht antwoord vinden op mijn volgende vraag, en dit topic leek mij het meest geschikt. Sorry als het toch in een ander topic had gemoeten.

Ik heb een 1st gen iPhone en zit nu op fw 2.2.1, jailbroken en unlocked dmv quickpwn, en ik zou nu dus gewoon naar Iphone OS 3.0 beta 5 kunnen gaan, door in iTunes de update button (icm shift-knop) aan te klikken, en vervolgens de phone te activeren en jailbreaken met de nieuwste versie van quickpwn (waarvan de link in de eerste post staat)?

BVD

ja dat zou kunnen als je bent aangesloten/aangemeld bij een dev-account met je UICD(ofzoiets) anders kom je niet heel gemakkelijk door de activatie als ik het goed heb, maar verbeter me als ik het fout heb!

btw, beta 5 gaat samen met een pre release van itunes zonder die versie van itunes gaat het volgens mij sowieso niet lukken!

succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:12.