//

Iphone Probleem na Jailbreak (Iphone gekocht in china)

Iphone Probleem na Jailbreak (Iphone gekocht in china) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Goede morgen, 4 weken geleden heb ik in china een iphone gekocht. Het gaat om een zwarte 8GB Iphone 3G. Deze was simlock vrij en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-05-09, 09:37
tinus67 tinus67 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 21
Standaard Iphone Probleem na Jailbreak (Iphone gekocht in china)

Goede morgen,

4 weken geleden heb ik in china een iphone gekocht. Het gaat om een zwarte 8GB Iphone 3G.

Deze was simlock vrij en werkte prima met mijn KPN sim kaart, het enige wat er nog niet gedaan was, was een jailbreak dus dit ging ik gister avond even proberen (nadat ik ongeveer 2 uur door dit forum heen gelezen had en voor mezelf er wel een goed gevoel bij had).

Er is echter toch iets fout gegaan want nadat ik hem gejailbreakt heb krijg ik verschillende fouten ik zal nu mijn stappen even beschrijven zodat jullie weten wat er zoal gebeurt is.

allereerst heb ik het geprobeerd via de adviesen van deze post:

iPhone unlock en jailbreak: Handleiding iPhone firmware 2.x unlock > Artikel > iPhoneclub.nl

ik heb hier de stappen gevolgd onderaan de pagina:

"Snelle iPhone-unlock en -jailbreak voor Windows en Mac"

ik ik heb de custum firmware files van Michael gebruikt van deze pagina:

https://forum.iculture.nl/f14/i...w-2-2-1-a.html

ik heb het bestand: "Deze custom is voor de "illegale" iphone (ook hier staat de installer niet in).
Michael's Custom FW 2.2.1 voor de "illegale" iPhone
"
gebruikt in de gedachte dat mijn iphone vast geen legale zou zijn (aangezien ik deze in china heb gekocht)

Na deze actie te hebben voltooit zag alles er goed uit. De firmware was ingeladen en alles leek te werken. tot ik zag dat ik geen service van me telefoon kreeg. hij werkte dus niet meer met de simkaart van kpn (hij gaf echter in de itunes geen melding dat de sim kaart niet in orde was).

Hierna heb ik het opnieuw geprobeerd via de post:
"Jailbreak Quickpwn 3G Firmware 2.2 (windows)"
https://forum.iculture.nl/f59/i...2-windows.html

ik heb hier de firmware gebruikt die in de post word aangeduid.

dit leek ook allemaal goed te gaan maar nadat de herstel was voltooit had ik het zelfde effect. de iphone werkte goed maar de telefoon had geen service.

daarna heb ik de eerste stap nogmaal herhaald alleen dan met de Firmware die michael gemaakt had voor de legale variant telefoon:

"Deze custom is voor de officiele en simlockvrije iPhone (Ik heb de installer weggelaten)
Michael's Custom FW 2.2.1 voor de officiele iPhone"

Nadat deze firmware was hersteld wou de telefoon helemaal niet meer opstarten hij bleef hangen in het recovery screen (itunes logo met de kabel erbij) dit was dus ook nog geen succes.

Nu ben ik op dit moment nog een actie aan het proberen en wel de volgende:

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)
https://forum.iculture.nl/f14/i...ellowsn0w.html

Deze herstel is nu aan het uitvoeren en zodra deze klaar is zal ik hiervan ook de resulaten even laten weten.

Deze actie is nu voltooit nou ja halverwege gecrached en nu is het echt feest. mijn iphone start nu niet meer op,
Zodra je hem Reset/uit en aan zet. zie je het apple logo en 2 seconden later schiet hij gelijk naar het recovery scherm. Itunes logo met usb kabel. je kan hier echter niks mee want itunes herkend de telefoon niet meer en geeft de volgende melding:

itunes kan geen verbinding tot stand brengen met de iphone omdat er zich een onbekende fout heeft voorgedaan (0xE8000065)

als ik hem in DSU mode probeer te zetten gebeurt er helemaal niks tot dat hij gewoon weer in de recovery scherm springt.


Nu mijn vraag, Als er iemand is die mij zou kunnen helpen, me kan vertellen welke firmware ik zou moeten gebruiken en op welke manier dan zou ik daarmee heel erg geholpen zijn.

Nogmaals het is een zwarte 8GB Iphone 3G die ik heb gekocht in china, Standaard werkte deze met mijn kpn simkaart maar was deze nog niet gejailbreakt.

Ik stel alle hulp heel erg op prijs.

Alvast enorm bedankt.

Met vriendelijke groet,

Martijn Boevé

Laatst gewijzigd door tinus67; 18-05-09 om 10:45.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-05-09, 10:32
StilleW StilleW is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 34
Standaard

Ik heb vroeger een nieuwe 1gen iPhone in China gekocht en daar hadden ze al hun eigen customfirmware op gezet (unlock, jailbreak), ze zeggen dan dat 't zo uit de fabriek komt, maar dat is natuurlijk niet zo . Chinezen zijn handig met software, dus ik vermoed dat jouw telefoon 2.2 (heb je gecheckt in iTunes?) had met yellowsnow, maar dan zonder de jailbreak (of verborgen). Deze kun je dus NIET updaten naar 2.2.1 met custom firmware voor iPhones die NIET door apple officieel zijn geunlockt met de baseband, wat dan ben je je unlock kwijt.
Mogelijk kun je baseband downgraden (kan volgens mij in Cydia met een speciale app?).
__________________
1e iPhone uit China, 8GB, €320
2e iPhone 4
  #3  
Oud 18-05-09, 10:46
tinus67 tinus67 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 21
Standaard

mijn laaste herstel poging is net voltooit en ik heb de bovenstaande post even aangevuld met deze informatie:

Deze actie is nu voltooit nou ja halverwege gecrached en nu is het echt feest. mijn iphone start nu niet meer op,
Zodra je hem Reset/uit en aan zet. zie je het apple logo en 2 seconden later schiet hij gelijk naar het recovery scherm. Itunes logo met usb kabel. je kan hier echter niks mee want itunes herkend de telefoon niet meer en geeft de volgende melding:

itunes kan geen verbinding tot stand brengen met de iphone omdat er zich een onbekende fout heeft voorgedaan (0xE8000065)

als ik hem in DSU mode probeer te zetten gebeurt er helemaal niks tot dat hij gewoon weer in de recovery scherm springt.

Help.
  #4  
Oud 18-05-09, 10:56
tinus67 tinus67 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 21
Standaard

Hoe stom kan het zijn, ik hem de usb kabel in een andere port op me laptop aangesloten en nu ziet de itunes de iphone were. dus ga nog een keer me laatste actie proberen.

zodra ik er in ieder geval weer op kan zal ik kijken wat ik van jou optie kan maken StilleW

Alvast bedankt voor het meedenken in ieder gaval.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StilleW Bekijk bericht
Ik heb vroeger een nieuwe 1gen iPhone in China gekocht en daar hadden ze al hun eigen customfirmware op gezet (unlock, jailbreak), ze zeggen dan dat 't zo uit de fabriek komt, maar dat is natuurlijk niet zo . Chinezen zijn handig met software, dus ik vermoed dat jouw telefoon 2.2 (heb je gecheckt in iTunes?) had met yellowsnow, maar dan zonder de jailbreak (of verborgen). Deze kun je dus NIET updaten naar 2.2.1 met custom firmware voor iPhones die NIET door apple officieel zijn geunlockt met de baseband, wat dan ben je je unlock kwijt.
Mogelijk kun je baseband downgraden (kan volgens mij in Cydia met een speciale app?).

Ik heb dit geprobeerd alleen het baseband downgrade programma kan niet met de verzie van de bootloader overweg. mijn bootloader versie is 05.09 [G2M3S2] en dit zou moeten zijn 05.08

enig idee of ik dit kan veranderen?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 23-05-09 om 19:18.
  #5  
Oud 18-05-09, 20:38
TheZandman TheZandman is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik kom net uit China en heb er ook één meegenomen. Helaas heb ik het zelfde probleem. Hij heeft het heel even gedaan, vanaf vorige week constant de opmerking:
Geen service

Heb de jailbreak 2.2.1 ook opnieuw uitgevoerd en weet het nu ook even niet meer. Dacht dat het vrij eenvoudig zou zijn, praat me a.u.b. bij als je wat gevonden of gehoord hebt, alvast bedankt!
  #6  
Oud 23-05-09, 18:15
tinus67 tinus67 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 21
Standaard

Het probleem is opgelost.

Ik ben het even in een andere hoek gaan zoeken. Er vanuit gaande dat een software matige oplossing nog wel even op zich ging laten wachten heb ik Rebel-Sim kaart gekocht (een klein flinterdun simkaartje wat je onder je eigen simkaart stopt).

Ik heb deze geinstalleerd in me iphone en 2 min later werkte alles weer zonder problemen.

Ik kan dit iedereen aanbevelen die met het zelfde probleem als ik zit. Bootloader 5.9 met firmware 02.30.03.

Ik heb deze rebel-sim kaart gekocht via www.rebel-sim.nl
kost 17,50 Euro. Geen geld dacht ik zo.
Ik heb de kaart gister (Vrijdag 22-05) besteld en kreeg hem vandaag (Zaterdag 23-05) binnen.

Ik ben hier erg content over.

In ieder gaval iedereen bedankt voor de hulp en imput.

Met vriendelijke groet,

Martijn Boevé
  #7  
Oud 23-05-09, 19:17
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Probeer nu eens een stuk te gaan rijden (enkele kilometers) om te kijken of je verbinding houdt als de iPhone wisselt van GSM mast. Vaak valt dan de verbinding weg. Hoef niet maar het is even het proberen waard.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #8  
Oud 24-05-09, 19:48
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

IS dit misschien een oplossing?
Dat heeft mij toch geholpen waar al de rest niets deed.

Download yellowsn0w
  #9  
Oud 26-05-09, 09:24
tinus67 tinus67 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 21
Standaard

Ik had gister meerdere klantbezoeken, dus ik ben vanuit rotterdam naar utrecht en vervolgnes vlissingen gereden. ik heb geen uitval van de provider ervaren dus mischien dat wat je beschrijft per toestel of provider afhankelijk is. in ieder geval in mijn geval is de rebel sim de reddende engel.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Martijn Boevé
  #10  
Oud 16-10-10, 12:13
e.steenkamp e.steenkamp is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tinus67 Bekijk bericht
Goede morgen,

4 weken geleden heb ik in china een iphone gekocht. Het gaat om een zwarte 8GB Iphone 3G.

Deze was simlock vrij en werkte prima met mijn KPN sim kaart, het enige wat er nog niet gedaan was, was een jailbreak dus dit ging ik gister avond even proberen (nadat ik ongeveer 2 uur door dit forum heen gelezen had en voor mezelf er wel een goed gevoel bij had).

Er is echter toch iets fout gegaan want nadat ik hem gejailbreakt heb krijg ik verschillende fouten ik zal nu mijn stappen even beschrijven zodat jullie weten wat er zoal gebeurt is.

allereerst heb ik het geprobeerd via de adviesen van deze post:

iPhone unlock en jailbreak: Handleiding iPhone firmware 2.x unlock > Artikel > iPhoneclub.nl

ik heb hier de stappen gevolgd onderaan de pagina:

"Snelle iPhone-unlock en -jailbreak voor Windows en Mac"

ik ik heb de custum firmware files van Michael gebruikt van deze pagina:

FW 2.x: [3G] Custom FW 2.2.1 - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

ik heb het bestand: "Deze custom is voor de "illegale" iphone (ook hier staat de installer niet in).
Michael's Custom FW 2.2.1 voor de "illegale" iPhone
"
gebruikt in de gedachte dat mijn iphone vast geen legale zou zijn (aangezien ik deze in china heb gekocht)

Na deze actie te hebben voltooit zag alles er goed uit. De firmware was ingeladen en alles leek te werken. tot ik zag dat ik geen service van me telefoon kreeg. hij werkte dus niet meer met de simkaart van kpn (hij gaf echter in de itunes geen melding dat de sim kaart niet in orde was).

Hierna heb ik het opnieuw geprobeerd via de post:
"Jailbreak Quickpwn 3G Firmware 2.2 (windows)"
Jailbreak Quickpwn 3G Firmware 2.2 (windows) - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

ik heb hier de firmware gebruikt die in de post word aangeduid.

dit leek ook allemaal goed te gaan maar nadat de herstel was voltooit had ik het zelfde effect. de iphone werkte goed maar de telefoon had geen service.

daarna heb ik de eerste stap nogmaal herhaald alleen dan met de Firmware die michael gemaakt had voor de legale variant telefoon:

"Deze custom is voor de officiele en simlockvrije iPhone (Ik heb de installer weggelaten)
Michael's Custom FW 2.2.1 voor de officiele iPhone"

Nadat deze firmware was hersteld wou de telefoon helemaal niet meer opstarten hij bleef hangen in het recovery screen (itunes logo met de kabel erbij) dit was dus ook nog geen succes.

Nu ben ik op dit moment nog een actie aan het proberen en wel de volgende:

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)
Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G

Deze herstel is nu aan het uitvoeren en zodra deze klaar is zal ik hiervan ook de resulaten even laten weten.

Deze actie is nu voltooit nou ja halverwege gecrached en nu is het echt feest. mijn iphone start nu niet meer op,
Zodra je hem Reset/uit en aan zet. zie je het apple logo en 2 seconden later schiet hij gelijk naar het recovery scherm. Itunes logo met usb kabel. je kan hier echter niks mee want itunes herkend de telefoon niet meer en geeft de volgende melding:

itunes kan geen verbinding tot stand brengen met de iphone omdat er zich een onbekende fout heeft voorgedaan (0xE8000065)

als ik hem in DSU mode probeer te zetten gebeurt er helemaal niks tot dat hij gewoon weer in de recovery scherm springt.


Nu mijn vraag, Als er iemand is die mij zou kunnen helpen, me kan vertellen welke firmware ik zou moeten gebruiken en op welke manier dan zou ik daarmee heel erg geholpen zijn.

Nogmaals het is een zwarte 8GB Iphone 3G die ik heb gekocht in china, Standaard werkte deze met mijn kpn simkaart maar was deze nog niet gejailbreakt.

Ik stel alle hulp heel erg op prijs.

Alvast enorm bedankt.

Met vriendelijke groet,

Martijn Boevé
hoi ik heb precies het zelfde gehad je stard itunes op en plugt je i phone er in hier mee kun je je telefoon HERSTELLEN dan maak je een reservekopie veel succes
  #11  
Oud 26-06-11, 20:32
stingsr stingsr is offline
• iOS 1.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard

Wie weet de oplossing fout 0xE8000065 tussen iPhone en iTunes
ik heb geen jailbreak
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem Iphone 4 in China ac.88 Koopinformatie Rest van de wereld 9 06-12-10 15:35
iPhone: Jailbreak iphone 4.01 probleem Appelkruimel Jailbreak 2 05-09-10 20:10
Unlock + Jailbreak Gekocht bij t-mobile, hi-simkaart Xuerio Archief 2 24-11-09 22:55
iPhone: jailbreak probleem iphone 2G LHT Jailbreak 1 01-10-09 21:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.