iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone start niet meer / error 23 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/34936-iphone-start-niet-meer-error-23-a.html)

jroenk 11-01-09 10:23

Gaat niet meer aan na alles te wissen
 
Hallo,

Ik heb sinds deze week een probleem met mijn iPhone, namelijk:
Plots was alle verbinding met mijn symkaart weg en had ik dus geen bereik meer. Er kwam een bericht op dat de iPhone hersteld moest worden. Dus wou ik hem via iTunes herstellen, maar daar kwam na een tijdje scannen altijd 'foutcode 23' op.

Dus ging ik de iPhone via het toestel zelf herstellen en koos ik de optie alles wissen (ik dacht de iPhone dan terug te hebben zoals ik hem gekocht had) Maar na 2u herstellen kwam er het Apple logo op (zoals bij het opstarten) en verder niets.. Telkens ik hem wil opzetten komt dat erop en meer niet.
Wanneer ik hem nu aan de computer hang herkent die dat niet (is hetzelfde als ik er niets aan hang)
Wat kan ik nu doen?
Het is precies of alle software er af is...........

mvg

King1987 11-01-09 14:05

In DFU mode zetten (zie wiki) daarna naar 2.2 updaten in iTunes. Dan eventueel jailbreaken en unlocken met quickpwn en yellowsn0w :)

jroenk 11-01-09 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 242580)
In DFU mode zetten (zie wiki) daarna naar 2.2 updaten in iTunes. Dan eventueel jailbreaken en unlocken met quickpwn en yellowsn0w :)

Maar in DFU mode zetten lukt niet. Wanneer ik dat doe gaat mijn scherm zo half uit en alles in horizontale strepen, precies echt gecrasht en dat appeltekentje zie je nog zo zwak staan, precies of het in uw scherm gebrand is (zoals wanneer je op een pc geen screensaver hebt)

Ook aan iTunes hangen maakt niet veel uit. Die herkend of er niets aan de pc hangt..

:confused:

Destiny 11-01-09 20:42

Dan staat hij nog niet in DFU mode. Dan zet je hem alleen uit. Kijk eens in de wiki bij DFU mode. Je krijgt hem altijd hierin. Dan wordt hij ook meteen herkend door iTunes.

jroenk 11-01-09 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 242747)
Dan staat hij nog niet in DFU mode. Dan zet je hem alleen uit. Kijk eens in de wiki bij DFU mode. Je krijgt hem altijd hierin. Dan wordt hij ook meteen herkend door iTunes.

Oke goed, het was idd zo.
Zover ben ik nu al.
Maar iTunes herkend nu enkel een anonieme iPhone die je enkel kan herstellen. De software is up-to-date komt er op.
Herstellen via iTunes lukt wel niet, er komt altijd die fout 23 op.
Of moet ik dit via een ander programma herstellen?

gr

Chrisl 12-01-09 07:22

Probeer hem anders met een custom FW te herstellen...

jroenk 12-01-09 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 242838)
Probeer hem anders met een custom FW te herstellen...

Ik heb hem al proberen te herstellen met het bestandje: 'iPhone1_1_2.2_5G7_Custom_Restore'
maar dan komt dezelfde fout 23 erop.. :confused:

Of zijn er andere bestanden?

jroenk 15-01-09 10:17

Wanneer ik met dit probleem naar een Apple Store gaan, helpen ze jou hier dan mee?

Gilliam 15-01-09 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jroenk (Bericht 244152)
Wanneer ik met dit probleem naar een Apple Store gaan, helpen ze jou hier dan mee?

Dan mag hij eerst wel zorgen dat de sporen van z'n jailbreak weg zijn. En trouwens, op internet staat net zo veel als die mensen bij Apple weten in de winkel.

jroenk 15-01-09 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilliam (Bericht 244161)
Dan mag hij eerst wel zorgen dat de sporen van z'n jailbreak weg zijn. En trouwens, op internet staat net zo veel als die mensen bij Apple weten in de winkel.

Oke goed, waar vind ik dan op het internet hoe ik mijn iPhone terug in orde krijg zodat error 23 niet telkens terug op iTunes komt bij het herstellen?

bako 15-01-09 16:09

dit gebeurt veel te vaak dit is egt geen aanrader je kan het gewoon beter in itunes doen
dat is sneller en gaat vaker goed

jroenk 15-01-09 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 244312)
dit gebeurt veel te vaak dit is egt geen aanrader je kan het gewoon beter in itunes doen
dat is sneller en gaat vaker goed

Moest dit nu lukken..

bako 16-01-09 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jroenk (Bericht 244555)
Moest dit nu lukken..

nee maar na je herstel via je iphone doet hij het helemaal slecht of ligt het nou aan mij

heb je al gehersteld met een officiële fw

jroenk 16-01-09 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 244712)
nee maar na je herstel via je iphone doet hij het helemaal slecht of ligt het nou aan mij

heb je al gehersteld met een officiële fw

Eerst het ik geprobeerd hem te herstellen via iTunes, dat lukte niet (telkens fout 23)
Dan heb ik hem via het toestel zelf hersteld en alles gewist.
En vanaf dan komt er enkel nog het apple logo op en verder niets.
Wanneer ik hem nu in recovery zet en aan iTunes hang en wil herstellen komt er nog steeds fout 23 op. Dus herstellen lukt nog steeds niet..

Dat is de situatie.

Destiny 16-01-09 23:38

Heb je het al op een andere pc of mac geprobeerd?

jroenk 16-01-09 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 245001)
Heb je het al op een andere pc of mac geprobeerd?

Ja, kwam dezelfde fout op, en met een oudere versie van iTunes kreeg ik ook dezelfde fout.

Een mac heb ik nog niet geprobeerd, maar dat heb ik ook niet direct bij de hand.

_charlie 02-05-09 23:25

Iphone wil niet meer aan.
 
Ik heb al een tijdje problemen met mijn 3G. Daar heb ik al eerder over gepost.
Allereerst; Ja ik weet het, ik had er eerder mee terug moeten gaan.
Morgen is het sowieso het plan om hem in amsterdam naar de Applestore te brengen, kijken wat zij er allemaal van zeggen.

Betreffende de telefoon;
Mijn 3G had wel eens de zin om spontaan uit te vallen. Dit was makkelijk weer op te lossen door hem in een pc aan te sluiten. Dan deed hij het weer en kon ik er weer even een tijdje mee door.

Helaas is hij vandaag helemaal uitgevallen. Als ik hem in de lader aan de stroom stop dan wil hij wel het appeltje laten zien maar daar gaat het dan ook niet verder en toont hij na 3 minuten weer een zwart scherm. Van de lader afhalen als hij een appeltje heeft de telefoon helemaal geen zin in. Dan word het scherm langzaam weer zwart met een mooi streepje boven of onder het appeltje.

In mijn notebook ingeplugd aan de USB doet hij helemaal niets, tenzij ik hem eerst met de home(?) en de aanuit (?) knop ikdruk. Dan na 10 seconden de aanuit (?) knop weer loslaat terwijl ik de home (?) knop ingedrukt hou. Hij wordt ineens spontaan herkend door itunes maar wil herstellen maar niet doen. (lees; Itunes foutmelding 1601).

Na alle maatregelen volgends de apple site te hebben gevolgd doet hij het nog steeds niet.

Nou zijn mijn twee vragen
1. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
2. Heeft iemand enig idee wat ik zelf nog kan doen om hem aan de praat te krijgen voordat ik morgen de kans heb hem terug te brengen?

Alvast hartelijk bedankt :) (en sorry als ik dingen erin heb gezet die ergens anders ook stonden. Ik kon in het zoeken niet echt iets vergelijkbaars vinden)

evmw 03-05-09 12:10

Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit in veel gevallen een hardware probleem is. De reden dat de iPhone helemaal niet aan wilt danwel uitvalt, en het niet doorstarten (Apple logo in beeld) duiden beiden vaak op een hardware probleem, zeker als restoren ook niet meer lukt.

Uit je verhaal kan ik niet direct opmaken of je geprobeert hebt te restoren vanuit DFU, dat is anders iets wat je nog even kan proberen.

LuCos 03-05-09 20:09

Ik heb hetzelfde probleem, ofja niet helemaal hetzelfde. Ik heb de iPhone net een week en liep gister spontaan vast.
Nu heb ik allemaal filmpjes op youtube bekeken en op forum's gelezen, maar krijg maar geen duidelijk antwoord.

Vind het echt heel vreemd, het enige wat ik misschien verkeerd zou hebben gedaan is telefoon gelijk gebruiken met de tijdelijke nummer (zodat mijn huidige nummer overgezet kon worden) Maar ja, dat zal pas morgen ergens in de middag gebeuren.


Weet iemand wat ik kan doen? Behalve dan om naar de t-mobile/applestore te gaan

evmw 03-05-09 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LuCos (Bericht 283087)
Ik heb hetzelfde probleem, ofja niet helemaal hetzelfde. Ik heb de iPhone net een week en liep gister spontaan vast.
Nu heb ik allemaal filmpjes op youtube bekeken en op forum's gelezen, maar krijg maar geen duidelijk antwoord.

Vind het echt heel vreemd, het enige wat ik misschien verkeerd zou hebben gedaan is telefoon gelijk gebruiken met de tijdelijke nummer (zodat mijn huidige nummer overgezet kon worden) Maar ja, dat zal pas morgen ergens in de middag gebeuren.


Weet iemand wat ik kan doen? Behalve dan om naar de t-mobile/applestore te gaan

Je kan beter een nieuw topic openen voor je eigen probleem. Maar een restore is in jouw geval waarschijnlijk wel de oplossing. Dergelijke problemen kunnen om 1001 redenen ontstaan, dus dat wordt gissen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.