//

Hoe zet je nu 3.0 op een 2G iphone ?

Hoe zet je nu 3.0 op een 2G iphone ? discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) @Pipo Stap voor stap: Ik heb gewoon op bijwerken gedrukt in iTunes en alles wordt automatisch geinstalleerd. Zelfde als proces als de "legale" iphone gebruikers ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #481  
Oud 20-06-09, 00:21
gotti's schermafbeelding
gotti gotti is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

@Pipo
Stap voor stap:
Ik heb gewoon op bijwerken gedrukt in iTunes en alles wordt automatisch geinstalleerd.
Zelfde als proces als de "legale" iphone gebruikers zou ik maar zeggen. Ik moet zeggen was best spannend maar eenmaal ge-update werkte 3.0 meteen perfect en ik heb alles uitgeprobeerd. Allerbelangrijkste: ik kan er mee bellen!!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #482  
Oud 20-06-09, 00:26
GuidoBogers GuidoBogers is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 6
Standaard

ik heb m er op gezet maar ik mis enkel functies
bijv. filmen

weet iemand waarom ?
  #483  
Oud 20-06-09, 00:26
Iron` Iron` is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 30
Standaard

dit begrijp ik dus niet, heb itunes 7.5 geinstalleerd maar hij herkent mijn iphone in DFU modus niet meer. dus ik kan niet eens op herstel drukken :/ heel het topic doorlopen en deze vraag is meerdere keren voorbij gekomen maar niet beantwoord..

Laatst gewijzigd door Iron`; 20-06-09 om 00:28.
  #484  
Oud 20-06-09, 00:28
Pipo Pipo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

@Gotti

Heb je de update ook gedaan vanaf FW 2.2 en niet van FW 2.2.1?
  #485  
Oud 20-06-09, 00:30
gotti's schermafbeelding
gotti gotti is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GuidoBogers Bekijk bericht
ik heb m er op gezet maar ik mis enkel functies
bijv. filmen

weet iemand waarom ?
Meen je dit nou serieus? Filmen kan pas met de nieuwe 3G S en nee er zit ook niet opeens een 3MP camera op
  #486  
Oud 20-06-09, 00:31
gotti's schermafbeelding
gotti gotti is offline
• iOS 4.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pipo Bekijk bericht
@Gotti

Heb je de update ook gedaan vanaf FW 2.2 en niet van FW 2.2.1?
Ik heb de update inderdaad gedaan vanaf 2.2 (dus niet 2.2.1)
  #487  
Oud 20-06-09, 00:34
Pipo Pipo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 19
Standaard

@Gotti:
Ik had het antwoord op mijn laatste vraag over het hoofd gezien maar ik las net dat je die reeds had beantwoord. Dank voor je moeite!

@ALL:
Ik heb nog een vraag? Waarom al dat goede om eerst FW 2.2.1 op de iPhone 2G te zetten en waarom zou je überhaupt nog PwnageTool gebruiken. Ik snap het niet zo goed of zie ik iets over het hoofd?
  #488  
Oud 20-06-09, 06:13
Supreem Supreem is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

@ Iron:

Ik zit met hetzelfde probleem.
Voor zover ik weet draait mijn iPhone 2G nu op FW 3.0. Als ik goed ingelicht ben zou een Quickpwn voor 3.0 nu volstaan.

Ook mijn iPhone wordt niet meer herkend in DFU mode.
  #489  
Oud 20-06-09, 11:37
Bounce Bounce is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard Foutmelding

2. Als je twijfelt aan je huidige versie (quickpwn en/of custom) dan zou ik eerst een shift-restore doen naar de custom 2.2.1

Bovenstaande werkt alleen als je destijds op de juiste manier naar 2.2.2 of 2.2.1 bent gegaan! Zo niet, dan krijg je foutmelding 1600 of hoger en dien je onderstaande stappen te doorlopen!

Ook belangrijk: Als je niet van twee computers gebruik maakt zoals ik heb gedaan, een met iTunes v7.5 en een met v8.2, dan is het
goed om te weten dat je je BACKUP ergens anders opslaat! Voordat je die wegkiepert!
1. Zorg dat je iTunes 7.5 op je pc/laptop hebt staan
2. Zet je iPhone in DFU mode en koopel hem aan je pc.
3. Herstel (zonder shift bij mij) naar versie 1.1.4
4. Halverwege zul je een error krijgen (ik kreeg 1015)
5. Koppel je iPhone los terwijl je een scherm hebt met een usbkabeltje
6. Zorg ervoor dat je iTunes update naar 8.2
7. Koppel je iPhone weer aan (nog steeds met usbkabel beeld)
8. Doe een 'SHIFT+Herstel' naar firmware 2.0.1 (http://tinyurl.com/iphone2-firmware201-sizlopedia)
9. Als het goed is doorloopt je iphone deze update met verve.
10. Je iPhone is klaar met updaten, maar hij is gelockt. Simlock.
11. Gebruik quickpwn en volg daar de aanwijzingen van (Detail: Mijn iTunes liep vast op het moment dat hij echt wil gaan pwnen,
home buttons indrukken etc., het duurt dan heel lang voordat je iPhone op Recovery mode gaat. Trek je iPhone gerust uit je dock,
wacht 10 seconden en stop hem er daarna weer in. Je krijgt een error, blabla verkeerde mode, gewoon wegdrukken en 15 seconden
wachten. Je zult zien dat je iPhone nu wel op recovery mode staat. Vlug druk nu 5 seconden je home knop in (dat is de instructie
van Quickpwn)!
12. Als alles goed is gegaan krijg je nu je iPhone weer te zien in iTunes (8.2 nogsteeds, gaat ook niks meer aan veranderen)
13. iTunes vraagt of je deze iPhone nieuw wilt configureren of je oude herstellen: EEN NIEUWE CONFIGUREREN MOET JE! Doorloop deze
2 (?) stappen
14. SHIFT+herstel je iPhone met Michaels 2.2.1 firmware (downloadlink op pagina 1)
15. Je kunt nu je iPhone naar wens restoren, je kunt ook nog even wachten tot je versie 3.0 hebt (ik heb het meteen hier gedaan)
16. SHIFT+UPDATE naar de gedownloade firmware 3.0 (downloadlink staat ook op pagina 1)

Hierna werkt youtube niet meer.

Mensen die dus dus een foutmelding 1600 of hoger krijgen zijn dus destijds niet op de juiste manier naar de nieuwe firmware gegaan! Dit heeft niets te maken met de USB poort!

Succes!

Laatst gewijzigd door Bounce; 20-06-09 om 13:27.
  #490  
Oud 20-06-09, 11:48
mevistox5 mevistox5 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gotti Bekijk bericht
@Pipo
Stap voor stap:
Ik heb gewoon op bijwerken gedrukt in iTunes en alles wordt automatisch geinstalleerd.
Zelfde als proces als de "legale" iphone gebruikers zou ik maar zeggen. Ik moet zeggen was best spannend maar eenmaal ge-update werkte 3.0 meteen perfect en ik heb alles uitgeprobeerd. Allerbelangrijkste: ik kan er mee bellen!!
Werkt inderdaad perfect. Enige is als je internetblox (vodafone in dit geval) hebt, moet je wel je APN instellingen opnieuw invoeren:
https://forum.iculture.nl/f59/i...edir_from=2037
  #491  
Oud 20-06-09, 14:19
tipex tipex is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 26
Standaard

Hier van 2.1 naar 3.0 geupgrade via itunes, unlock is netjes behouden, geen pwnage of redsn0w nodig gehad, zowaar een simpele upgrade, mag ook wel eens
  #492  
Oud 20-06-09, 14:26
beojet beojet is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tipex Bekijk bericht
Hier van 2.1 naar 3.0 geupgrade via itunes, unlock is netjes behouden, geen pwnage of redsn0w nodig gehad, zowaar een simpele upgrade, mag ook wel eens
Gefeliciteerd! De problemen zijn vooral ontstaan bij degenen gisteren zijn geupgrade naar de standaard 3.0. Als je in een keer van de goeie 2.2.1. naar de custom 3.0 gaat, loopt het inderdaad als een zonnetje.
  #493  
Oud 20-06-09, 14:31
beojet beojet is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 16
Standaard

@ALL:
Ik heb nog een vraag? Waarom al dat goede om eerst FW 2.2.1 op de iPhone 2G te zetten en waarom zou je überhaupt nog PwnageTool gebruiken. Ik snap het niet zo goed of zie ik iets over het hoofd?[/quote]


Als je nu op de juiste custom 2.2.1. zit, kan je inderdaad in één keer naar de nieuwe custom 3.0. De problemen zijn ontstaan bij de 'early birds', die gisteren hebben geupgrade naar de standaard 3.0, en daarna de custom 3.0 hebben geprobeerd te installeren. Die laatste groep moet eerst weer terug naar 2.2.1 om de custom 3.0 erop te krijgen. Vandaar al het gedoe.
  #494  
Oud 20-06-09, 15:03
winter200 winter200 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

Hallo allemaal,

Heb momenteel de volgende config:

Ben van 2.2.1 naar fw 3.0 gegaan zonder problemen. Heb nu helaas geen jailbreak dus custom van appelsap geprobeerd helaas zonder success.
Blijft steed met itunes logo komen en zit in recovery mode. Nu veel gedoe uit de modes gekregen en heb nu nog steeds firmware 3.0. Maar het lijkt wel of ik firmware 3.0 met geen mogelijkheid in dfu krijg om zo die custom te uploaden. Iemand nog ideeen om dit anders aan te pakken?
  #495  
Oud 20-06-09, 15:07
Wika Wika is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 50
Standaard

Beste Winter200, hier exact hetzelfde probleem.

Ben gisteren van een geunlockte iPhone met FW 2.2 naar 3.0 gegaan dmv een update via iTunes (de reguliere weg). Maar aangezien YouTube en Locations ed. het niet deden heb ik gerestored dmv de custom fw van Appelsap. Hier ging het volledig mis!

Na de installatie kreeg ik het emergency call scherm en werd mijn simkaart niet meer herkend. Heb de stappen gevolgd zoals hier beschreven:
- iTunes 8.2 deinstalleren op osx
- iTunes 7.5 installeren
- FW 2.0.2 installeren via DFU en recovery geeft beiden problemen; respectievelijk een error 1600 en een error 20.

Wat doen wij verkeerd?
__________________
8GB first-generation iPhone
  #496  
Oud 20-06-09, 15:21
winter200 winter200 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

Hoi Wika,

Tja het wel vreemd. Het is niet zo dat de telefoon helemaal niets doet...
Ik bedoel kan wel bellen enzo. Maar ik zou graag cydia erop willen zonder eerst terug te moeten naar 2.2.1. Nu was het zo dat ik de recovery mode niet uit kreeg. Dus heb toen alles maar geprobeerd. Was toch defect in mijn ogen. Dus itunes 7.5 op een andere pc gezet en geprobeerd om er een oudere firmware op te zetten. Met als gevolg foutmelding op foutmelding dan 6 of 20 of weer een andere schoot niet echt op. Dus ben ik gaan lezen hoe een iphone weer uit recovery mode te krijgen... voor de mac zat oplossing maar ik heb helaas alleen maar windows pc's. Naar veel moeite via quickpwn toch voor elkaar gekregen Nu start de iphone gewoon weer op met firmware 3.0 functioneel maar geen cydia. Dus ik denk die stap in recovery mode nog een keer doen met de custom van appelsap zal weinig nut hebben. Maar wat mij opviel is dat os 3.0 weigert om in dfu mode te gaan of ik doe iets verkeerd maar met 2.0 heb ik daar eigenlijk nooit last van gehad. Ik heb zelf wiki erbij gehouden kijken of ik een stap had overgeslagen maar het is vrij eenvoudig maar de telefoon weigert toch echt. Dus ik ben bang dat ik vast zit er er gewoon geen andere versie meer op krijg....
  #497  
Oud 20-06-09, 15:53
Copyman Copyman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 2
Standaard

Ik heb zojuist mijn 16GB 2G van custom 2.2 (niet 2.2.1) naar 3.0 ge-shift-update. Alleen YouTube en Locate werken nu niet (wat al bekend was).
  #498  
Oud 20-06-09, 16:10
Iron` Iron` is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 30
Standaard

Even voor de mensen die itunes 7.5 hebben waarbij hun iphone _helemaal niet_ meer wordt herkend. Dit is als volgt op te lossen: herstel functie gebruiken bij itunes 8.2. Op deze manier wordt 3.0 geinstalleerd.

Vervolgens zit je met 3.0, maar deze heeft natuurlijk dat emergency scherm etc. Wat je nu doet is de iphone aan itunes 7.5 hangen. Je ziet dat de iphone wordt herkend en er worden drivers geinstalleerd. Nadat deze succesvol zijn, kun je de iphone in DFU mode zetten en kun je beginnen met het stappen plan van Fjetz.(zie startpost)


Je kunt dit het beste als volgt aanpakken:

Itunes 8.2 op je pc ->herstel naar 3.0
Itunes 7.5 op je laptop/andere pc.

Ten slotte heb ik dus het volgende gedaan
1. Itunes 8.2 -> herstellen naar fw 3.0
2. Itunes 7.5 andere laptop/pc -> herkennen iphone + installeren drivers
3. iphone lost koppelen, DFU mode
4. Iphone aan pc koppelen
5. Herstel (zonder shift bij mij) naar versie 1.1.4
4. Halverwege zul je een error krijgen (ik kreeg 1015)
5. Koppel je iPhone los terwijl je een scherm hebt met een usbkabeltje
6. koppel je iPhone aan de pc met itunes 8.2(nog steeds met usbkabel beeld)
7. Doe een 'SHIFT+Herstel' naar firmware 2.0.1 (http://tinyurl.com/iphone2-firmware201-sizlopedia)
8.Je iPhone is klaar met updaten,
9. Mijn iPhone was ineens weer unlocked dus heb ik vanaf hier 2.2.1 geinstalleerd, versie van michael.
10. vanaf 2.2.1 shift + herstel gebruikt(zonder dfu) custom firmware van Appelsap(in een ander topic te vinden).

11. have fun

Nogmaals dank aan Fjetz, dit is mijn stappenplan iig.

Laatst gewijzigd door Iron`; 20-06-09 om 16:27.
  #499  
Oud 20-06-09, 16:25
winter200 winter200 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

Dfu mode is gelukt met iphone os 3.0 en itunes 8.2 maar de foutmelding levert al gau een 1600 op. Dus beide methodes van updaten itunes logo en shift herstel of dfu shift herstel werken beide niet.
  #500  
Oud 20-06-09, 17:00
winter200 winter200 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 36
Standaard

eindelijk werkend via redsnow unlock hoef je niet te selecteren!!
daarna eindelijk cydia. geen downgrade gedaan!!!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Hoe zet ik een beltoon op mn Iphone Joshna iTunes 1 18-06-10 23:23
Hoe zet ik een aangepast (agenda)bestand op mijn non-JB iPhone terug? XIII iPhone algemeen 0 02-10-09 11:04
hoe zet ik msn of een leuke achtergrond op mijn iphone laura87 iPhone algemeen 5 25-09-08 01:29
hoe zet je een achtergrond op je iphone laura87 Archief 3 22-09-08 11:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:31.