iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: FW 3.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/35872-fw-3-0-a.html)

lyndon 18-06-09 11:28

FW 3.0
 
Ik heb de forum-berichten over de gisteren verschenen firmware 3.0 nauwlettend gevolgd en ook hoe deze te installeren op de iPhone 2G.

Alleen snap ik het volgende niet:
In het verleden heb ik mijn in de USA aangeschafte iPhone 2G voorzien van de custom firmware 2.2.1 van Michael, middels de bekende procedure met Shift-Restore in iTunes. Hiermee werd de iPhone 2G geunlocked & gejailbreaked.
Maar nu lees ik dat ik zonder enige custom firmware 3.0 (die er nog niet is), gewoon de firmware 3.0 kan installeren op de iPhone 2G, maar nu met Shift-Update in iTunes, waarbij wel de Unlock behouden wordt (jailbreak verdwijnt vooralsnog). Had ik in het 'verleden' dan ook 'gewoon' met Shift-Update de firmware updates (2.x) kunnen uitvoeren, zonder die custom firmware van Michael?

Een tweede (minder burning) vraag:
Indien ik de firmware 3.0 op mijn iPhone 2G installeer middels Shift-Update, ben ik dan weer alle data kwijt op mijn iPhone, welke via een (langdurige) Sync weer terug krijg? Of verdwijnt de data uberhaupt niet bij deze update?

Lyndon

WDS001 18-06-09 13:08

Volgens mij verdwijnt de data niet bij een update, maar enkel bij een herstel..
Ik heb toch geen backup moeten terugzetten bij overgang naar 3.0 via update..

dewitte100 18-06-09 13:12

ik hen net via itunes geprobeerd 3.0 op mijn G2 te zetten maar nu zegt hij dat mijn simkaart niet wordt ondersteunt??

Kan wel bellen met zelf nr in te toetsen, en kan ook gebeld worden maar verder niks meer

:mad:

Ace 18-06-09 13:14

Ook ik heb het forum aandachtig gelezen en heb nog wat vragen maar dat is niet zo belangrijk.
Volgens de posts die ik gelezen heb kun je de upgrade gewoon via iTunes doen gewoon over de special van Michael heen.
Unlock is niet weg jailbreak wel.

Ik zelf doe het volgende.

Ik wacht gewoon even rustig tot Michael een nieuwe special gemaakt heeft.
Dan ga ik pas upgraden (dan weet ik zeker dat het probleem vrij en met alle toeters en bellen is :) )

Just my 2 cents...

Jacobsigor 18-06-09 13:30

Ik heb altijd gewoon op de update knop gedrukt in iTunes sinds 2.0. En altijd is het goed gegaan. Heb mijn iPhone ook uit amerika en zelf unlocked met pwagetool.

Versie 3.0 installeerde hij ook zonder problemen. Nog nooit een costum van Michael gebruikt maar denk dat het dus niet veel uitmaakt.

dewitte100 18-06-09 13:32

Mijn iphone komt uit de UK. Zou daar een verschil in zitten dat hij bij mij alles blockt????

Supreem 18-06-09 15:10

@ dewitte100:

Ik zit met identiek hetzelfde probleem. Gisteren ArB's tutorial van custom 2.2.1 naar 3.0 gevolgd, maar dat ging niet zo lekker. Teruggaan naar Michael's custom 2.2.1 middels de originele 2.2.1 ging ook niet. iTunes 8.2 uninstallen en 7.5 installeren ging wel, maar daar lukte het ook niet omdat er aanpassingen gebeurd waren in 8.2 en daar kon 7.5 niet mee om.

Eindresultaat: een iPhone 2G FW 3.0 met het 'connect to iTunes-scherm' waarmee ik kan bellen en gebeld worden. Meer niet.

Zal de Yell0wsnow-tool van morgen mij terug een volledig functionele iPhone opleveren, of is dat wishful thinking?

dewitte100 18-06-09 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supreem (Bericht 300333)
@ dewitte100:

Ik zit met identiek hetzelfde probleem. Gisteren ArB's tutorial van custom 2.2.1 naar 3.0 gevolgd, maar dat ging niet zo lekker. Teruggaan naar Michael's custom 2.2.1 middels de originele 2.2.1 ging ook niet. iTunes 8.2 uninstallen en 7.5 installeren ging wel, maar daar lukte het ook niet omdat er aanpassingen gebeurd waren in 8.2 en daar kon 7.5 niet mee om.

Eindresultaat: een iPhone 2G FW 3.0 met het 'connect to iTunes-scherm' waarmee ik kan bellen en gebeld worden. Meer niet.

Zal de Yell0wsnow-tool van morgen mij terug een volledig functionele iPhone opleveren, of is dat wishful thinking?

ja klopt zit met precies het zelfde probleem.
zijn er meer die dit probleem hebben en zo ja wat gaan we er aan doen???

Turgon 18-06-09 15:17

Ik wacht gewoon op de pwnage tool van het dev team. Met een beetje geluk is die morgen voor de 2G al beschikbaar...

lyndon 18-06-09 16:48

Inderdaad, geduld is een schone zaak. Ik heb geen zin om problemen op te lossen. Ik wacht geduldig af totdat Michael met een nieuwe custom firmware 3.0 aankomt.

Tot nu toe heb ik altijd zonder problemen de custom firmwares van Michael kunnen installeren.

Lyndon

digitrich 18-06-09 17:17

Yes ik ga ook zoals bij alle vorige versies wachten, geduld is een schone zaak!
:cool:

StephanD 18-06-09 17:28

idem ditto hier :)
klopt het dat deze hoogstwaarschijnlijk morgen er zal zijn ?
of heb ik dat ergens mis geinterpreteerd ? :)

dewitte100 18-06-09 22:25

Ik wacht normaal ook, maar omdat er al een aantal waren die zeiden dat ze er geen problemen mee hadden, heb ik het ook maar eens geprobeerd. Hellaas voor mij zit ik nu met een probleem. Maar gelukkig heb ik nog een oude nokia die het nog goed doed. Maar mis mijn iphone wel...!!!!

pascal1047 18-06-09 22:37

ik mis mijne iphone ook zit er ook mee gekloot dju:mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.