iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Emergency scherm (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36208-emergency-scherm.html)

joepje3 20-06-09 15:59

Emergency scherm
 
Beste leden,

Zojuist geprobeerd te updaten naar 3.0. Blijkbaar is dit fout gegaan, aangezien hij nu alleen het bekende 'emercency' scherm geeft. Ik heb een G2 uit Amerika met Vodafone SIM. Wat te doen? Itunes zegt dat ik de verkeerde sim heb.

Alvast bedankt!

stereopanda 20-06-09 20:28

1. QuickpwnRC3 (Windows) of Quickpwn2.2 (MAC, nog niet getest), IPSW 2.0.2 en iTunes 8.2 downloaden

2. Start het programma Quickpwn => Kies voor de iphone (linker) => kies firmware 2.0.2 (als je deze niet hebt, downloaden) => Vink alles uit => volg instructies op scherm => volg nogmaals instructies en voer ze uit (home power button etc) => trek je kabel er uit als het witte scherm komt (kan even duren) => Sluit Quickpwn af (BELANGRIJK!).

(Snel handelen vanaf dit punt is nodig)

3. Kabel weer aan sluiten en iTunes openen

4. Shift + Restore en kies de custom 3.0 (of FW naar wens)

5. Wacht tot het allemaal is uitgevoerd en je iPhone werkt weer! (Natuurlijk wel backup terugzetten voor alle gegevens).



Dit stond allemaal in een ander topic ;) volgende keer beter zoeken! :D

patat 20-06-09 20:51

waar kan ik die quickqwn 2.2 vinden of is die 2.2.5 ook goed.
En iemand dit al getest want zit met hetzeflde probleem.
Voor mac bedoel ik

patat 20-06-09 20:57

ik lees hier ook iets over redsnow. Kan ik met deze mijn iphone nu unlocken en jailbreaken?

ControlSje 20-06-09 22:03

RedSn0w unlocked, Jailbreakt en Activeert een eerste generatie (2G) iPhone en Jailbreakt en Activeert een 3G iPhone.
De 3G zal geunlocked moeten worden met UltraSn0w die binnenkort door het Dev-Team zal worden gereleased.

StephanD 20-06-09 22:56

verdorie ik heb het zelfde aan mijn been!
wou updaten naar de 3.0 maar kan nu enkel een emergency call doen...
en als ik aansluit op itunes kan ik niet restoren of updaten , er staat wat zever in het engels van je iphone activeren met at&t .

Wat nu ? ik ken niet zoveel van computers en dit forum staat vol met verschillende methodes , ik ze er geen klaar meer in :s
Iemand die mij voor dit specifieke probleem een duidelijke oplossing kan geven ?

alvast duizend maal dank!

ArB 20-06-09 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StephanD (Bericht 304682)
verdorie ik heb het zelfde aan mijn been!
wou updaten naar de 3.0 maar kan nu enkel een emergency call doen...
en als ik aansluit op itunes kan ik niet restoren of updaten , er staat wat zever in het engels van je iphone activeren met at&t .

Wat nu ? ik ken niet zoveel van computers en dit forum staat vol met verschillende methodes , ik ze er geen klaar meer in :s
Iemand die mij voor dit specifieke probleem een duidelijke oplossing kan geven ?

alvast duizend maal dank!

Gewoon deze handleiding volgen en het komt goed :)

iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

patat 21-06-09 00:22

nu ik volg deze http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4304 maar na stap 6 komt er altijd redsnow is onverwachts gestopt. Ik weet dus niet aan wat dit ligt. heb alle stappen correct gevolgd. is dat programma mss niet compatibel met tiger??

StephanD 21-06-09 11:32

ik zit al vast met dat redsn0w-win_0.7.1.zip.4965140.TPB bestand ( kheb iphone 2g )
Hoe moet je dit extracten? dit is een soort torent bestand ofzo ? pfff

Michael 21-06-09 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StephanD (Bericht 305022)
ik zit al vast met dat redsn0w-win_0.7.1.zip.4965140.TPB bestand ( kheb iphone 2g )
Hoe moet je dit extracten? dit is een soort torent bestand ofzo ? pfff

Dat is een torrent bestand en moet je gebruiken met programma's als Vuze of Utorrent om het programma te downloaden. Maar hier kan je het bestandje rechtstreeks downloaden.

StephanD 21-06-09 11:38

amai , bedankt voor de snelle reactie!

StephanD 21-06-09 11:44

ok volgend probleem; Step Two
Connect your iPhone to the computer and launch iTunes.


Select your iPhone from the list of devices on the left. Now hold down shift and click the Restore button. Restore is preferred as it won't create any wasted space on your iPhone.

Als ik itunes laad , komt er direct een scherm van at&t , dus ik zie nergens de restore button ...

iemand hulp ? :) thx

Fortissimi 21-06-09 11:46

- Ik zit hier ook al een tijdje met een "emergency screen".
- Als ik aansluit op iTunes krijg ik ook dat ik moet activeren bij AT&T

Heb al tot vervelens toe Redsn0w geprobeerd, ... maar zonder succes.
Alles gaat goed totdat ik de toetsencombinatie moet indrukken:

Eerst druk ik power en home voor 10 sec in
Daarna hou ik home nog 10sec vast
De iPhone wordt herkend (en ik laat de knoppen los)
Daarna wordt het scherm wit en terug zwart
De blauwe balk loopt zeer snel door en in een minimum van tijd staat er Finish

Het scherm is dan niet echt zwart (eerder blauw aangezien en nog wat fijn backlight is) en er gebeurt niets meer.

Is het ALTIJD mogelijk om een US 2G 3.0 met een emergency screen en de vraag tot activatie bij AT&T te unlocken/activeren/jailbreaken via Redsn0w?

Alvast bedankt.

Michael 21-06-09 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StephanD (Bericht 305046)
ok volgend probleem; Step Two
Connect your iPhone to the computer and launch iTunes.


Select your iPhone from the list of devices on the left. Now hold down shift and click the Restore button. Restore is preferred as it won't create any wasted space on your iPhone.

Als ik itunes laad , komt er direct een scherm van at&t , dus ik zie nergens de restore button ...

iemand hulp ? :) thx

je moet de iPhone wel in restore mode zetten. In de wiki staat beschreven hoe je dat doet.

StephanD 21-06-09 11:47

owkey thx michael! sorry voor de stomme vraagjes :)
Je bent mijn held van de dag tot nu toe ;-)$
bedankt !

joepje3 21-06-09 12:03

Het is bij mij opgelost dankzij Reds0w!

StephanD 21-06-09 12:19

OK super bedankt!!!
mijne werkt ook weer :)
jihaa !

StephanD 21-06-09 12:21

nog een vraagje!
Ik kan mijn iphone als een nieuwe instellen of herstellen...
Houdt dit herstellen nu risico in ?

patat 21-06-09 12:25

het lijkt dat het probleem alleen ligt bij mac gebruikers. Zal mss best iemand zoeken met een pc en het daar is op proberen met redsnow...

Michael 21-06-09 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StephanD (Bericht 305114)
nog een vraagje!
Ik kan mijn iphone als een nieuwe instellen of herstellen...
Houdt dit herstellen nu risico in ?

dan wordt je reservekopie weer terug gezet zijn al je instelling weer terug en al je smsen mail etc.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.