iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Wat te doen als je geen bars krijgt na de update naar 3.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36270-doen-geen-bars-krijgt-na-de-update-naar-3-0-a.html)

Eric Cartman 20-06-09 22:14

Wat te doen als je geen bars krijgt na de update naar 3.0
 
Ok, ik had het volgende en raakte hier nogal van in de stress, maar wat je moet doen is eigenlijk heel simpel ^^:
Mijn iPhone 3G, gewoon officieel bij T-Mobile, was gejailbreaked en had Yellowsnow, maar dat gebruikte ik niet (alleen als ik in het buitenland ben).
Dus ik upgraden en daarna jailbreaken met redsn0w, maar zowel na de upgrade als na redsn0w kreeg ik geen telefoonverbinding. Reboot ed geprobeerd, niks hielp.
Als je dit probleem ook hebt, doe het volgende:
Ik heb mijn iPhone weer in DFU mode gebracht en vervolgens weer een restore gedaan naar 3.0.
iPhone startte op, moest pin invoeren en daarna stond er dat hij bezig was met activeren en dat dit nog een tijdje kon duren -> even gewacht en na een paar minuten had ik weer gewoon ontvangst. :)

EDIT: En heb nu de jailbreak uitgevoerd en werkt ook :)

Hopelijk hebben mensen met hetzelfde probleem hier iets aan en en raken ze niet zo in de stress, in de angst dat ze hun iPhone hebben vernield ;)

Novita 30-06-09 18:08

helaas heeft niet gewerkt erik hij blijft nog steedts lage bars vertonen
:(

Scoes 30-06-09 18:31

Gewoon even een DFU restore.
Dit lost altijd alle problemen op, tenzij het apparaat hardware matig defect blijkt of je probeert te activeren met een onofficiele sim (afhankelijk waar je toestel vandaan komt).
Let op met activeren na een restore, altijd op tijd de pincode invoeren anders snapt itunes het niet. Ben je te laat, even soft resetten en opnieuw proberen.

Novita 30-06-09 18:40

ik heb hem gewoon geunlocked en heb me bereik weer vol terug hij valt niet weg dus mischien helpt dat :confused:

Appel en peer 02-07-09 13:56

Hoi allemaal,
kan iemand misschien een exact stappenplan neerzetten?
heb vanalles geprobeerd maar doe geloof ik iets fout, krijg maar geen t-mobile bereik na jailbreak.
Ik gebruik overigens redsnow

greetz

Diegotjes 03-07-09 11:18

Ik had dat dus ook en dat kwam doordat bij het aanzetten er een pin zat op mijn simcard.

Die heb ik verwijderd en voila !!

Bereik en gewoon zoals het hoort.
Ik heb nog wel af en toe dat de telefoon even naar de simcard moet zoeken maar dat duurt hoogstens dertig seconden.

Hoop dat dit bij jullie ook werkt !

Appel en peer 03-07-09 12:46

Probleem opgelost.

Kijk naar deze topic: https://forum.iculture.nl/f14/i...or-reboot.html werkte direct bij mij. oja en alleen cydia installen.

Belangrijk is zodra de redsnow reageert (dus tijdens die homeknop 30 sec indrukken) meteen de knop loslaten.

:cool:

iTim 06-07-09 18:09

krijgen jullie helemaal geen bereik of valt het bereik vaak plotseling weg? dat heb ik namelijk..

Appel en peer 07-07-09 00:11

Heb je de handleiding gevolgt die ik aangeef in de link?

iTim 07-07-09 01:16

De jailbreak lukte allemaal prima, de jailbreak werkte, alles werkte behalve het bereik. Ik zit nu te denken dat het aan de update ligt.

Michael 07-07-09 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTim (Bericht 319570)
De jailbreak lukte allemaal prima, de jailbreak werkte, alles werkte behalve het bereik. Ik zit nu te denken dat het aan de update ligt.

Het schijnt te helpen als je de pincode van je sim verwijderd.

iTim 07-07-09 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 319573)
Het schijnt te helpen als je de pincode van je sim verwijderd.

haha hoe kom je hierbij?

Michael 07-07-09 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTim (Bericht 319574)
haha hoe kom je hierbij?

Op veel fora te lezen dat de pincode eraf helpt voor beter bereik.

iTim 07-07-09 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 319580)
Op veel fora te lezen dat de pincode eraf helpt voor beter bereik.

bedankt voor je berichtje, maar dit is echt onzin

Michael 07-07-09 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTim (Bericht 319584)
bedankt voor je berichtje, maar dit is echt onzin

Believe it or not. Maar ik heb geen pincode en altijd goed bereik :D

Appel en peer 07-07-09 04:47

En ik heb pincode en toch altijd goed bereik. :)
Wel had ik in het begin van mijn jailbreak hetzelfde probleem.
Na nogmaals de jailbreak gedaan te hebben was alles zoals het hoort te zijn.
Nogmaals, LEES MIJN LINK!

Greetz
:cool:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.