iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Iphone 3.0 Snap het niet meer! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36299-iphone-3-0-snap-niet-meer.html)

pimster 21-06-09 02:31

Iphone 3.0 Snap het niet meer!
 
Goedendag,

Ik wil jullie eigenlijk niet lastig vallen met deze vragen, maar zie door de bomen het bos niet meer. ( ben er nu al 6 uur mee bezig geweest nl )

Ik heb afgelopen donderdag, iets te snel, de update 3.0 eropgezet.
Nu is me telefoon gelockt en kan ik alleen maar emergency calls doen......
Ik heb al veel manieren geprobeert, via itunes 7.5 of via die redsn0w.... ik weet niet meer wat ik moet doen..... ik heb de laatste keer op herstellen gedrukt, dus ik ga ervanuit dat ik de 3.0 erop heb staan. Nu wil ik graag weten, wat kan ik doen ? Ik heb veel op dit forum zitten zoeken, maar kan het overzicht niet meer bewaren!

Alvast bedankt!

Groeten ;)

kimvb 21-06-09 02:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pimster (Bericht 304798)
Goedendag,

Ik wil jullie eigenlijk niet lastig vallen met deze vragen, maar zie door de bomen het bos niet meer. ( ben er nu al 6 uur mee bezig geweest nl )

Ik heb afgelopen donderdag, iets te snel, de update 3.0 eropgezet.
Nu is me telefoon gelockt en kan ik alleen maar emergency calls doen......
Ik heb al veel manieren geprobeert, via itunes 7.5 of via die redsn0w.... ik weet niet meer wat ik moet doen..... ik heb de laatste keer op herstellen gedrukt, dus ik ga ervanuit dat ik de 3.0 erop heb staan. Nu wil ik graag weten, wat kan ik doen ? Ik heb veel op dit forum zitten zoeken, maar kan het overzicht niet meer bewaren!

Alvast bedankt!

Groeten ;)

hey ,
als je nu op 3.0 ben je best van het met redsn0w te doen.
hier heb je een link waar je foto's en dergelijk hebt en ook alle bestanden die je nodig hebt.
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

ik heb het hiermee gedaan en was binnen de 5 min gefixt.
als je die gewoon volgt kan het geen problemen geven.
wel zorgen als je windows vista hebt dat je de compatibiliteit van redsn0w op windows xp zet .

Michael 21-06-09 02:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pimster (Bericht 304798)
Goedendag,

Ik wil jullie eigenlijk niet lastig vallen met deze vragen, maar zie door de bomen het bos niet meer. ( ben er nu al 6 uur mee bezig geweest nl )

Ik heb afgelopen donderdag, iets te snel, de update 3.0 eropgezet.
Nu is me telefoon gelockt en kan ik alleen maar emergency calls doen......
Ik heb al veel manieren geprobeert, via itunes 7.5 of via die redsn0w.... ik weet niet meer wat ik moet doen..... ik heb de laatste keer op herstellen gedrukt, dus ik ga ervanuit dat ik de 3.0 erop heb staan. Nu wil ik graag weten, wat kan ik doen ? Ik heb veel op dit forum zitten zoeken, maar kan het overzicht niet meer bewaren!

Alvast bedankt!

Groeten ;)

Wachten op ultrasn0w Je hebt waarschijnlijk yellowsn0w gebruikt neem ik aan. Maar nu is je baseband geupdate en is je unlock weg.

kimvb 21-06-09 02:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 304809)
Wachten op ultrasn0w Je hebt waarschijnlijk yellowsn0w gebruikt neem ik aan. Maar nu is je baseband geupdate en is je unlock weg.

hey michael hij kan moeilijk yellowsn0w gebruikt hebben :rolleyes: want is een iphone 2g zoals in zijn profiel staat en geen 3g he .

iCulture 21-06-09 03:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimvb (Bericht 304812)
hey michael hij kan moeilijk yellowsn0w gebruikt hebben :rolleyes: want is een iphone 2g zoals in zijn profiel staat en geen 3g he .

Helaas leert onze ervaring dat niet iedereen netjes zijn profiel aanpast of het juiste model kiest :(

pimster 21-06-09 18:18

Nou in de geval heb ik netjes mijn ding ingevuld!
Ik heb wel de unlock, hij kan wel gebeld worden maar verder alleen nood oproepen!
Heb gewoon via itunes op updaten gedrukt!
Die van redsnow werkt ook niet, want via de herstel mode kan ik namelijk niet de 3.0 restore.ispw laden, dan geeft die foutcode 1604 ( hij kan de iphone niet goed voorbereiden op herstel)
Hij doet dus niks, heb ook al geprobeert op een andere comp om via 7.5 wat te doen, maar dan geeft die aan dat itunes moet worden geupdate om de iphone te zien! Ik zit echt in de problemen volgens mij! Help :P:P haha!
Thnx

Dus als ik het goed heb, moet die van mij gejailbreakd worden, of er moet die versie van appelsap op toch ?

kimvb 21-06-09 22:05

als je op 3.0 zit moet je hem niet meer updaten via herstel gewoon meteen resnow der overheen laten lopen en alles aan vinken zowel unlock als jailbreak.
normaal moet het dan in orde komen

I_Phone_U_Phone 22-06-09 04:29

Onderstaande betreft iPhone US 8gb of dit voor de 3G versie werkt is mij onbekend.

Als Errorcode 20 verschijnt is de iPhone niet in DFU maar Recovery mode.

Errorcode 0xE8000065 niet op tijd verbinding gemaakt met iPhone, is niet erg iPhone aanzetten en aansluiten.

Errorcode 16xx en Errorcode 20 in iTunes 8.2 en 7.5

DFU mode


iTunes aan, iPhone uitzetten dan 10 sec. power en home ingedrukt houden dan power loslaten, home ingedrukt houden tot iTunes reageert.
Scherm van telefoon blijft zwart, als er een appel verschijnt heb je iets te vroeg of te laat ingedrukt of losgelaten.

Recovery modus
Als er een iTunes-Logo met stekker verschijnt zit je in Recovery modus.
Om Recovery modus af te breken power-toets enkele seconden ingedrukt houden, werkt dit niet dan een restore proberen lijkt mij een optie, daarna kun je weer in DFU.



Vorige Firmware terugzetten (Downgraden)

Als 2.x versies niet werken firmware 1.1.4 Shift-Restoren eventueel onder iTunes 7.5.

Eerst backup maken van iTunes-backups :
C:\Documents and Settings\[Gebruikesnaam]\Application Data\Apple Computer\MobileSync\Backup map kopieeren, iTunes 8.2 deinstalleren, iTunes 7.5 installeren.

Ook kun je een 2e computer gebruiken met iTunes 7.5 dit is makkelijker; ook i.v.m. backups.
iTunes 7.5 starten iPhone aansluiten om drivers te installeren.
iPhone uitzetten DFU mode activeren Shift-Restore FIrmware 1.1.4, verschijnt Errorcode 1015 in iTunes, de iPhone blijft in Recovery Modus (Logo+Stekker).
Undock iPhone of USB-kabel in Recovery Mode laten
Installeer iTunes 8.2 of sluit iPhone aan op andere PC
In de Recovery Mode: Firmware 2.2.1 Shift-restoren (werkt dit niet doe dan 2.0.1 of 2.0.2 rn daarna 2.2.1 of andere als gewenst, maar nog niet 3.0).
Quickpwn 2.2.5-2 Firmware Unlocken en/of Jailbreaken.
Nu kun je Firmware 3.0 installeren.
Klaar.
Gebaseerd op die van Fjetz uit Forum

Ps. Kan er een Wiki gemaakt worden waarin de verschillende methodes bijv. Appelsap uit [1.0] Pwnage 3.0 voor FW 3.0 of Redsn0w gezet worden en een wiki voor de oplossing voor de 16xx en 20 Errorcodes


Andere Errorcodes waar nog niet precies van bekend is waar ze voor dienen:

2, 4, 5, 6, 9, 13, 14, -18, 19, 20, 21, 23, -48, -50, 1002, 1011, 1013, 1015, 1601, 1602, 1603, 1604, 1608, 1609, 1611, 1612, 1639, 2003 3004, 3013, 3014, 3015, -9808

Update and restore error messages on iPhone and iPod touch


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.