iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 3Gs vraag (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36320-3gs-vraag.html)

Raxious 21-06-09 11:13

3Gs vraag
 
aangezien ik niet wist of ik hem in het 3G gedeelte moest plaatsen of niet, doe ik het maar hier, aangezien het ook een beetje een algemene vraag is.

als je de telefoon jailbreakt, verloopt dan ook meteen je garantie of niet? bij Unlocken snap ik, maar bij Jailbreaken doe je toch niets bijzonders? want mij lijkt dat als je de firmware weer update je ook je jailbreak kwijt bent?

iemand hier ervaring mee? ga mogelijk 3G S met abbo halen, maar wil wel weten hoe het met jailbreaken is. en of dat de 3G S uberhaupt te jailbreaken is.

mvd,
Rax

marlonk 21-06-09 12:10

Volgens mij blijf je gewoon je garantie houden. Ik heb een iPhone 3G die gejailbreakt is, maar ik heb er ook geen problemen mee. Idd, als je hem opnieuw update raak je de jailbreak kwijt en zal je het opnieuw moeten doen. De nieuwe iPhone 3GS kan binnenkort ook worden gejailbreakt. Kijk anders ook op blog.iphone-dev.org, daar staat alles op over jailbreaken en de programma's daarvoor!

RoBertoo 21-06-09 12:44

Ik dacht dat je met een jailbroken iPhone geen garantie hebt. Echter is de jailbreak iets softwarematigs dat eenvoudig te verwijderen is en waarvan geen sporen achter zullen blijven op je iPhone.

Let er wel op, de iPhone 3GS zal niet meteen te jailbreaken zijn als hij uitkomt. Net als met de iPhone 3G en de iPod touch 2G duurt het weer even voordat ze met een nieuwe jailbreak methode komen. Apple probeert ze namelijk steeds beter te beveiligen.

Raxious 21-06-09 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoBertoo (Bericht 305148)
Ik dacht dat je met een jailbroken iPhone geen garantie hebt. Echter is de jailbreak iets softwarematigs dat eenvoudig te verwijderen is en waarvan geen sporen achter zullen blijven op je iPhone.

Let er wel op, de iPhone 3GS zal niet meteen te jailbreaken zijn als hij uitkomt. Net als met de iPhone 3G en de iPod touch 2G duurt het weer even voordat ze met een nieuwe jailbreak methode komen. Apple probeert ze namelijk steeds beter te beveiligen.

lijkt mij idd ook dat de software heel gemakkelijk weer te verwijderen valt en ze dus niks meer terug kunnen vinden.

Maar snap ook dat 3G S nog niet te jailbreaken valt, maar wat ik zo lees zal dat ook niet heel lang op zich laten wachten.

DouweM 21-06-09 14:58

Nouja, de 3G S is kwa hardware een andere apparaat dan de 3G. Dus niemand weet nog of het Dev Team weer een exploit kan vinden.

master e 21-06-09 15:03

gewoon jailbreaken. en als er iets gebeurt en je wilt hem terug brengen, even herstellen via itunes zo dat alles weer orgineel wordt. klaar is kees. ( je kunt iphone 3gs volgens mij nog nie jailbreaken moet je nog even wachten binnekort is die er gewoon.)

Raxious 22-06-09 08:18

ok, bedankt voor de info

B3rt 23-06-09 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door master e (Bericht 305325)
gewoon jailbreaken. en als er iets gebeurt en je wilt hem terug brengen, even herstellen via itunes zo dat alles weer orgineel wordt. klaar is kees. ( je kunt iphone 3gs volgens mij nog nie jailbreaken moet je nog even wachten binnekort is die er gewoon.)

Dit kan natuurlijk alleen als ie niet hardware matig defect gaat (denk bv accu/display defect of andere hardware probs), in zo'n geval kan je hem ook niet meer restoren naar originele staat, wat apple dan doet weet ik niet...

john1979 23-06-09 02:22

Als je de iPhone jailbreakt heb je GEEN garantie meer. Je doet een softwarematige aanpassing en dat staat Apple niet toe.

Maan wees gerust. Als er iets met je iPhone is dan herstel je hem gewoon via iTunes voor je hem aanbied voor garantie en Apple zal niet zien dat je iPhone gejailbreakt is geweest.

master e 23-06-09 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B3rt (Bericht 307231)
Dit kan natuurlijk alleen als ie niet hardware matig defect gaat (denk bv accu/display defect of andere hardware probs), in zo'n geval kan je hem ook niet meer restoren naar originele staat, wat apple dan doet weet ik niet...

ja dat klopt . ..

master e 23-06-09 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 307233)
Als je de iPhone jailbreakt heb je GEEN garantie meer. Je doet een softwarematige aanpassing en dat staat Apple niet toe.

Maan wees gerust. Als er iets met je iPhone is dan herstel je hem gewoon via iTunes voor je hem aanbied voor garantie en Apple zal niet zien dat je iPhone gejailbreakt is geweest.

volgens mij heb ik het zelfde gezegt :p

john1979 23-06-09 11:48

Onderste deel wel, bovenste deel niet. Er was nog geen duidelijk antwoord over de garantie. ;-)

master e 23-06-09 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 307557)
Onderste deel wel, bovenste deel niet. Er was nog geen duidelijk antwoord over de garantie. ;-)

Okej. aLs het maar duidelijk is voor ''raxious''

Twigg 23-06-09 13:44

Hoe zit het dan als je je iPhone jailbreaked en hij gaat zo kapot dat je net niet meer kunt herstellen? dan heb je wel een probleem toch?

master e 23-06-09 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twigg (Bericht 307768)
Hoe zit het dan als je je iPhone jailbreaked en hij gaat zo kapot dat je net niet meer kunt herstellen? dan heb je wel een probleem toch?

Jup denk het wel. Niet dat het bij mij ooit gebeurt is maar, Lijkt me wel logish toch...

Raxious 23-06-09 19:38

lijkt me wel logisch dat je dan geen garantie meer hebt.

@John1979
bedankt voor het duidelijk beantwoorden. De rest ook hoor, maar John bevestigde het garantie probleem. Maar ook wel fijn om te horen dat je dus gewoon kunt jailbreaken en dan kunt restoren via Itunes. Net besteld, dus hopen dat ik hem volgende week krijg

john1979 24-06-09 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twigg (Bericht 307768)
Hoe zit het dan als je je iPhone jailbreaked en hij gaat zo kapot dat je net niet meer kunt herstellen? dan heb je wel een probleem toch?

Dan zal het probleem nog niet zo groot zijn denk ik. Je iPhone word naar Solis Vision gestuurd en daar word hij, door middel van een paar stappen, nagekeken. Door middel van een paar stappen bepalen ze of je nog garantie heb. Als je iPhone helemaal niet meer aan gaat, en ook niet aan wil gaan bij Solid Vision, dan zal je denk ik gewoon een nieuwe/andere iPhone krijgen. (ze kunnen dan toch niet zien of er een jailbreak is gedaan of niet). Gaat je iPhone wel aan bij Solid Vision dan ben je natuurlijk de ......*** ;) en kan je een nieuwe/andere iPhone wel vergeten.

Het schijnt dat Sloid Vision een iPhone niet eens mag openmaken van Apple. Solid Vision stuurt alle iPhone's die het niet meer goed doen of helemaal stuk zijn en onder garantie vallen terug naar Apple. Solid Vision stuurt jou dan gewoon weer een vervangende iphone terug. (Is mij verteld door een medewerkster van Solid Vision).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:20.