iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Jailbreak iPhone 3.0 totale mislukking? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36473-jailbreak-iphone-3-0-totale-mislukking.html)

michiel3 22-06-09 14:10

Jailbreak iPhone 3.0 totale mislukking?
 
Dag,

Ik heb gister mijn eerste generatie iPhone voorzien van iPhone OS 3.0. Dit heb ik via de gebruikelijke manier gedaan (zoals ik ook eerdere versies van de firmware heb upgraded): PwnageTool 3.0.

Echter na de jailbreak begonnen de problemen. De iPhone werd in m'n dock heel heet en zodra ik hem uit het dock haalde vrat hij stroom. Hij bleef constant heet, vooral bij het schermoppervlak. In een halfuurtje muziek luisteren ging de batterij van 100% naar 66%. Een paar tellen bellen kostte me ook alweer 6%, waarbij de iPhone nog heter werd.

Ook krijgt iedereen mijn voicemail, terwijl ik volop bereik heb. SMSjes komen ook pas uren later aan... eerder was dit echt niet zo.

Als ik met MemTool (in Cydia) kijk naar hoeveel CPU de processen gebruiken, dan verstookt CommCenter constant rond de 50%.

Hebben meer mensen last van deze problemen sinds OS3.0? Voorheen had ik hier echt geen last van. Wi-Fi is trouwens ook erg brak geworden. Ik moet ongeveer voor de router gaan staan wil ik nog wat kunnen internetten.

marrek22 22-06-09 15:16

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ook lijkt het net of continu naar gsm netwerk aan het zoeken is. Want als ik hem bij de speakers houd blijft het ratelen.

michiel3 22-06-09 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marrek22 (Bericht 306435)
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Ook lijkt het net of continu naar gsm netwerk aan het zoeken is. Want als ik hem bij de speakers houd blijft het ratelen.

Dat ratelen is push notifications die over je EDGE verbinding gaan. Ik heb gewoon vol bereik, maar niemand kan me bellen?

alvani 22-06-09 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 (Bericht 306338)
Dag,

Ik heb gister mijn eerste generatie iPhone voorzien van iPhone OS 3.0. Dit heb ik via de gebruikelijke manier gedaan (zoals ik ook eerdere versies van de firmware heb upgraded): PwnageTool 3.0.

Echter na de jailbreak begonnen de problemen. De iPhone werd in m'n dock heel heet en zodra ik hem uit het dock haalde vrat hij stroom. Hij bleef constant heet, vooral bij het schermoppervlak. In een halfuurtje muziek luisteren ging de batterij van 100% naar 66%. Een paar tellen bellen kostte me ook alweer 6%, waarbij de iPhone nog heter werd.

Ook krijgt iedereen mijn voicemail, terwijl ik volop bereik heb. SMSjes komen ook pas uren later aan... eerder was dit echt niet zo.

Als ik met MemTool (in Cydia) kijk naar hoeveel CPU de processen gebruiken, dan verstookt CommCenter constant rond de 50%.

Hebben meer mensen last van deze problemen sinds OS3.0? Voorheen had ik hier echt geen last van. Wi-Fi is trouwens ook erg brak geworden. Ik moet ongeveer voor de router gaan staan wil ik nog wat kunnen internetten.

Ik moet zeggen dat, behalve wat opstartproblemen en het mindere Wi-Fi signaal, mijn iPhone 3G draait als een tierelier op 3.0 met jailbreak.

ControlSje 22-06-09 15:26

Probeer eens opnieuw te herstellen en jailbreaken, misschien dat er iets mis is gegaan met het unlocken van je 2G iPhone tijdens de vorige jailbreak/unlock

michiel3 22-06-09 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 306444)
Probeer eens opnieuw te herstellen en jailbreaken, misschien dat er iets mis is gegaan met het unlocken van je 2G iPhone tijdens de vorige jailbreak/unlock

Helaas. Dat heb ik net gedaan, en ik kan nog steeds niet gebeld worden! Ik ga maar weer downgraden naar 2.2.1 denk ik.

Ik heb net de originele firmware 3.0 restored. Daarna gejailbreakt. Met de originele firmware (dus nog niet jailbroken) kan ik wel gebeld worden, maar zodra ik 'm jailbreak niet.

Gre 22-06-09 17:49

Hier succesvol geupdate met quickpwn, maar hier gaat Wi-Fi en Bluetooth niet. Kan daar iets aan gedaan worden of moeten we wachten op een update?

dendirk 22-06-09 17:58

Probeer dit eens :

https://forum.iculture.nl/f14/i...jailbreak.html

michiel3 22-06-09 17:59

Inmiddels heb ik het euvel van in ieder geval mijn probleem gevonden. Misschien dat dit ook andere gebruikers kan helpen.

Als ik na de jailbreak de instellingen van m'n iPhone nog niet terugzet d.m.v. een reservekopie; dan kan ik wel gebeld worden. Zodra ik de instellingen via de recentste reservekopie terugzet, dan wordt de iPhone vanzelf heet en ben ik onbereikbaar (terwijl de iPhone zegt dat ik vol bereik heb met Hi).

Oplossing: de reservekopie na het jailbreaken niet terugzetten.

Misschien dat er een instelling op FW 2.2.1 was die niet fully compatibel is met 3.0, waardoor een proces veel van de CPU begon te vragen ofzo? Hij is nu in ieder geval weer lekker koud en geen problemen meer!

arkel99 22-06-09 19:05

warmte
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 (Bericht 306653)
Inmiddels heb ik het euvel van in ieder geval mijn probleem gevonden. Misschien dat dit ook andere gebruikers kan helpen.

Als ik na de jailbreak de instellingen van m'n iPhone nog niet terugzet d.m.v. een reservekopie; dan kan ik wel gebeld worden. Zodra ik de instellingen via de recentste reservekopie terugzet, dan wordt de iPhone vanzelf heet en ben ik onbereikbaar (terwijl de iPhone zegt dat ik vol bereik heb met Hi).

Oplossing: de reservekopie na het jailbreaken niet terugzetten.

Misschien dat er een instelling op FW 2.2.1 was die niet fully compatibel is met 3.0, waardoor een proces veel van de CPU begon te vragen ofzo? Hij is nu in ieder geval weer lekker koud en geen problemen meer!


Het warm worden gebeurd doordat er een applicatie openstaat. Dat is meestal een internet applicatie als IM+. In de standbye modus blijft deze dus actief. Even sluiten voordat je standby gaat. Dat loste het bij mij op!.

Micronics 22-06-09 20:30

Na het Jailbreaken kun je SBSettings installeren en dan sliden over de statusbalk om te openen. bij processe kun je zien wat er loop in de achtergrond. normaliter phone, mail en safari dat soort out-of-box apple dingen. Als er een IM in staat dan trekt dat natuurlijk je accu leeg.

michiel3 23-06-09 12:08

Helaas, het handmatig terugzetten van de instellingen was tevergeefs. Alle instellingen die ik met de reservekopie ook zou kunnen terugzetten heb ik nu handmatig teruggezet. Na een uurtje of twee dook hetzelfde probleem op en kan ik weer niet gebeld worden en gaat de batterij weer leeg als een trein (hooguit 5-6 uur standby).

Als ik gewoon geen instellingen verander (dus geen mail toevoegen, push uit, enz.) dan is er geen probleem. Zodra ik de instellingen handmatig dan wel via een reservekopie terugzet dan slaan de problemen weer toe.

Hoe kan dit? Is er een instelling incompatible met OS3.0?

Gre 23-06-09 12:33

Eerst met Pwnage op de mac - succesvol, maar zeer zwak tot geen Wi-Fi.
OP aanraden van dendirk met pwnage redsnow op windows pc - succesvol, maar nog steeds geen Wi-Fi.
Wat kunnen we daar nog aan doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:34.