iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Redsnow probleem. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36667-redsnow-probleem.html)

OiP 23-06-09 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 308066)
Ik neem aan dat je deze handleiding kent?
Probeer exact deze stappen te volgen.
Hun zetten namelijk niet de iPhone eerst in recovery mode voordat ze gaan restoren. Ook zeggen ze er heel expliciet bij dat alles in één map op je desktop moet staan.

Waarom eerst restoren naar een custom fw? Kan je er niet gewoon redsnow op loslaten?

Timmeh_ 23-06-09 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchSecret (Bericht 308086)
want ik kan geen reserve kopie kiezen, omdat mijn iPhone niet geactiveerd is.

Een reservekopie terugzetten is absoluut niet nodig, het is alleen maar beter als die niet wordt terug gezet.

Ik zal het filmpje even toelichten m.b.t. het herstellen:
1) Sluit je iPhone aan op je computer
2) Zet je iPhone in DFU-mode (Tip: je scherm is dan zwart!)
3) Shift-klik op herstel
4) Het ispw-bestand selecteren
5) Na afloop geen reservekopie terugzetten, maar instellen als nieuwe iPhone (over deze stap heb ik je nog helemaal niet gehoord?)

Ik begrijp dat 1 t/m 4 goed gaat?



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OiP (Bericht 308164)
Waarom eerst restoren naar een custom fw? Kan je er niet gewoon redsnow op loslaten?

Alleen als je het ispw-bestand hebt waarmee je hebt geupdate naar 3.0. Hij kan het proberen, maar als dit hele probleem door een softwarefoutje komt neemt hij dat weer mee. Door te restoren ben je eventuele softwarematige-foutjes kwijt.

tlpeter 23-06-09 19:28

Het klopt dat je iphone gelocked is
Je hebt een pincode
Trek je kabel los en ontgrendel je iphone
Moet je iphone nog geregistreerd worden dan sluit je de kabel weer aan

Mday 23-06-09 19:35

Ik heb hetzelfde probleem - had eerst echt bijna 10 keer opnieuw moeten RedSn0wen, maar na een tijdje werkte het. Nu staat hij alleen op 'emergency call' met het iTunes logo (zoals TS). Ik probeer even jullie suggesties, maar ik heb geen idee wat ik fout doe.


wordt op mijn macbook iphone-specifieke informatie opgeslagen? Want ik heb hem gejailbreakt op mijn vista desktop omdat hij op mijn MBP niet verder kwam dan reboot.

Dus als iemand een oplossing heeft om uberhaupt op springboard te komen ben ik allang geholpen.

PS: is het misschien slim om een t-mobile sim-only kaartje te halen en hem daarmee te activeren? want het is klaarblijkelijk een onjuist simkaart-probleem. Ik weet zeker dat ik met mijn huidige KPN sim de pincode heb afgezet...

DutchSecret 23-06-09 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 308166)
Een reservekopie terugzetten is absoluut niet nodig, het is alleen maar beter als die niet wordt terug gezet.

Ik zal het filmpje even toelichten m.b.t. het herstellen:
1) Sluit je iPhone aan op je computer
2) Zet je iPhone in DFU-mode (Tip: je scherm is dan zwart!)
3) Shift-klik op herstel
4) Het ispw-bestand selecteren
5) Na afloop geen reservekopie terugzetten, maar instellen als nieuwe iPhone (over deze stap heb ik je nog helemaal niet gehoord?)

Ik begrijp dat 1 t/m 4 goed gaat?




Alleen als je het ispw-bestand hebt waarmee je hebt geupdate naar 3.0. Hij kan het proberen, maar als dit hele probleem door een softwarefoutje komt neemt hij dat weer mee. Door te restoren ben je eventuele softwarematige-foutjes kwijt.

Deze stap komt ook niet, dat is het probleem denk ik.
Ik krijg helemaal geen gelegenheid om mijn iPhone te configureren.

luniz95 23-06-09 19:56

Ik heb het zelfde probleem, na het updaten naar 3.0 kun je alleen een emergency call doen, je hebt geen toegang meer tot het menu. Het doen van een Jailbraik verandert hier niets aan. iTunes zegt dat er geen SIM is geplaatst een geeft geen configuratie opties.

luniz95 23-06-09 20:13

ik heb de oplossing.

Bij mij is het probleem ontstaan door via iTunes te upgraden naar 3.0 en daarna een via internet gedownloade ISPW te gebruiken. Daarna kon ik helemaal niks meer alleen emergency call.

Oplossing, koppel je iphone aan je mac/pc en doe een restore. Dit zijn de stappen die je ook in redsn0w moet doen. dus poweron + home button, releasen etc. je doet dus een restore van 3.0.

Vervolgens zoek je de ISPW file op je eigen PC en kopieert deze in de map waar Redsn0w staat. Dus niet de ISPW van internet downloaden!!! Ik gebruik een MAC dus google even waar je de IPSW kunt vinden.

Redsnow starten, en je kunt weer in je home menu!

Succes

Mday 23-06-09 20:23

Bedankt, ik zal kijken of het helpt - zit nu met een 1601 probleem dus...

triffic 23-06-09 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 308162)
Gewoon het bestand hernoemen.
Nu heet het bestand iets van iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ispw.zip, dan hernoem je het bestand naar iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ispw. Dan kan je hem wel in iTunes aanvinken.

Klinkt misschien heel stom maar als ik rechtermuisknop op die map klik en dan naam wijzig dan blijft het er staan. Overigens heet het bestand ook niet met .zip erachter het is puur denk ik dat windows de map blijft zien als gecomprimeerde map.. Heb de naam ook al een keer gewijzigd met de punt erachter zoals jij het noemt hierboven maar echt waar, iTunes blijft de map niet zien.. Heb ook al 'openen met' gewijzigd naar iTunes maar niets helpt. Heb ook het bestand al op een andere plaats gedownload en in een andere map gezet EN heb een keer de map uitgepakt, alles zonder resultaat..

Begrijp niet waarom dit niet lukt? Misschien dat ik het bestand in Mac dien te wijzigen (heb gelukkig hier ook een mac staan)

Of dien ik de naam op een andere manier te wijzigen? Misschien in dos? :confused:

Kuotje is het jou al wel gelukt te hernoemen? zo ja, hoe heb je dat gedaan zodat het werkte? (ik weet het, ik kom nu enorm dom over...)

heb laatste kwartier weer van alles geprobeerd, zelfs op google zitten kijken maar nergens wat te vinden... hoe kan dit toch?
Misschien kan iemand helpen als ik extra informatie geef:

Via rechtermuisknop en eigenschappen heet het bestand gewoon met .ipsw op het einde.
Echter als ik vervolgens in dat scherm klik achter 'openen met' op de button 'Wijzigen' dan heet het bestand bovenaan weer .ipsw.zip ... Hoe krijg ik dit weg??

Heb het toch kunnen oplossen, via Start > Uitvoeren > cmd
(dosbox)

Gegaan naar de map en daar ingetoetst:
rename ... (bestandnaam).ipsw.zip ...(bestandnaam).ipsw

En tadaaa eindelijk is het bestand in iTunes zichtbaar.

Begrijp enkel nog steeds niet hoe jullie dit in windows (xp) voor elkaar hebben gekregen... Maar goed ik kan gelukkig weer verder! (heb 4 iphones te unlocken) :D:D

shin 24-06-09 10:20

hernoem zonder punt iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ispw

.ispw is de extentie die eindigen nooit met punt


.....ah is al gelukt nvm :)

Michael 24-06-09 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ashur (Bericht 308816)
hallol;

ik heb gisteren ook een probleem gehad.
mijn iphone 3g bevat nu fw 3.0 geupdate met itunes
daarna toen ik redsnow had gedownload en alle stappen volgde kon ik uit deze opties kiezen: Cydia, Icy en Unlock naja ik had cydia en icy aan geklikt
toen kwam ik iets verder later werd mijn iphone gedetecteerd ging die bezig met jailbreaken, toen stond er waiting for reboot hééééééééééééél lang
toen had ik hem maar een handje geholpen home knop en de power knop ingedrukt,toen ging die verder toen was die ook klaar na 2 minuten, maar er was niks veranderd, toen had ik het filmpje van iclarified gevonden, deed hij eerst restore bestand, probeerde ik dat zelfs, lukte het niet ik druk shift herstellen en klik de firmware aan die ik van de site heb gedownload, geeft die een fout melding, weet iets wat het probleem is?

Wil je volgende keer in het goede topic posten. Je hebt een 3G en de topic waar je post had geplaatst is voor de 1e generatie iPhone (inmiddels naar goede topic verplaatst). Je zult wel de verkeerde fw hebben gebruikt want bij fw 3.0 voor de 3G krijg je niet de optie om te unlocken.

twanmorees 11-07-09 20:17

Updaten naar 10.5.7 should do the trick. Althans, dat las ik ergens. Mij is het tot nu toe nog niet gelukt

darkside 12-07-09 17:06

Vraagje, ik ben nu bij Stap 7 om m'n 3G (firmware 3.0) te jailbreaken met redsn0w - nadat ik heb de iPhone heb Hersteld vraagt iTunes het volgende:

Er is al eerder een iPhone met deze computer gesynchroniseerd:
Ik kan nu kiezen tussen:

1, Configureren als een nieuwe iPhone
2, Herstellen vanaf Reservekopie "Rob iPhone"

welke moet ik kiezen, of moet ik iTunes gewoon afsluiten en verder gaan met de Handleiding en redsn0w openen????

Alvast bedankt voor de hulp!

ButcherJF 12-07-09 18:36

Doe dat laatste maar, eerst redsn0w draaien dus.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.