//

Legaal unlockte Iphone 3G 3.0 jailbraken

Legaal unlockte Iphone 3G 3.0 jailbraken discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb een 3G iphone die door T mobile voor eur 50 simlockvrij is gemaakt. hij staat nu op 3.0. kan ik hem nu gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-06-09, 16:57
renzie renzie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: zoetermeer
Berichten: 62
Standaard Legaal unlockte Iphone 3G 3.0 jailbraken

ik heb een 3G iphone die door T mobile voor eur 50 simlockvrij is gemaakt. hij staat nu op 3.0. kan ik hem nu gewoon met redsnow 0.72 jailbreaken zonder daarna ook de ultrasnow unlock toe te passen?

Als ik wel genoodzaakt ben om na redsnow te unlocken met ultrasnow om mijn kpn sim te kunnen gebruiken ben ik dan het simlock vrij maken door T mobile kwijt mocht er binnenkort een 3.1 uitkomen of kan ik hem dan weer gewoon legaal updaten maar ben ik alleen de jailbreak kwijt?

renzie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-09, 16:59
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Je kan nu gewoon jailbreaken zonder je simlock kwijt te zijn.


Volgens mij kun je nu altijd updaten zonder je simlock kwijt te raken...
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #3  
Oud 24-06-09, 17:04
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

inderdaad, je kunt gewoon legaal updaten, en een jailbreak toepassen zonder een hardwarematige simlock kwijt te raken
  #4  
Oud 24-06-09, 17:09
renzie renzie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: zoetermeer
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iTim Bekijk bericht
inderdaad, je kunt gewoon legaal updaten, en een jailbreak toepassen zonder een hardwarematige simlock kwijt te raken
dus uitsluitend redsn0w? ik vraag dit omdat toen de 3.0 unlock vrijdag beschikbaar kwam er voor werd gewaarschuwd dat deze uitsluitend te gebruiken was door 2G bezitters en de "belgische" simlockvrije toestellen. de bezitters van legaal unlockte 3G toestellen moesten wachten op ultrasn0w via cydia.

renzie
  #5  
Oud 24-06-09, 17:17
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Ja, enkel en alleen redsn0w...

Legaal unlockte hoeven niet te wachten want die hebben niks aan ultrasn0w, je kan een unlockte iPhone, niet nogmaals unlocken....
  #6  
Oud 24-06-09, 17:29
renzie renzie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: zoetermeer
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl Bekijk bericht
Ja, enkel en alleen redsn0w...

Legaal unlockte hoeven niet te wachten want die hebben niks aan ultrasn0w, je kan een unlockte iPhone, niet nogmaals unlocken....
Dit is wat er in het bericht van de Iphoneclub stond afgelopen vrijdag toen de Pwangetool beschikbaar kwam:
[h2]Van oorsprong simlockvrije iPhone 3G[/h2]
Heb je je iPhone simlockvrij in de winkel gekocht en was deze van oorsprong simlockvrij (bijvoorbeeld toestellen uit België, Italië, Tsjechië) dan is je toestel al unlocked. Je hoeft je daarom niet druk te maken over een baseband-update. Upgrade naar OS 3.0 via iTunes 8.2 en gebruik daarna PwnageTool om een ipsw-bestand te maken. Vervolgens installeer je dit op je iPhone om een jailbreak uit te voeren.
[h2]iPhone 3G met later verwijderde simlock[/h2]
Gebruik PwnageTool op dit moment niet. Wacht op ultrasn0w.


zoals je kunt lezen staat hierboven duidelijk dat mensen met een later verwijderde simlock moeten wachten op Ultrasnow.


blijkbaar zit er toch een verschil in de "af fabriek" simlock en de later door T mobile uitgevoerde simlock.



renzie
  #7  
Oud 24-06-09, 17:31
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Lijkt mij heel vreemd, maar waarom zou je het proberen, je hebt al simlockvrij.. Heeft absoluut geen nut dus om ultrasn0w te installeren omdat je een simlock vrije iPhone niet meer simlock vrij hoeft te maken.....
  #8  
Oud 24-06-09, 17:36
renzie renzie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: zoetermeer
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl Bekijk bericht
Lijkt mij heel vreemd, maar waarom zou je het proberen, je hebt al simlockvrij.. Heeft absoluut geen nut dus om ultrasn0w te installeren....
nee, maar ik wil weten of het nu mijn legaal unlockte iphone jailbreaken + ultrasn0w mogelijke gevolgen zou kunnen hebben voor een update in de toekomst. kan ik dan nog wel gewoon updaten met het risico van de jailbreak kwijt te raken of wordt met het jailbreaken iets gedaan met de baseband waardoor terug naar legaal unlockt niet meer mogelijk is en is dus weer zal moeten wachten op het dev team alvorens te kunnen updaten.


renzie
  #9  
Oud 24-06-09, 18:00
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

nee is niet, maar wrm zou je ultrasn0w gaan gebruiken als ie al unlocked is ?
  #10  
Oud 24-06-09, 18:04
renzie renzie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: zoetermeer
Berichten: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
nee is niet, maar wrm zou je ultrasn0w gaan gebruiken als ie al unlocked is ?
omdat dat het afgelopen vrijdag het advies was van de iphoneclub. wachten op ultrasn0w. blijkbaar gebeurd er wat met de baseband waardoor de door T mobile unlockte toestellen niet meer met een vreemde sim gebruikt kunnen worden.

renzie
  #11  
Oud 24-06-09, 18:05
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Jailbreaken doet niks met je baseband.

Je Jailbreak ben je met update/restore altijd kwijt.

Nogmaals, het is zwaar nutteloos om een simlockvrij iPhone van ultrasn0w te voorzien.... Dit omdat je al simlockvrij bent!!!!

Laatst gewijzigd door Chrisl; 24-06-09 om 18:09.
  #12  
Oud 24-06-09, 19:52
renzie renzie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: zoetermeer
Berichten: 62
Standaard

OK

thx
renzie
  #13  
Oud 24-06-09, 19:58
chaser2600's schermafbeelding
chaser2600 chaser2600 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 306
Stuur een bericht via MSN naar chaser2600
Standaard

Gisteren mijn T-mobile geunlockte 3.0 iPhone met de pwnage tool 3.0 gejailbreaked. Werkt als een tierelier. Niks geen redsnow/ultrasnow.
  #14  
Oud 25-06-09, 00:34
travelagent travelagent is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Misschien kan mij hier iemand helpen. Ik heb een italiaanse, dus simlockvrije iPhone 3G met en Vodafone SIM. Sinds kort na de update naar 3.0 geb ik geen bereik meer. In het begin deed ie het nog. De SIM kaart werkt wel in een andere mobieltje. Heeft iemand advies? Het voelt bijna alsof door de update een simlock kwam
  #15  
Oud 25-06-09, 00:39
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door travelagent Bekijk bericht
Misschien kan mij hier iemand helpen. Ik heb een italiaanse, dus simlockvrije iPhone 3G met en Vodafone SIM. Sinds kort na de update naar 3.0 geb ik geen bereik meer. In het begin deed ie het nog. De SIM kaart werkt wel in een andere mobieltje. Heeft iemand advies? Het voelt bijna alsof door de update een simlock kwam
Misschien eens ultrasn0w gebruiken Daarvoor moet je wel jailbreaken met redsn0w
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #16  
Oud 25-06-09, 00:39
renzie renzie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: zoetermeer
Berichten: 62
Standaard

Gebruik redsn0w en unlock daarna via ultrasn0w in Cydia. als het dan wel werkt dan was jou iphone mogelijk niet simlockvrij af fabriek. heb jij hem zelf in italie als simlockvrij gekocht of heb je dat op marktplaats gedaan?

renzie
  #17  
Oud 25-06-09, 00:54
travelagent travelagent is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb hem zelf daar gekocht en de laatste 10 maanden deed hij het goed. Ook met andere sim's. Het raare is dar alles nog werkte tot zo'n uur of des na de update. Een restore was ook geen oplossing. Na de restore kwam een melding dat hij op activering wacht en geen bevestiging dat hi nou geactiveerd is. Hoe weet ik of die nu uberbaupt geactiveerd is?
  #18  
Oud 25-06-09, 02:33
xionix xionix is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door travelagent Bekijk bericht
Ik heb hem zelf daar gekocht en de laatste 10 maanden deed hij het goed. Ook met andere sim's. Het raare is dar alles nog werkte tot zo'n uur of des na de update. Een restore was ook geen oplossing. Na de restore kwam een melding dat hij op activering wacht en geen bevestiging dat hi nou geactiveerd is. Hoe weet ik of die nu uberbaupt geactiveerd is?
Als je slide na het restoren kom je dan gewoon in het menu van de iphone dus waar de pictogrammen staan of krijg je alleen een scherm voor nood oproep?
In geval van nood oproep, nee hij is niet geactiveerd want je komt er niet in.

Ligt het niet mayb aan je kaartje? Probeer anders een ander kaartje even uit.

Helpt dat niet jailbreak hem dan even en kijk eerst of hij dan wel je netwerk vindt zo niet unlock hem met ultrasnow want dan was hij waarschijnlijk niet unlockt wat raar is want toestellen uit Italië horen dat te zijn.
  #19  
Oud 25-06-09, 09:39
travelagent travelagent is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Na de restore kom ik de normale homescreen. Pas hier komt de melding "wacht op activering. Dit kan enige tijd duren". Ik tap dan op OK en verder werkt alles normaal, behalve dat ik geen netwerk krijg. Ik schrijf dit ook op de iPhone via Wi-Fi. Een andere SIM ( een buitenlandse prepaid) die tot voor kort ook werkte (en in een andere mobieltje nog steeds) creert een andere foutmelding: geen SIM. Het bizarre vind ik, dat in het begin nog alles werkte en ineens niet meer....
  #20  
Oud 25-06-09, 16:42
Merlin's schermafbeelding
Merlin Merlin is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door travelagent Bekijk bericht
Misschien kan mij hier iemand helpen. Ik heb een italiaanse, dus simlockvrije iPhone 3G met en Vodafone SIM. Sinds kort na de update naar 3.0 geb ik geen bereik meer. In het begin deed ie het nog. De SIM kaart werkt wel in een andere mobieltje. Heeft iemand advies? Het voelt bijna alsof door de update een simlock kwam
ik heb precies het zelfde.
ik heb bij mijn netwerk instellingen gekeken(instellingen->algemeen->netwerk->mobiel data netwerk) en dat was helemaal leeg. de gegevens van de vodafone site gehaald en alles deed het weer.

gegevens vodafone:
APN: live.vodafone.com
gebruikers naam: vodafone
wachtwoord: vodafone
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Risco nieuwe iphone 4 jailbraken. wroekel Jailbreak 6 21-01-11 13:11
Iphone 3G wel of niet jailbraken? iTim Archief 1 06-08-08 20:21
iPhone Herstellen! Jailbraken en Back up reloaden? diederikderave Archief 0 20-07-08 13:40
Iphone 1.1.2 jailbraken reddevilx Archief 2 10-12-07 14:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.