//

iPhone 3Gs jailbreaken, instructies om het later mogelijk te maken! Door Geohot!

iPhone 3Gs jailbreaken, instructies om het later mogelijk te maken! Door Geohot! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door jemoer Dit is volgens mij nu wel een beetje achterhaald. Jailbreaks zijn al lang uit en toen die kwamen hoorde je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 05-07-09, 11:14
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemoer Bekijk bericht
Dit is volgens mij nu wel een beetje achterhaald. Jailbreaks zijn al lang uit en toen die kwamen hoorde je niemand meer over die codes dus zo dringend zal het wel niet wezen .
Zoals DouweM al aangeeft is dit nodig om NA 3.0 jailbreaks ook te (kunnen) laten werken. Zou het dus maar gewoon doen. Voorkomen is beter dan genezen!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 05-07-09, 11:33
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LPN Bekijk bericht
Hallo, ik heb geprobeerd om via de dfu methode de 2 bestandjes eruit te halen maar na het selecteren van de firmware bleef itunes hangen in het scherm "herstel van iphone bij apple controleren" hierdoor kon ik wel de ibec en ibss bestandjes rustig kopieren herstel is niet uitgevoerd (uit dfu methode gehaald na 2 uur) zijn deze bestandjes nu wel goed? moet nog wel het ibss certificaat halen en invoeren op Purplera1n.
Dit is een vervelende bijkomstigheid, dat hij blijft hangen en of trager wordt met het restoren, of zelfs kan vast lopen.

Een tip: Als je zowel de Grabber en Bestemmingsmap open hebt staan, kun je bij het eerste file wat in de map komt openen en bekijken. Check of beide files (zie: mijn omschrijving) aanwezig zijn, en sluit dan gelijk het Crabber programma af. Hierna loop het restoren weer verder.

OOK BELANGRIJK;

Verder is het aan te raden om NU NOG 3.0 restore ipsw file te gebruiken en niet te downloaden via Apple server. Bij HERSTELLEN moet je de SHIFT knop ingedrukt houden en dan de HERSTELLEN knop in iTunes. Nu kun je uit een map de opgeslagen ( iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw) file selecteren en gebruiken voor Herstellen. De kans bestaat namelijk dat bij herstellen de nieuwe versie 3.01 of hoger te pakken krijgt en is het feest over.

Op www zoeken naar : iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw versie 3.0.
Opslaan als "All files" !!!!! in een map die je aanmaakt op b.v. je Buro blad. Ik zou gewoon ook hetzelfde mapje gebruiken waar je ook de andere eerder omschreven files veilig hebt staan.
  #83  
Oud 05-07-09, 11:36
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoveGPS Bekijk bericht

Op www zoeken naar : iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw versie 3.0.
Opslaan als "All files" !!!!! in een map die je aanmaakt op b.v. je Buro blad. Ik zou gewoon ook hetzelfde mapje gebruiken waar je ook de andere eerder omschreven files veilig hebt staan.
FW staat gewoon in onze wiki hoor!
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #84  
Oud 05-07-09, 11:52
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
FW staat gewoon in onze wiki hoor!
hoi Michael,

Ik heb het verhaal getracht helder te maken en op 1 plek te zetten. Een groot aantal mensen zijn gewoon ff de weg kwijt of worden op het verkeerde been gezet. Men denkt namelijk dat iBSS certificaat voldoende is, maar vergeet men dat de twee handtekeningen hiervan iBSS en iBEC ook nodig zullen zijn.

Straks tranendal als blijkt dat men niet de juiste files heeft veilig gesteld.
Aannemen dat Geohot of Dev Team wel met een oplossing komen zou ik niet van uit gaan. Hun advies is duidelijk, en nog gratis ook!

Zou best eens goed kunnen zijn dit onderwerp te plaatsen op de Frontpage van de iPhoneclub, al is het maar een link naar hier.

It's up to you!

p.s. Complimenten, Goed dat er de iPhoneclub is, waar kun je anders je positieve inbreng m.b.t. de iPhone kwijt.
  #85  
Oud 05-07-09, 12:10
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoveGPS Bekijk bericht
hoi Michael,

Ik heb het verhaal getracht helder te maken en op 1 plek te zetten. Een groot aantal mensen zijn gewoon ff de weg kwijt of worden op het verkeerde been gezet. Men denkt namelijk dat iBSS certificaat voldoende is, maar vergeet men dat de twee handtekeningen hiervan iBSS en iBEC ook nodig zullen zijn.

Straks tranendal als blijkt dat men niet de juiste files heeft veilig gesteld.
Aannemen dat Geohot of Dev Team wel met een oplossing komen zou ik niet van uit gaan. Hun advies is duidelijk, en nog gratis ook!

Zou best eens goed kunnen zijn dit onderwerp te plaatsen op de Frontpage van de iPhoneclub, al is het maar een link naar hier.

It's up to you!

p.s. Complimenten, Goed dat er de iPhoneclub is, waar kun je anders je positieve inbreng m.b.t. de iPhone kwijt.
Kijk hier eens. Heeft er al gestaan.
  #86  
Oud 05-07-09, 12:56
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Kijk hier eens. Heeft er al gestaan.
Ok, ik weet er nog wel een aantal links te geven. Ik heb dit natuurlijk ook van Internet. Mijn verhaal was gewoon een reactie op vele vragen van mensen die het niet helemaal hadden begrepen, en of in de problemen zijn gekomen en de moet opgeven Meer niet. Als het je tegenstaat het verhaal haal je het toch gewoon weg, maakt mij niet uit hoor. jij bent per slot van rekening de Super Mod van deze site. Zijn die iPhones echt allemaal van jou? Lucy G.
  #87  
Oud 05-07-09, 13:07
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

heb ook een handleiding in de wiki geplaatst voor de iBSS en de iBEC
moet er nergens naar gezocht worden!
__________________
at your service
  #88  
Oud 05-07-09, 15:54
LPN's schermafbeelding
LPN LPN is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 12
Standaard

@douweM de bestandjes zijn beide 103 kb dus zouden goed moeten zijn. Ik heb ze uit een andere map gehaald deze stond in het artikel over voorbereiden op jailbreak ze blijven daar heel de tijd staan.
@ lovegps ik heb hem in dfu gezet en toen met de shift op herstellen gedrukt naar de map gegaan waar ik mijn gedownload fw uit de wiki had staan ( moest wel extensie van zip naar ipsw Zetten) en geselecteerd maar daarna bleef hij toch hangen op controle bij Apple. Volgens mij hoef ik nu toch alleen het certificaat te maken via purp. Klopt dit?
  #89  
Oud 06-07-09, 08:22
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LPN Bekijk bericht
@douweM de bestandjes zijn beide 103 kb dus zouden goed moeten zijn. Ik heb ze uit een andere map gehaald deze stond in het artikel over voorbereiden op jailbreak ze blijven daar heel de tijd staan.
@ lovegps ik heb hem in dfu gezet en toen met de shift op herstellen gedrukt naar de map gegaan waar ik mijn gedownload fw uit de wiki had staan ( moest wel extensie van zip naar ipsw Zetten) en geselecteerd maar daarna bleef hij toch hangen op controle bij Apple. Volgens mij hoef ik nu toch alleen het certificaat te maken via purp. Klopt dit?
Uit een echte DFU hoef je eigenlijk niet te restoren. Gewoon een seconden of 10 Power en Home ingedrukt houden. Zodra je na 10 sec. beide knoppen loslaat, (je hebt dan nog steeds een zwart scherm) komt het Apple logo na een aantal seconden gewoon weer terug en reboot de iPhone.
  #90  
Oud 06-07-09, 23:05
LPN's schermafbeelding
LPN LPN is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 12
Standaard

Dat is ook wat ik gedaan heb nadat ik de 2 bestandjes gekopieerd had weer netjes terug met home en power ondertussen heb ik ook het certificaat aangemaakt dus bij de komende jailbreak zou het moeten gaan lukken
  #91  
Oud 23-08-09, 00:11
JVD JVD is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 12
Standaard

Ik heb zojuist mijn iphone geupdate naar 3.0.1 en wil jailbreaken.. foute volgorde? of lukt 't nog?
  #92  
Oud 23-08-09, 00:36
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

In je gegevens staat dat je een first gen iPhone hebt. Klopt dit nog? Want dit topic is enkel voor de 3GS.
  #93  
Oud 23-08-09, 09:54
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JVD Bekijk bericht
Ik heb zojuist mijn iphone geupdate naar 3.0.1 en wil jailbreaken.. foute volgorde? of lukt 't nog?
Kan nog hoor, gewoon met de ipsw van 3.0
  #94  
Oud 25-08-09, 23:13
JVD JVD is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 12
Standaard

het is inmiddels gelukt, en ik zal niet meer reageren op dit topic. ik heb een 3G ipv 3Gs
  #95  
Oud 08-09-09, 20:58
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard ECID

ik lees net t stukje over de update van cydia.. en ook de mogelijkheid om je ECID op te slaan als je op 'make my life better' drukt..
nou ben ik zelf vergeten of ik dat heb gedaan, maar er staat nu wel,als ik cydia open,helemaal bovenaan(beginscherm van cydia), this iphone 3g(s) had an ECID SHSH on file.... betekent dit dat ik t dan toch heb opgeslagen???
  #96  
Oud 09-09-09, 09:35
mvsteeg mvsteeg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 21
Standaard

Dat lijkt me wel, maar hoe sla je nu deze file op buiten de iphone?
  #97  
Oud 09-09-09, 09:38
milan13 milan13 is offline
• iOS 17.3
• 12.4.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: aan de Zee
Berichten: 532
Standaard

Dat is voorheen een x beschreven en staat als t goed is ook op de blog van t dev-team..
  #98  
Oud 09-09-09, 11:39
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Dat is voorheen een x beschreven
// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #99  
Oud 09-09-09, 11:53
mvsteeg mvsteeg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door milan13 Bekijk bericht
Dat is voorheen een x beschreven en staat als t goed is ook op de blog van t dev-team..
Ja dat is bekend, sinds vandaag is er echter een nieuwe cydia variant uit waarbij cydia de file voor je op de iphone opslaat. Hoe krijg je deze van de iphone af?
  #100  
Oud 09-09-09, 19:53
erwinKrol erwinKrol is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 39
Standaard

ik wil ook graag weten hoe ik deze files die cydia heeft gegenereerd van mijn phone af krijg.

zover ik het kan lezen op verschillende fora, slaat saurik deze files online op. Is dit wel veilig? Of kan iemand gekke dingen met je telefoon als je deze files hebt?
Reageren



Er zijn 12 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 12 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3gs goedkoper kopen? is het mogelijk geoffstar Koopinformatie Nederland 4 05-02-11 00:45
iphone 3gs jailbreaken 4.0 is dit al mogelijk ??? ivogossen Jailbreak apps en thema's 2 10-07-10 22:09
3G/3GS unlock 05.11.07 baseband door Geohot gelukt jvdv23 Archief 71 03-11-09 18:01
Iphone 3GS uit Amerika - Mogelijk om Simlock vrij te maken? pdewildt Archief 5 26-06-09 14:04
Windows: Is het mogelijk? (Mappen maken in library->movies) M.Sergio iTunes 6 25-04-08 20:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.