//

iPhone 3Gs jailbreaken, instructies om het later mogelijk te maken! Door Geohot!

iPhone 3Gs jailbreaken, instructies om het later mogelijk te maken! Door Geohot! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) EDIT: Helaas is het intussen niet meer mogelijk. Geohot heeft instructies gepost om een stukje code van je 3Gs af te halen, en het via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-06-09, 23:23
segers909's schermafbeelding
segers909 segers909 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hasselt, Belgie
Berichten: 145
Standaard iPhone 3Gs jailbreaken, instructies om het mogelijk te maken! Door Geohot & Dev team!

EDIT: Helaas is het intussen niet meer mogelijk.

Geohot heeft instructies gepost om een stukje code van je 3Gs af te halen, en het via een beveiligingslek in de Appleservers te laten decrypteren. Je vind de post hier:
On the iPhone: usbdump huh? how?

Hier vind ge meer gedetaileerde instructies voor pc:
Get your 3GS iBSS certificate for possible jailbreak - Hackint0sh

En hier voor mac:
Hack that Phone - Finding the ECID for the iPhone 3G S

Voor de duidelijkheid: Dit doen wist geen info op je iPhone, en vergroot de kans dat je later je iPhone 3Gs kan jailbreaken

Citaat:
De iPhone 3GS is tot nu toe alleen te jailbreaken met een iBoot-exploit. iBoot is iets dat Apple kan updaten; het is een soort firmware die het besturingssysteem opstart. De iPhone accepteert alleen gesigneerde iBoot’s. Die signature hangt af van Apple’s unieke serverkey- en een unieke ECID (soort sleutel) voor elke iPhone. Apple *kan* de exploit in iBoot gevonden hebben en repareren, waardoor een jailbreak van bijv 3.0.1 heel lang kan duren. Zonder de signature zal een iPhone met 3.0.1 ook niet naar 3.0 te downgraden zijn. Het is zelfs niet zeker of een iPhone met 3.0 nog te jailbreaken valt als 3.0.1 uit is. Het Dev-Team zal de jailbreak niet uitbrengen tot na 3.0.1, simpelweg omdat 3.0 vol bugs zit en 3.0.1 er dus waarschijnlijk snel aankomt (Apple zal dan ook het ultrasn0w-lek patchen.) Dus er is een kans dat 3.0.1 wel nog te jailbreaken valt (maar zelfs dan zal die niet te unl0cken zijn.) Gelukkig kan je dit alles omzeilen. Koop nu je iPhone en download Apple’s signature (die uniek is en gekoppeld is aan je ECID). Dan is je iPhone altijd kwetsbaar voor die ene iBoot-image. En als je de firmware niet upgrade, zal de baseband hetzelfde blijven en kun je je iPhone 3GS in de toekomst dan ook met ultrsn0w unlocken.!

Laatst gewijzigd door segers909; 07-10-09 om 14:11.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-06-09, 10:21
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

Is dit wel te vertrouwen? Wat kan Geohot met de gegevens welke je paste op die site?
  #3  
Oud 27-06-09, 10:23
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samplex Bekijk bericht
Is dit wel te vertrouwen? Wat kan Geohot met de gegevens welke je paste op die site?
Tuurlijk......
  #4  
Oud 27-06-09, 16:52
segers909's schermafbeelding
segers909 segers909 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hasselt, Belgie
Berichten: 145
Standaard

Daar kan Geohot helemaal niets mee Maak je maar geen zorgen, en voer het snel uit.
  #5  
Oud 27-06-09, 17:27
samplex samplex is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 147
Standaard

Waarom zou ik dat doen? Ik wacht wel op de tool van het dev team..
  #6  
Oud 27-06-09, 17:29
segers909's schermafbeelding
segers909 segers909 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hasselt, Belgie
Berichten: 145
Standaard

Omdat het om een lek in de server van Apple gaat. Ze kunnen dat dichten in 5 minuten eens ze het doorhebben. En al de hackers dan geen andere manier vinden om rond deze beveiliging te komen, kan je iPhone gewoonweg nooit meer gejailbreaked worden.

Maar jij moet weten..
  #7  
Oud 27-06-09, 17:35
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Het kan toch geen kwaad om het te doen ? Als je er later niets aan hebt dan is het jammer, maar anders kun je hem wellicht als een van de weinigen jailbreaken. Spul van Geohot is altijd leuk
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #8  
Oud 27-06-09, 18:57
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Thnks..gelijk even gedaan hier. De uitleg op Hackingt0sh is erg duidelijk.
Het enige wat je moet doen is je iPhone even in recoverymode zetten om een bestandje uit te lezen, dus kan geen kwaad en doet niets met je iPhone.

Zou toch zonde zijn als je nieuwe 3GS straks niet te jailbreaken is omdat je
TS niet serieus neemt.

Laat die jailbreak maar komen!!!
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #9  
Oud 28-06-09, 10:28
segers909's schermafbeelding
segers909 segers909 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hasselt, Belgie
Berichten: 145
Standaard Geohot heeft het geflikt! 3Gs is jailbroken!!

Lees hier:
On the iPhone

Voor de duidelijkheid: Hij heeft mobileterminal draaien, iets wat alleen kan op een jailbroken iPhone. In mobileterminal kan je lezen dat het gaat om iPhone 2,1: de 3Gs

Het lek dat nu door Geohot word gebruikt is een tijdelijk lek. Dat betekend dat, tenzij er een ander beveiligingslek gevonden word, alle iPhone 3Gs'en die geen usb dump doen nu het nog kan in de toekomst niet meer jailbreakbaar zullen zijn!

Hier vind je meer informatie en een stap voor stap handleiding:
Een usbdump maken van je iPhone

Edit: dev team bevestigd dat je deze usb dump moet doen. Ze zeggen dat je met deze usbdump zeker bent dat je je iPhone kan jailbreaken, terwijl van zodra dat 3.0.1 uitkomt, het niet meer mogelijk zal zijn een usbdump te maken! Haast je!

Je gegevens worden niet gewist, en het is slechts 10 minuutjes werk. Bespaar jezelf veel leed in de toekomst en doe het nu!

Laatst gewijzigd door segers909; 29-06-09 om 09:00.
  #10  
Oud 28-06-09, 11:53
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

vette shiiiiiiiiiiiiit, wanneer is het public beschikbaar? k mis nu al cydia... (zaterdag 3GS gekocht^^)
  #11  
Oud 28-06-09, 11:54
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Nou kom maar op met die jailbreak!!!
  #12  
Oud 28-06-09, 11:56
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Je wil niet weten hoe geweldig nieuws dit is voor alle 3GS gebruikers!!!

Nu zal het geen weken meer duren voor de tools beschikbaar worden gesteld.
Kan niet wachten, want zonder jailbreak ziet je iPhone er toch een stuk saaier uit.
  #13  
Oud 28-06-09, 12:18
DeluxZ DeluxZ is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Eindhoven
Berichten: 16
Standaard

Het enigste waarvoor ik hem zou jailbreaken is om via bluetooth bestanden te kunnen versturen. Op dit moment is dat het grootste gemis tot nu toe op een non jailbroken iPhone. Maar ik ben wel tevreden met mijn 3gs
  #14  
Oud 28-06-09, 12:25
coolhead coolhead is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard

Ik mis sbsettings..
  #15  
Oud 28-06-09, 12:34
Kyoshin` Kyoshin` is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maasmechelen, België
Berichten: 2
Standaard

@Gatherbob it would make little sense to release a 3GS jailbreak before 3.0.1. We'll explain more in a post tomorrow.
Op MuscleNerd zijn twitter. Jailbreak morgen?

Laatst gewijzigd door Kyoshin`; 28-06-09 om 12:37.
  #16  
Oud 28-06-09, 12:35
dertje82 dertje82 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik ook sbsettings.. Voor de rest uitermate tevreden over de 3GS wat een snelheid!!
  #17  
Oud 28-06-09, 12:47
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard Jailbreak 3GS

BELANGRIJK. GeoHot Says iPhone 3GS Owners Should Do This Now!!!
Apple heeft een nieuwe layer van beveiliging op de iPhone 3GS de zogenaamde ECID. Volgens GeoHot;
Bij herstellen in iTunes maakt de iPhone contact met de Apple-servers en zal de unieke code van je iPhone (ECID) genereren. Belangrijk is dat deze unieke handtekening bij de komende jailbreak weer aanwezig is. Zonder deze code gaat het gewoon niet werken, en belangrijker nog.... Moet gebeuren alvorens er een software update komt of Jailbreak! Hoe je hier aan kunt komen kun je vinden op de site van iClarified voor Mac of PC : zie het bericht van 27 juni 2009.

Laatst gewijzigd door LoveGPS; 28-06-09 om 13:02. Reden: Update
  #18  
Oud 28-06-09, 12:50
glenner glenner is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Heeft die jailbreak eigenlijk veel invloed op de snelheid van je iPhone? Draaien er veel achtergrondprocessen dan? Heb altijd gejailbreaked, dus weet eigenlijk niet hoe snel een 'clean' os draait ;-)
en nu ben ik zo tevreden over de snelheid van mijn 3 gs dat ik twijfel over wel of niet jailbreaken... Hoewel ik denk dat met deze CPU en hoeveelheid ram het niks uit zal maken...
Iemand ervaringen met snelheid voor en na jailbreak?
  #19  
Oud 28-06-09, 12:53
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard

Er is nog geen Jailbreak voor 3GS. Dus moeten we de ervaringen rustig afwachten.
  #20  
Oud 28-06-09, 12:53
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Glenner;
Jailbreaken zelf doet niks aan de snelheid van je device. Alleen het draaien van processen op de achtergrond (Mobile Substrate, WinterBoard, SBSettings e.d.) kost logischerwijs resources = snelheid.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3gs goedkoper kopen? is het mogelijk geoffstar Koopinformatie Nederland 4 05-02-11 00:45
iphone 3gs jailbreaken 4.0 is dit al mogelijk ??? ivogossen Jailbreak apps en thema's 2 10-07-10 22:09
3G/3GS unlock 05.11.07 baseband door Geohot gelukt jvdv23 Archief 71 03-11-09 18:01
Iphone 3GS uit Amerika - Mogelijk om Simlock vrij te maken? pdewildt Archief 5 26-06-09 14:04
Windows: Is het mogelijk? (Mappen maken in library->movies) M.Sergio iTunes 6 25-04-08 20:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.