iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Error 10 bij updaten/restoren naar fw 3.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/37446-error-10-updaten-restoren-naar-fw-3-0-a.html)

BlietZ 27-06-09 15:34

Error 10 bij updaten/restoren naar fw 3.0
 
Sinds gisteren ben ik begonnen met het updaten van mijn iphone 3g naar firmware 3.0

dit is een groot fiasco geworden, aangezien ik eerst jailbreak wou toepassen, dus ik de tutorial hier gevolgd, en dus met shift-restore de ipsw geselecteerd
gewacht, tot ik na een paar minuten de melding kreeg dat de restore niet mogelijk was met daarna (error 10)
(gebruik gemaakt van itunes 7.9 volgens mij (de versie voor 8.0 iig)

mijn iphone zat op dat moment in DFU mode, dus ik kon er niks mee behalve restoren, ik dus nog een keer geprobeerd te restoren, met een opnieuw gedownloade ipsw van 3.0 voor de 3g
ik kreeg weer dezelfde error.

Toen heb ik gewoon op restore geduwd (zonder shift) nadat de firmware was gedownload is deze uiteindelijk ook geinstalleerd op de iphone en kon ik mijn iphone weer gebruiken (wel zonder alle contacten e.d) dus ik backup terug gezet zodat ik deze ook weer kreeg (tering dat duurt lang :O)
wat bleek nu, ik had nu official firmware 2.2.1 en niet 3.0

toen had ik besloten om een nieuwere itunes te downloaden (omdat ik dacht dat het daar aan lag) ik dus itunes 8.1 gedownload (niet 8.2 omdat ik gelezen had als je 8.2 had je je iphone niet kon jailbreaken)
in itunes 8.1 weer hetzelfde geprobeerd
Shift-restore, de ipsw uit de tutorial van hier gekozen. en gewacht, na een tijdje kreeg ik weer error10. De iphone weer moeten restoren door gewoon op restore te duwen.
en daar is de iphone nu dus mee bezig



Hoe kom ik nu fatsoenlijk op 3.0? en op Jailbreak 3.0??

alvast bedankt voor jullie hulp :) ik gebruik btw Vista ultimate 64 bit

Lorsk8 28-06-09 14:16

Itunes update 3.0 error 10
 
Hey,

Ik wist niet waar ik het moest neerzetten, dus ik had het maar hier neergezet..

Ik heb een vraagje, een vriend van mij probeert zijn iPhone (eerste gen) up te daten van 1.1.4 naar 3.0, hiervoor gebruikt hij de tutorial van michael. Als hij met de IPSW file herstelt, krijgt hij een error 10 van itunes. Hoe komt dit en hoe kan hij dit oplossen?

Bedankt!

Michael 28-06-09 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lorsk8 (Bericht 313111)
Hey,

Ik wist niet waar ik het moest neerzetten, dus ik had het maar hier neergezet..

Ik heb een vraagje, een vriend van mij probeert zijn iPhone (eerste gen) up te daten van 1.1.4 naar 3.0, hiervoor gebruikt hij de tutorial van michael. Als hij met de IPSW file herstelt, krijgt hij een error 10 van itunes. Hoe komt dit en hoe kan hij dit oplossen?

Bedankt!

Gebruikt hij ook de laatste versie van iTunes 8.2

Lorsk8 28-06-09 14:50

Ik heb het net bij hem geinstalleerd, kijken of het werkt. Bedankt!

Bedankt, het werkt! Hij is er heel blij mee, hij kon niks meer met zijn iPhone de afgelopen 3 dagen!

BlietZ 28-06-09 19:13

laat maar, ik heb de oplossing al gevonden/gekregen op een ander forum

iCulture 28-06-09 19:49

En ga je die ook nog delen voor anderen die wellicht hetzelfde probleem hebben?

BlietZ 28-06-09 21:51

ik heb itunes 8.2 geinstalleerd, (wat meerdere tutorials afraden)

toen met itunes 8.2 via de gewone update knop 3.0 geinstalleerd
daarna itunes volledig afgesloten (via task manager, ook de itunes helper)
toen via redsn0w de jailbreak gewoon gestart met de ipsw die je bij de meerdere tutorials kunt downloaden

toen gewacht tot de jailbreak klaar was, en toen was het zo ver :P
probleem wat ik nu wel heb is dat mijn vorige apps die ik in categories en dock bij sbsettings had staan er wel nog staan, alleen onzichtbaar zijn (nemen wel icoontjes ruimte in of verschijnen helemaal niet op springboard)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.