//

iPhone 3Gs Jailbreak

iPhone 3Gs Jailbreak discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoeveel mensen hier hebben ook last van totaal geen wifi meer na een JB met redsn0w 0.8 op de 3GS? Bij mij vind ie gewoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #381  
Oud 12-07-09, 17:29
Scoes Scoes is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 290
Standaard

Hoeveel mensen hier hebben ook last van totaal geen Wi-Fi meer na een JB met redsn0w 0.8 op de 3GS? Bij mij vind ie gewoon helemaal geen netwerken meer.
Na een restore weer wel, dus ben op dit moment niet geJB'ed..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #382  
Oud 12-07-09, 18:38
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Heeft geen zin om te wachten.
Als 3.1 er is, moet het eerst mogelijk worden gemaakt om die te jailbreaken. Dat kán lang duren. Dan zou je dus kunnen overwegen te wachten totdat 3.2 verschijnt. Enzovoort, enz. enz.
Geniet nu alvast van de mogelijkheden van de jailbreak op 3.0. Komt 3.1 uit, zien we wel weer. Wie dan leeft, die dan zorgt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #383  
Oud 12-07-09, 19:41
Mokka Mokka is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
je download redsn0w voor mac. redsn0w_v0.8 (Mac)

je download de 3.0 firmware (.rar/.zip) voor de 3GS, vervolgens wijzig je .rar of .zip in .ipsw (dus niet uitpakken)
Firmware 3.0 voor 3GS

je opent iTunes, verbind je iPhone met je mac en je herstelt (option+herstellen) en selecteert de firmware die je hebt gedownload. Na herstel sluit je iTunes en open je redsn0w, je klikt op browse en selecteert hier ook de firmware die je hebt gedownload.

daarna vink je install cydia aan en klikt op next. In redsn0w wordt vertelt dat je je iPhone helemaal moet uitzetten en in recoverymode moet zetten (in redsn0w wordt uitgelegd hoe je dit moet doen).

zodra je iphone in recoverymode is herkent redsn0w de iPhone en gebeurt het 1 en ander. Als dit klaar is dan start je iPhone opnieuw op. Je voegt de source van ultrasn0w toe in Cydia en installeert ultrasn0w (te vinden in de map Utilities). source: ultrasn0w.com (geen o maar een nul)

Plaats je eigen simkaart, de iPhone zal zoeken en jouw provider vinden binnen XX seconden. Als dit niet gebeurt kun je eventueel je iphone opnieuw opstarten of even via instellingen je netwerk instellingen opnieuw instellen.

Ik hoop dat het lukt.
Ik denk dat het zo wel moet lukken! Stel dat hij toch gaat zeuren om 'm te activeren kan je deze link nog ff proberen: How to Hacktivate your iPhone 3GS after Geohot’s Purplera1n (Jailbreak,Unlock) | iLikeMyiPhone (is ook te gebruiken na de redsnow jailbreak)

Zo heb ik mijn Iphone 3GS (AT&T) geunlocked en gejailed!
  #384  
Oud 13-07-09, 13:51
antvuur's schermafbeelding
antvuur antvuur is offline
• iOS 3.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 27
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scoes Bekijk bericht
Hoeveel mensen hier hebben ook last van totaal geen Wi-Fi meer na een JB met redsn0w 0.8 op de 3GS? Bij mij vind ie gewoon helemaal geen netwerken meer.
Na een restore weer wel, dus ben op dit moment niet geJB'ed..

Ik heb alleen geen Wi-Fi als ik winterboard instaleer, als ik deze deinstaleer heb ik weer Wi-Fi.

Gr Ant
  #385  
Oud 13-07-09, 14:12
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

als ik winterboard installeer doet me iphone helemaal niks meer start niet eens meer opdan haha dus heb nu geen JB meer, ze brengen eerst maar een stabiele versie uit..
  #386  
Oud 13-07-09, 21:48
knauf knauf is offline
• iOS 4.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar knauf
Standaard

thanks a lot



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VisionRoy Bekijk bericht
kleine tip...

als je dit op windows vista wil gaan draaien...
Moet je ff rechtsklikken op purplerain en zorgen dat deze in de windows xp compatibiliteitsmodus loopt. Anders ga je vasthangen bij wait for reboot, en kan je dus gaan herstellen.

Ik zou dit even vermelden op de homepage, anders gaan er hier veel mee de mist in.
  #387  
Oud 14-07-09, 13:17
gant gant is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard jailbraik 3gs

Werkt Redsnow ook op een Windows 7 machine.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kandalf Bekijk bericht
Hey,

Redsnow werkt op een 64 bit windows zowel xp als vista heb ze allebij staan in de zaak en er al 2 iphone's mee gedaan.

Greetz
  #388  
Oud 14-07-09, 18:46
Minivliet Minivliet is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 24
Standaard

Wat raden jullie aan, purplera1n of redsnow
  #389  
Oud 14-07-09, 19:52
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minivliet Bekijk bericht
Wat raden jullie aan, purplera1n of redsnow
Wat voor een iPhone heb je?

Er vanuit gaande dat je een 3GS hebt/krijgt kan je goed redsn0w 0.8 (jailbreak) en ultrasn0w (unlock) gebruiken.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 14-07-09 om 19:55.
  #390  
Oud 14-07-09, 23:09
kaju's schermafbeelding
kaju kaju is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 3
Standaard

Make it ra1n’ uitgevoerd en het werkt op mijn 3gs en nu nog even de ham vraag is hij dan ook meteen geunlockd

ps makelijk progje bedankt voor de tip
  #391  
Oud 14-07-09, 23:11
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Nee, ga naar Cydia en voeg de source van ultrasn0w
repo666.ultrasn0w.com (geen o maar een nul)

en zoek vervolgens naar ultrasn0w en installeer deze.. daarna is je iPhone geunlocked.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaju Bekijk bericht
Make it ra1n’ uitgevoerd en het werkt op mijn 3gs en nu nog even de ham vraag is hij dan ook meteen geunlockd

ps makelijk progje bedankt voor de tip
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #392  
Oud 15-07-09, 09:41
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik snap dus echt niet waarom het bij iedereen zo perfect werkt behalve bij mij
Ik heb zowel pupler1n als de JB van t dev team geprobeerd en het werkt echt voor geen meter bij mij. Cydia die er steeds uitklapt en problemen heeft met updaten. Als ik een app vanuit Cydia probeer te installeren loopt die eerst een keer of 5 vast. Als ik winterboard installeer start me iphone helemaal niet meer op....Echt *****.
Hoop dat 3.1 snel uitkomt en er dan een nieuwe JB uitkomt die wel op me iphone werkt.
  #393  
Oud 15-07-09, 14:38
Jampie Jampie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Houten
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Nee, ga naar Cydia en voeg de source van ultrasn0w
repo666.ultrasn0w.com (geen o maar een nul)

en zoek vervolgens naar ultrasn0w en installeer deze.. daarna is je iPhone geunlocked.
Wss een hele domme vraag hoor... maar ik stel hem toch maar.

Wil het eigenlijk wel proberen al maakt het me verder weinig uit omdat ik toch een T-Mobile abbo heb. Maar als ik ultrasn0w gebruik voor een unlock..en ik verwijder daar ultrasn0w weer, is de telefoon dan weer simlocked?? Dit ivm met de berichten dat ie moeilijk gaat doen straks met de 3.1 update.
  #394  
Oud 15-07-09, 14:43
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

ik denk dat de iPhone weer gelocked is als je ultrasn0w verwijderd. Dit kan je testen door ultrasn0w te verwijderen, en ultrasn0w weer te installeren


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Wss een hele domme vraag hoor... maar ik stel hem toch maar.

Wil het eigenlijk wel proberen al maakt het me verder weinig uit omdat ik toch een T-Mobile abbo heb. Maar als ik ultrasn0w gebruik voor een unlock..en ik verwijder daar ultrasn0w weer, is de telefoon dan weer simlocked?? Dit ivm met de berichten dat ie moeilijk gaat doen straks met de 3.1 update.
  #395  
Oud 15-07-09, 15:02
Jampie Jampie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Houten
Berichten: 148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
ik denk dat de iPhone weer gelocked is als je ultrasn0w verwijderd. Dit kan je testen door ultrasn0w te verwijderen, en ultrasn0w weer te installeren
die had ik al verwacht, en ja tuurlijk kan dat..maar als andere der ervaring mee hebben hoef ik het niet te testen hahaha
  #396  
Oud 15-07-09, 18:06
Ronald Wijnen Ronald Wijnen is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ook even een vraagje, we hebben op de zaak 4 iPhone 3gs'en besteld die ik wil jailbreaken en unlocken.

Als ik de redsn0w uitleg aanhoud van de volgende pagina https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-fw-3-x.html
ben ik dan goed bezig?

Ik twijfel omdat bij stap 6 word gezegd dat we de iPhone moeten herstellen om geen overtollige rommel erop te hebben, maar onze toestellen zijn dus nieuw en nooit gebruikt, kan ik dan stap 6 overslaan?
En dus meteen doorgaan, na het downloaden van de bestanden, met stap 7, redsn0w runnen?

Met andere woorden, kan ik een nieuw toestel rechtstreeks uit de doos meteen jailbreaken met redsn0w.

Ervan uitgaande dat alles goed gaat verlopen met redsn0w, dan kan ik daarna unlocken met ultrasn0w?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Ronald Wijnen; 15-07-09 om 18:14.
  #397  
Oud 15-07-09, 18:18
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Als de iPhones standaard 'schoon' zijn dan kun je meteen met redsn0w beginnen. Daarna ultrasn0w.

Laatst gewijzigd door DertKesh; 15-07-09 om 18:24.
  #398  
Oud 15-07-09, 22:31
sonrise sonrise is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VisionRoy Bekijk bericht
Korte handleiding van mij :

- Zorg dat je de nieuwste iTunes hebt
- Download Purplerain
- Sluit nu je iPhone aan op je PC
- iTunes Start waarschijnlijk vanzelf, zo niet ff zelf starten
- Start Purplerain en klik op Make It Rain
- Hij gaat je iPhone nu in recovery mode zetten, daar hoef je niks voor te doen
- Als je iPhone eenmaal in recovery mode is (het itunes logo en de stekker staan op je beeld) dan zie je Purplerain eerst "Running..." zeggen, en daarna verschijnt het plaatje van de purplerain site op je scherm en veranderd de melding naar "Done, wait for reboot". Nu moet je dus even wachten tot je iPhone opnieuw gaat starten.
- Als je iPhone opnieuw opgestart is staat er een app op genaamd freeze. Start deze en je kan cydia installeren. (als je slim bent even Wi-Fi aanzetten voor je dit doet)
- Klaar!

Mocht je problemen krijgen dat hij gaat vasthangen bij wait for reboot of je krijgt het plaatje niet op je scherm te zien :
Sluit iTunes en Purplerain, trek je iPhone uit de USB en doe hem weer terug erin.
Daarna iTunes en Purplerain weer starten en weer op make it rain klikken en dan gaat hij weer verder. Werkt het dan nog niet, deze stappen weer herhalen. iTunes afsluiten, purplerain afsluiten, stekker eruit en opnieuw. Net zovaak totdat het wel werkt

Mocht je nou tijdens het installeren van cydia denken "Goh wat duurt dat lang" en je ziet de progress bar onderin dat scherm niet wit worden.
Ff op de homeknop drukken, iPhone rebooten en nog eens proberen Doet wonderen.

Ik gebruik zelf windows vista en heb purperain in Windows XP Service Pack 2 mode gezet, alleen bij mij komt purplerain niet verder dan (entering recovery mode) hij opent intunes dus van zelf en geeft aan dat die herstelt moet worden....purplerain geeft geen running aan.

Kan het nu dus echt aan vista liggen??
  #399  
Oud 16-07-09, 12:46
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

pfff ik wacht op 3.1 en dan nieuwe JB van t dev team...Hoop dat die wel gaat werken bij mij...
  #400  
Oud 16-07-09, 13:10
sonrise sonrise is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
pfff ik wacht op 3.1 en dan nieuwe JB van t dev team...Hoop dat die wel gaat werken bij mij...
Heb het nu van XP gedaan en het werkt echt super!! Heb je het ook geprobeerd met XP?? Ben nu wat dingen nog aan het uitzoeken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3Gs Jailbreak? nicolaas111 Archief 5 17-04-10 10:41
iPhone: 3GS/Belgisch/3.12/Jailbreak | Windows 7 reinstall, tips tbv behoud jailbreak ? Moehaha Jailbreak 0 27-03-10 23:19
16g 3GS org. siml. vrij VS 32g 3GS jailbreak djaell Koopinformatie Nederland 4 30-09-09 10:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:22.