iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 3Gs Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/38621-iphone-3gs-jailbreak.html)

ButcherJF 03-07-09 15:28

Off-topic
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjerry (Bericht 317450)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 317453)
Welkom op iPhoneclub :-)

Zet er dan ook even bij wat je wil laten zien.....waarschijnlijk dat je unlock werkt?.....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 317458)
Lijkt mij wel, hij gebruikt een 3GS met KPN. Ga er wel vanuit dat hij een simlock toestel van T-Mobile heeft (of had moet ik zeggen) ;)

Gokje: sjerry is een Groninger, zijn vaak mensen van weinig woorden ;)


Renzo4000 03-07-09 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 317523)
Mede daar voor voeren mensen een jailbreak uit. ;) een tegenvaller dus. :D Winterboard en supreme preferences zijn erg populair onder de jailbreakers. De standaard app's werken ook zonder een jailbreak.

De standaard app's werken wel gewoon bij mij.

Ik heb wel een groter probleem geconstateerd: GPS werkt niet meer, heb jij hier ook last van?

john1979 03-07-09 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 317525)
Gokje: sjerry is een Groninger, zijn vaak mensen van weinig woorden ;)

Ach ja.....Het is duidelijk wat hij waarschijnlijk bedoelde ;)

Citaat:

Ik heb wel een groter probleem geconstateerd: GPS werkt niet meer, heb jij hier ook last van?
GPS werk bij mij gewoon.

eduardiphoneiphone93 03-07-09 15:40

heel raar.. maar bij mij is het gelukt, maar ik probeer het nu voor een vriend, maar daar gebeurt helemaal niets... hij doet het proces, iPhone reboot, maar er is helemaal geen freeze app weet iemand hier iets op?:S?

Renzo4000 03-07-09 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 317531)
Ach ja.....Het is duidelijk wat hij waarschijnlijk bedoelde ;)



GPS werk bij mij gewoon.


Na reset bij mij ook ... hopelijk blijft dat nu ook zo.

Denneke 03-07-09 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 317514)
Winterboard werkt niet, iPhone schiet iedere keer in save mode. (Dit is voor heel veel mensen toch jammer, word heel veel gebruikt.)

supreme preferences is niet te installeren omdat Winterboard het niet doet (ook heel erg jammer.)

SBSettings 3G togle is niet te zien.

OpenSSH werkt niet 100% lekker

Meer ben ik tot nu toe nog niet tegen gekomen.


Maar die problemen die jij opnoemt... Zijn dat geen problemen die te wijten vallen aan die specifieke apps zelf...? Dat die gewoon niet goed compatible zijn met de OS 3.0 van de 3GS? En dat de developers van die apps dus updates moeten uitbrengen? ;)

Dan is het enkel wachten op die updates...

Renzo4000 03-07-09 15:55

Toen mijn GPS het zo net nog werkte, werkte Wi-Fi en 3G niet meer. Wederom reboot, nu werkt Wi-Fi weer en GPS niet. Oftewel, deze jongen gaat gewoon weer terug naar een originele Iphone ;-)

... afwachten tot er een juiste versie wordt gelanceerd.

john1979 03-07-09 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Denneke (Bericht 317539)
Maar die problemen die jij opnoemt... Zijn dat geen problemen die te wijten vallen aan die specifieke apps zelf...? Dat die gewoon niet goed compatible zijn met de OS 3.0 van de 3GS? En dat de developers van die apps dus updates moeten uitbrengen? ;)

Dan is het enkel wachten op die updates...

Saurik (maker van Cydia) schreef het volgende op Twitter:

''The PurpleRa1n 3GS jailbreak (like the unofficial 3.0 beta QuickPwn jailbreaks) is missing critical patches required for WinterBoard (etc.).''

Dus ik denk het niet.;)

GeneralA 03-07-09 16:07

ik hou het nog wel even in de gaten. Ik doe t vooral voor winterboard zodat ik m'n phone een beetje kan personaliseren. Maar dat werkt dus nog niet. Gewoon maar even die files voor de 3.1 jailbreak van iphone dev team aanmaken en afwachten dus.

sanpaulo 03-07-09 16:12

Op vista lang geprobeert, maar niet gelukt. (uiteindelijk kon mijn iphone niet meer hersteld worden, werd mijn iphone zelfs niet meer herkent, maar na herstarten gelukkig hersteld)Ook niet in compatiblemodus.

Op XP werkte het snel en goed.
Ik heb nu freeze.app erop staan en draaiend, maar na 1/3 download stopt het met cydia downloaden en gaat het niet meer verder. Herstarten heeft geen zin, zelfde liedje all over again.

Oplossingen?

iScorpio 03-07-09 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 317555)
Saurik (maker van Cydia) schreef het volgende op Twitter:

''The PurpleRa1n 3GS jailbreak (like the unofficial 3.0 beta QuickPwn jailbreaks) is missing critical patches required for WinterBoard (etc.).''

Dus ik denk het niet.;)

Zeg vriend, je valt ook in herhaling: linkje ;)

john1979 03-07-09 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 317564)
Zeg vriend, je valt ook in herhaling: linkje ;)

Tja...kan iedereen overkomen ;)

Blauwemeer 03-07-09 16:23

Iemand al gelukt op Windows 7? Heb purplera1n draaien in compatibility mode voor XP SP3 maar hij blijft hangen in DFU mode "done, waiting for reboot". purplera1n afsluiten, iphone loskoppen, aankoppelen, purplera1n weer opstarten haalt niets uit. Tips? :)

john1979 03-07-09 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blauwemeer (Bericht 317569)
Iemand al gelukt op Windows 7? Heb purplera1n draaien in compatibility mode voor XP SP3 maar hij blijft hangen in DFU mode "done, waiting for reboot". purplera1n afsluiten, iphone loskoppen, aankoppelen, purplera1n weer opstarten haalt niets uit. Tips? :)

Als je een andere pc heb staan kan dat helpen. Op mijn pc lukte het ook niet, op de laptop van mijn vrouw lukte het wel.

deviglen 03-07-09 16:54

werkt niet op windows 7,maar op xp lukte het na de tweede keer perfect van mij

Blauwemeer 03-07-09 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 317573)
Als je een andere pc heb staan kan dat helpen. Op mijn pc lukte het ook niet, op de laptop van mijn vrouw lukte het wel.

zal het dalijk op een laptop met w7 in compatibility mode proberen. Anders op een vista pc vanavond.

Faranor 03-07-09 17:25

Ik heb met ultras0w de iphone ge-unlocked en mijn vodafone sim zit nu in de iphone maar ik kan niet bellen, mijn Wi-Fi hapert en gprs werkt ook niet vlekkeloos.

Iemand met dezelfde problemen? Of moet ik maar restoren?

Reversed 03-07-09 17:34

Is het nu het jailbreaken echt al waard of is hij nog veel te buggy? Dan gewoon wachten op de echte release, geen beta dus?

Renzo4000 03-07-09 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Faranor (Bericht 317625)
Ik heb met ultras0w de iphone ge-unlocked en mijn vodafone sim zit nu in de iphone maar ik kan niet bellen, mijn Wi-Fi hapert en gprs werkt ook niet vlekkeloos.

Iemand met dezelfde problemen? Of moet ik maar restoren?

Zelfde problemen als jij, zie paar posts boven. Het lijkt me verstandig te restoren en met z'n te wachten op een definitieve release.

deviglen 03-07-09 17:55

bij mij gejailbreaked ,en tot nu toe geen problemen met 3g,Wi-Fi of gps ,juist bepaalde programma's van cydia die niet werken , onder meer winterboard ,ibluetooth,5dock. voor de rest werkt alles hier normaal

Shorty007 03-07-09 18:42

Net even geprobeerd, werkt voorlopig nog niet bij mij.
ga t vanavond en morgen nog proberen denk ik :)

samplex 03-07-09 18:52

MAC / Vmware?
 
Iemand het al geprobeerd op een Mac met een VMware virtual Machine met XP erop?

Supper Phone 03-07-09 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 317441)
Geen dankt ;)

Wel jammer dat SBSettings de 3G toggle niet laat zien. Misschien nog een kleine bug? De rest van SBSettings werkt wel allemaal.

Winterboard werkt nog niet o de 3GS, crasht aan een stuk door. Als je Winterboard er af gooit werkt alles weer 100% voor zo ver als dat ik weet....jammer maar hier zal nog wel een oplossing voor komen.

Hey John1979,
Dankzij je post van IPhone losmaken is het mij ook gelukt ook simlockvrij nu door middel van Ultrasn0w. Zijn er nog meer mensen die moeite hebben met winterboord?

Bedankt :D Supper Phone

john1979 03-07-09 19:01

Als het goed is heeft iedereen het probleem met Winterboard, schijnt aan de jailbreak te liggen.

Mooi dat het jou ook gelukt is :D

Supper Phone 03-07-09 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 317683)
Als het goed is heeft iedereen het probleem met Winterboard, schijnt aan de jailbreak te liggen.

Mooi dat het jou ook gelukt is :D

Oke dank je sbsetings werkt goed bij mij, hoop ook bij andere. En nogmaals bedankt :D grzzz supper Phone

Wolfs9 03-07-09 19:11

mijn iphone doet niks meer ik heb hem da net uiteindelijk na 5 min aahangen aan pc toch terug op gekrege maar moet terug jailbreak doe om hem ook maar iets te laten doen nu ineens op itunes kunnen herstellen..:mad::mad: alles begon na het installeren van winterboard!

gr

Shorty007 03-07-09 19:44

Nou als ik dit allemaal lees denk ik dat ik maar wacht op het dev team..
misschien wat langer wachten altijd op hun, maar t werkt wel altijd direct zoals t hoort :)

darksnake 03-07-09 19:47

krijg em op vista 64 sp1 niet aan de praat.. gebeurd niks met de iphone als ik purplerain opstart en make it rain doe.

Ik ga het nu proberen met vmware met xp:confused:

fab17 03-07-09 19:52

hangen...
 
Windows VISTA, bij mij blijft hij op entering recorery...
hangen, reeds 3 x herstart en een recover gemaakt

HELP !!:confused::confused:

darksnake 03-07-09 20:17

Guys gelukt met VMware xp!!
Enigste wat veranderd is: je moet handmatig rebooten nadat je plaatje van purplera1n's website ziet op je foon.

Dit ivm methode dat VMware zijn usb poorten herkent denk ik.

:D

Edit: Ultrasn0w werkt ook.
vraagje kan je Freeze weggooien na de installatie?

iBroek 03-07-09 20:34

Net even bezig geweest.

Eerst let it rain. Werkte perfect met de tutorial erbij.

Toen ultrasnow erover. Reboot. KPN kaartje erin en knallen. 3G als een trein :D.

Top!

Wolfs9 03-07-09 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darksnake (Bericht 317721)
Guys gelukt met VMware xp!!
Enigste wat veranderd is: je moet handmatig rebooten nadat je plaatje van purplera1n's website ziet op je foon.

Dit ivm methode dat VMware zijn usb poorten herkent denk ik.

:D

Edit: Ultrasn0w werkt ook.
vraagje kan je Freeze weggooien na de installatie?

freeze is ni te verwijderen ..

joeri 3g 03-07-09 21:03

Hoi,

had ik ook maar je moet even je kijken je je de nieuwe repo hebt van Saurik de nieuwe heet tele nog wat.
Check ff dit forum daar staat het ergens!.
Maar ik heb me Iphone gereboot en toen deed alles het.

mvg joeri

Shorty007 03-07-09 21:15

ow haha bij mij was t wel goed gegaan :p gewoon zelf herstarten....
Ik kreeg visite toen ik er mee bezig was dus kon er niet mee verder, had ik gewoon me iphone losgekoppeld bij wait on reboot...verder niet meer naar gekeken.
visite is nu weg en nu zie ik ineens Freeze op me iphone staan :p
nu cydia aan t downloaden :D
lijkt erop dat hij bij het downloaden van cydia blijft hangen op t einde.

justw1n 03-07-09 21:16

gaat niet lukken bij mij ik blijf maar het itunes logo en stekker houden !

ik heb vista op mijn computer ,

ik heb ook al vaak itunes afgesloten stekker er uit en dan weer op nieuw make it rain gedaan maar nog steets zonder succes ! doe ik iets fout ?

Shorty007 03-07-09 21:31

iPhone gereboot en opnieuw Freeze gestart om cydia te downloaden, stond er na een tijdje Finished maar Cydia kon ik nog nergens vinden....
Weer iPhone gereboot en toen stond Cydia op me springboard :D

ruco88 03-07-09 21:51

Werkt ssh goed bij jullie? Ik krijg steeds de volgende errors in terminal:

dyld: code signature failed for /usr/lib/libreadline.6.0.dylib with errno=1
dyld: code signature failed for /usr/lib/libhistory.6.0.dylib with errno=1
dyld: code signature failed for /usr/lib/libncurses.5.dylib with errno=1

Terminal trekt zich hier niets van aan en ik kan dus via terminal wel de iPhone benaderen. Via andere programma's (cyberduck of fugu) lukt dit echter nog niet.

Alleen via het windows programma winscp kan ik wel verbinding maken als ik als file protocol SCP gebruik.

Shorty007 03-07-09 22:18

Lockdown werkt ook niet. iPhone gaat in Safe Mode als je gelockte apps wilt starten.

myirtici 03-07-09 22:46

ik kreeg fout melding "exit safe mode" ibleuthoot werkte niet en winterboard app. had de theme van ibleuthoot, het liep steeds vast dus na 3 keer jailbreak weer een herstel gedaan en mijn backup terug gezet. dan maar w8ten op dev team.

[T]-Mo 03-07-09 23:00

Ik zit met hetzelfde probleem, heb ondertussen al een keer of 12 een restore gedaan.
Heb windows vista, maar heb purplerain in xp mode opgestart.
Wanneer hij zegt dat hij wacht op een reboot en itunes start blijft hij gewoon hangen.
Heb hem al meerdere malen losgekoppeld, afgesloten en terug gestart maar hij blijft in restore mode hangen, moest iemand nog een idee hebben...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:37.