iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jaibreak pro's & cons (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/39042-jaibreak-pro-s-and-cons.html)

die kerel 08-07-09 15:11

Jaibreak pro's & cons
 
Waarom zou ik jailbreak toepassen?
misschien belangrijker... waarom vooral NIET?

cypher21 08-07-09 15:14

Hierbij wat info,
Zes redenen om de iPhone te jailbreaken > Artikel > iPhoneclub.nl

Voor de rest is er zat over te vinden op het forum.

De doorslag om het wel of niet te doen, mag jezelf bepalen.

JW75 21-10-09 14:57

Ik ben ook wel benieuwd naar waarom mensen hun iPhone breaken. Ik zit er nog over te twijfelen. Ik zou het doen omdat ik m'n iPhone dan wat persoonlijker kan maken (icoontjes, kleuren, achtergronden).

Ben benieuwd waarom anderen het gedaan hebben. Heb nog nergens een slecht verhaal gelezen over jailbreak, klopt dat?

GRTZ

Bomans 21-10-09 15:01

Hier een mooi artikel + bijhorende comments.

JW75 21-10-09 15:04

Ja, mooi artikel. Had ik gelezen.

Waarom heb jij 'm bijv. ge-jailbreakt?

Bertje 21-10-09 15:16

Omdat je gewoon veel meer dingen kan.. Ik zie er geen nadeel aan zitte

Bomans 21-10-09 15:19

Ik?

- de geluidjes bij het intoesten van een telefoonnummer irriteren mij mateloos, via jailbreak opgelost.
- bitesms
- intelliscreen (kalender op lockscreen)
- cycorder (filmen)
- SBsettings (gewoon om snel Wi-Fi, bt, ... uite en aan te zetten)
- MyProfiles (profielen instellen, automatisch wisselen)

Dit zijn de zaken waarvoor ik jailbreak (ik gebruik de meeste programma's meermaals per dag dus voor mij een noodzaak). Als Apple al deze zaken toelaat, dan stap ik er ook vanaf.

Nog nooit problemen gehad met een jailbreak.

Destiny 21-10-09 15:22

Ik jailbreak hem niet, omdat ik het dan alleen maar zou doen voor een thema. Maar naar een week ben ik het thema altijd al beu. Ik heb ook het idee dat mijn iPhone onstabiel wordt met een jailbreak + gaat de accu sneller leeg.

Merlin 21-10-09 15:25

naja het enige nadeel vind ik dat wanneer er een nieuwe FW update is je dus elke keer weer moet jailbreaken als je je dingen wilt behouden.
en verder kan je erg veel dingen lezen op het forum dat het niet lukt bij mensen of dat hun iphone onstabiel wordt van sommige apps. maar dat doe je allemaal zelf en je kan het altijd weer terug zetten naar officiele FW zonder jailbreak als je het zat bent.

ik heb persoonelijk een jailbreak uitgevoerd om meer te kunnen qua achtergrond/thema's enz. en nu doe ik ook andere dingen ermee :P. ik heb nooit nare ervaringen met jailbreaken gehad maar wel 1 keer met een app die mijn iphone liet crashen.

Celf 21-10-09 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 371759)
Ik?

- MyProfiles (profielen instellen, automatisch wisselen)

@ Bomans, Wat zijn jouw ervaringen met MyProfiles? Ik heb een jailbreak vanwege de informatie op het lockscreen en MyProfiles zou een tweede reden kunnen zijn. Ik lees echter weinig over de ervaringen met dit programma.

Bomans 21-10-09 16:06

De laatste update bevat een paar belangrijke bugfixes.
Automatisch switchen naar een ander profiel is fel verbeterd, maar moet nog wat worden bijgeschroefd. Voor de rest weining klachten.

Maar je kan gerust de trial even proberen om te zien of het wat voor jou is.

Yzord 21-10-09 16:07

Ik jailbreak omdat ik de max uit mijn telefoon wil halen.

En verhaal over batterij sneller leeg door een jailbreak wuif ik de prullenbak in. Ik heb 3 iphones en nooit last gehad van sneller leeglopende accus door de jailbreak.

OiP 21-10-09 17:00

Ik vind de accu juist langer meegaan door jailbreak :p.

Wel vind ik dat de iPhone er onstabiel van wordt, af een toe eens in safe mode durft springen en er trager van wordt. Ik hou hem dus lekker clean voorlopig :)

mvveelen 29-10-09 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 371803)
De laatste update bevat een paar belangrijke bugfixes.
Automatisch switchen naar een ander profiel is fel verbeterd, maar moet nog wat worden bijgeschroefd. Voor de rest weining klachten.

Maar je kan gerust de trial even proberen om te zien of het wat voor jou is.

Hoi, ik werd in een ander draadje op MyProfiles geattendeerd en ben wel nieuwsgierig geworden. Waar kan ik meer erover lezen en de tool proberen / downloaden ?

tommyboy01 22-11-09 12:41

waarom jailbreaken?
 
Hallo

Ik heb sinds enkele weken een iphone 3gs gekocht, maar iedereen spreekt over jailbreaken. Ik zou dit graag doen of laten doen, maar ik hoorde dat er heel wat gevaren aan verbonden zijn klopt dat? En stel dat je een jailbreak uitvoert, kan je dan nog steeds het oorspronkelijke firmware erop zetten zodat je iphone nog binnen de garantie valt bij mogelijke schade? Wat zijn de voordelen van jailbreak en de moglijke gevaren eraan en waar zou ik de beste manier vinden om het zelf te doen? Ik weet het ben maar een dummy. hopelijk kunnen jullie helpen
mvg

WDS001 22-11-09 12:44

//Discussies samengevoegd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tommyboy01 (Bericht 386327)
Hallo

Ik heb sinds enkele weken een iphone 3gs gekocht, maar iedereen spreekt over jailbreaken. Ik zou dit graag doen of laten doen, maar ik hoorde dat er heel wat gevaren aan verbonden zijn klopt dat? En stel dat je een jailbreak uitvoert, kan je dan nog steeds het oorspronkelijke firmware erop zetten zodat je iphone nog binnen de garantie valt bij mogelijke schade? Wat zijn de voordelen van jailbreak en de moglijke gevaren eraan en waar zou ik de beste manier vinden om het zelf te doen? Ik weet het ben maar een dummy. hopelijk kunnen jullie helpen
mvg

Je kan inderdaad naar een officiële firmware herstellen bij een defect. Apple kan dan niet zien dat je ooit gejailbreakt hebt. Lees dit topic even door voor de pro's en cons van jailbreaken ;)

ThaBudz 22-11-09 17:14

Ik wil gewoon een persoonlijke iPhone en geen standaard , daarom heb ik em wel gejailbreakt en wat betreft het onstabiel , heb je ook met originel FW , ervaring is juist dat je met jailbreak bugfixes kan doen en het geheel allemaal stabieler word .

Florine v Cornbach Dorens 04-12-09 11:46

Kunnen ze zien of hij gejailbreakt is of niet?

WDS001 04-12-09 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Florine v Cornbach Dorens (Bericht 390407)
Kunnen ze zien of hij gejailbreakt is of niet?

Niet als je herstelt voor je hem terugbrengt.

ThaBudz 06-12-09 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 390466)
Niet als je herstelt voor je hem terugbrengt.

ik dacht juist dat je schone FW moest installeren .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.