iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Reservekopie terugzetten van Jailbroken iphone (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/39999-reservekopie-terugzetten-jailbroken-iphone.html)

Shorty007 19-07-09 18:17

Reservekopie terugzetten van Jailbroken iphone
 
Hallo,

Ik weet dat er meer topict lopen over het terugzetten van een reservekopie, nergens staat echter precies wat ik wil weten.
Hoop nu dan ook op een duidelijk en precies antwoord :p

Ik heb op dit moment een jailbroken iphone.
Die sync ik ook regelmatig met itunes. Sync daarnaast dingen die ik hier niet verder mag toelichten...
Ik heb nu dus een reservekopie.

Nu zit ik eigenlijk toch weer te denken om van me jailbreak af te gaan en gewoon een originele iphone te houden omdat ik gewoon niet tevreden raak over deze JB. In het verleden altijd een JB gehad, maar sinds 3.0 en de 3GS vind ik hem gewoon niet goed meer werken.

Mijn vraag nu hier is:
Wat wordt er nu PRECIES opgeslagen in de reservekopie?
Ik weet dat hij je apps, contacts, smsjes erin opsla, maar staan er in die reservekopie ook systeem instellingen of iets waardoor het niet lkkr soepel loopt als je op een "originele" iphone een reservekopie terugzet waarvan een jailbreak op actief is geweest????

Hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven...

Alvast bedankt :)

Shorty007 19-07-09 21:55

aah is er niemand die hier een duidelijk antwoord op heeft?? :(

WDS001 19-07-09 22:32

Bij mijn weten ben je je jailbreak echt kwijt en dus ook alle dingen die je systeem trager maken..

King1987 19-07-09 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 326657)
Bij mijn weten ben je je jailbreak echt kwijt en dus ook alle dingen die je systeem trager maken..

Niet helemaal waar, als je een back-up terug zet kan je ook de percentage (voor de 1e gen en 3G) nog zichtbaar zijn en de carrier logo kan ook nog een aangepaste zijn.

Shorty007 19-07-09 23:54

ja daarom vraag ik het ook hier, omdat die soms dus dingen achterlaat..mja heb nu gerestored en reservekopie terug gezet en zie wel hoe t gaat, ff aankijken nu.
Hoopte dat me Wi-Fi ontvangst beter zou worden want die valt vaak weg (1 streepje) mja dat heb ik nu nog steeds :s
Ik kan alleen niet zonder die reservekopie omdat ik movie catalog op me iphone hebt staan, dus als ik geen reserve kopie terug zet is die app weer helemaal leeg...staan bijna 600 dvd's in..Beetje TE veel werk om dat opnieuw te gaan doen.

Ik dacht dat je een export kon doen vanuit movie catalog, maar volgens mij kan je alleen een import doen :( echt vetttt balennn!!!!

Enja, hooguit dat je misschien via ssh dus die "vulling" eruit kan vissen mja dan moet je weer een JB hebben om m terug te zetten :p

Iemand hier nog een oplossing voor misschien???

ButcherJF 20-07-09 08:39

Hoe ziet het bestand er uit dat je via SSH kunt ophalen? Kun je dat niet zodanig ombouwen dat je dat uiteindelijk weer kunt importeren in MovieCatalog?

Shorty007 20-07-09 16:03

uhm blijkt dat je je email adres moet invullen bij omport/export. Dan exporteer die je lijst naar je email. heb je een txt bestandje. die kun je vervolgens uploaden naar een site en dan van daaruit importeren weer in movie catalog...Ben nu opnieuw aan het restoren omdat er dingen van de JB waren blijven hangen. Ga straks proberen te importeren :)
staat dus verder nergens dat je je mail adres moet invullen OM TE EXPORTEREN, alleen een invulveld dus daarom was het voor mij niet duidelijk.

Bestandje dat ik had gevonden was trouwens Dvd Collectie.mdb.
mja geloof dat ik de link hier niet mag plaatsen....

Shorty007 25-07-09 21:01

hallo, denk zet m hier maar ff achteraan, is weer een vraag over het terugzetten van een reservekopie...
Als 3.1 uit is en de JB daarvoor van t dev team, wil ik nog een keer kijken of die JB dan wel beter werkt voor mij..stel nou dat ik daar ook niet tevreden over ben, kan ik dan een reservekopie terugzetten van nu..dus kan je een reservekopie selecteren om terug te zetten na een restore?? want dan kopieen ik nu ff me reservekopie :)
heb namelijk verschllende apps, waaronder dus een moviedatabase die ik niet helemaal opnieuw wil vullen...zit uren werk in namelijk...

Ajacied007 26-07-09 14:35

ik heb ook een vraag, alleen ik weet niet waar ik hem precies neer moet zetten.

Ik vroeg me namelijk af;
is er een plek waar iTunes alle reservekopien die jij maakt opslaat? een of andere map ofzo?
Ik heb namelijk gisteravond 2x een reservekopie van mijn iphone gemaakt, en toen heb ik hem per ongeluk gesynschroniseerd met de reservekopie van 25 juni ipv juli. nou loop mijn iphone dus een maand achter.. iemand enig idee?
gr. nico

Shorty007 29-07-09 23:29

reservekopieen staan hier op een mac:
\Macintosh HD\Users\username\Library\application support\mobilesync
tja zie dat jij windows heb, sorry dat weet ik niet.

Maar kan iemand nou antowoord op mijn vraag geven asjeblieft??
Kan je na een complete restore een reservekopie selecteren om terug te zetten op je iphone??? als je reservekopie terugzetten selecteer na een restore pakt itunes namelijk de laatste en dat wil ik dan dus juist niet. heb een kopie gemaakt van me reservekopie van nu en die zou ik dan na een restore terug willen zetten op me iphone :)

Ajacied007 31-07-09 18:41

als je reservekopie terugzetten kiest, kan je toch kiezen uit 2 reservekopien?
en bij voorkeursinstellinge en dan apparaten kan je kijken welke reservekopien je hebt..

Shorty007 02-08-09 15:48

maar itunes overschrijft steeds mijn oude reservekopie. Ik heb dus altijd maar 1 reservekopie. waarschijnlijk heb ik dit zelf ingesteld, want een tijdje terug had ik er nog wel meerdere opstaan, maar ik weet niet meer waar ik dat heb ingesteld....

Maite 03-08-09 15:47

Ik zit in de zelfde situatie. Heb een Iphone 3GS met jailbreak en unlock en wil graag weer terug naar een originele firmware. Wat is nu het beste? Is firmware 3.01 installeren voldoende om weer een originele iphone te hebben of moet ik nog een andere stap uitvoeren? En is restore het zelfde als herstellen?

Perdut 03-08-09 22:30

Als je hem echt weer volledig origineel wil hebben, kan je volgens mij maar 2 dingen doen.
1/ Herstel doen in iTunes
2/ Na 'Herstel' GEEN reservekopie selecteren maar 'configureren als nieuwe iPhone'

Ik heb dit een tijdje geleden gedaan en toen was echt alles weg. Er was niets achtergebleven (of toch niets dat ik merkte :rolleyes:).

Shorty007 03-08-09 22:34

uuuuhh ja klopt.
En daarna kan je dan vervolgens je reservekopie terug zetten die je gemaakt hebt VOORDAT je een JB hebt toegepast :)
Ik heb die reservekopie nu naar een andere map gekopieerd, zodat die niet overschreven word door iTunes met syncen :)

Maite 04-08-09 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perdut (Bericht 333370)
Als je hem echt weer volledig origineel wil hebben, kan je volgens mij maar 2 dingen doen.
1/ Herstel doen in iTunes
2/ Na 'Herstel' GEEN reservekopie selecteren maar 'configureren als nieuwe iPhone'

Ik heb dit een tijdje geleden gedaan en toen was echt alles weg. Er was niets achtergebleven (of toch niets dat ik merkte :rolleyes:).

bedankt voor de duidelijke uitleg, ik zal het vanavond
eens gaan uitproberen

Wienen 12-08-09 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 331158)
reservekopieen staan hier op een mac:
\Macintosh HD\Users\username\Library\application support\mobilesync
tja zie dat jij windows heb, sorry dat weet ik niet.

Maar kan iemand nou antowoord op mijn vraag geven asjeblieft??
Kan je na een complete restore een reservekopie selecteren om terug te zetten op je iphone??? als je reservekopie terugzetten selecteer na een restore pakt itunes namelijk de laatste en dat wil ik dan dus juist niet. heb een kopie gemaakt van me reservekopie van nu en die zou ik dan na een restore terug willen zetten op me iphone :)

Even ter aanvulling want ben bezig met het uitzoeken/testen van de Jailbreak op mijn 16GB 3GS en heb gevonden waar deze map te vinden is in een windows omgeving:

C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup

Dit is onder Vista!

Voor de geintresseerde onder ons, als je een kopie maakt van het mapje backup kun je deze later altijd terugzetten.

Ook ik heb last van het probleem dat mijn reservekopie telkens wordt overschreven. Is dit uit te zetten doormiddel van een instelling?

Shorty007 12-08-09 22:29

Wat ik tegenwoordig doe:
Voordat ik een JB uitvoer, zet ik al me apps enzo op me iphone, zet ze op de volgorde die ik wil hebben, sync de iphone nog een keer.
De reservekopie die iTunes DAN maakt, kopieer ik naar een andere locatie op me macbook zodat die niet overschreven wordt later.
Als ik restore, zet ik me reservekopie terug in de map die iTunes gebruikt om een reservekopie in op te slaan.
iTunes kijkt namelijk alleen in die map voor reservekopieen, je kan niet uit een andere map een reservekopie selecteren om terug te zetten.
Staan er meerdere reservekopieen in die map, kan je selecteren dmv een dropdown menu'tje dat je te zien krijgt zodra je klik op "Reservekopie terugzetten".

Ik heb hier op het forum ook nooit een antwoord hierop gehad dus heb t maar zelf uitgezocht :)

robert2003 12-08-09 23:09

Even als aanvulling. in de map Macintosh HD\Users\username\Library\application support\mobilesync staan de bestanden die als backup gemaakt zijn. De bestanden met de extensie plist, worden overgeschreven naar de laatste backup datum. Je kunt inderdaad deze verplaatsen naar een andere map zoals Shorty007 het aangeeft. een andere optie is om je timemachine te gebruiken en een back up van je systeem te maken als je met je iphone aan de gang gaat. Hierdoor heb je de applicaties en de backup van hetzelfde tijdstip.

Shorty007 12-08-09 23:15

Kan je met TM je iphone backup selecteren dan om terug te zetten?? Ik heb alleen een paar keer een complete backup terug gezet ermee omdat ik me MB opnieuw had geinstalleerd. En hoe lang duurt een TM backup maken? Bij mij 2uur ofso :p of maak die na de eerste TM backup alleen nog een backup van de wijzigingen op je mb na je laatste complete backup? :) werk niet zoveel met TM


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.