//

iPhone 3G 3.0 8GB simlockvrij uit Italië jailbreaken

iPhone 3G 3.0 8GB simlockvrij uit Italië jailbreaken discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Na lang wikken en wegen heb ik vandaag dan toch besloten om mijn iPhone te jailbreaken. De vele positieve reacties, geslaagde jailbreakes en uitvoerige handleidingen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-07-09, 21:04
grootlicht grootlicht is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard iPhone 3G 3.0 8GB simlockvrij uit Italië jailbreaken

Na lang wikken en wegen heb ik vandaag dan toch besloten om mijn iPhone te jailbreaken. De vele positieve reacties, geslaagde jailbreakes en uitvoerige handleidingen hebben mij uiteindelijk overtuigd.
In eerste instantie heb ik deze handleiding precies opgevolgd, met uitzondering van twee zaken:

1. Ik heb de recentere versie van redsn0w 0.8 gebruikt; en
2. Ik kon bij stap 11 alleen kiezen voor “Install Cydia” en “Install Icy”: ik kon dus niet kiezen voor “unlock”.

Desondanks heb ik de handleiding vervolgd. Redsn0w gaf aan dat de installatie was afgerond. Daarna kwam er op mijn iPhone een ananas in beeld, waarna de iPhone nog van alles ging instellen/installeren etc. Eenmaal daarmee klaar, had ik een gejailbreakte iPhone – dacht ik…

Toen ik cydia wilde openen, kreeg ik de melding dat cydia geen verbinding kon maken. Het probleem was groter: ik kon in zijn geheel niet meer verbinding maken. Noch voor het internet, noch voor het bellen. Na enige tijd kreeg ik de melding: “geen service”. Hiermee was de telefoon- en internetfunctie van mijn iPhone volledig uitgeschakeld.

Ik heb elders op het forum op verschillende plaatsen om raad gezocht (oa hier en hier. Helaas bleek nergens een eenduidig, duidelijke, heldere oplossing voor dit probleem - dat gezien de reacties nogal veelvuldig voorkomt.

Een veel gelezen oplossing betreft het unlocken van het toestel (hoewel het toestel overigens al simlockvrij was) via Cydia (Ultrasn0w). Probleem was echter: geen service beschikbaar, dus geen verbinding, dus geen cydia…

Mijn zoektocht zette zich voort, waarna ik van de ene topic naar de andere doorgelinkt werd. Uiteindelijk kwam ik uit op de volgende pagina waar ik een zogenaamde custom firmware moest downloaden.

Welnu, na het eerder aangehaalde stappenplan opnieuw op te volgen, maar nu met een firmware (“zonder activatie” of “met activatie”) kreeg ik bij stap 10 geen “IPSW sucessfully identified”, maar “unable to recognize specified IPSW”. Verder dan stap 10 van de handleiding kwam ik hier niet mee.

Een ander advies op het forum betrof het (meermaals) opnieuw jailbreaken van de iPhone. Ten einde raad volgde ik dit advies op. Ik herhaalde het jailbreaken op mijn allereerste manier. Nu bleef mijn Iphone echter na het jailbreaken bij de ananas haken. Minuten, uren lang… zonder dat er iets veranderde. De iPhone uitzetten lukte ook niet meer. Ik kreeg ‘m enkel nog in udf mode, meer niet. De iPhone opstarten of in het menu komen, behoorde niet langer tot de mogelijkheden. De computer herkende de iPhone ook niet langer meer, laat staan iTunes. Wat ’n gouden tip!

Na een dag jailbreaken was ik de ongelukkige eigenaar geworden van waardeloze iPhone.

Gelukkig bood een topic elders op dit forum wel uitkomst. Via de eerder aangehaalde udf mode, herkende iTunes mijn iPhone. Op die manier kon ik hem herstellen, waarna hij het nu weer als ouds doet. Zonder jailbreak dus!

Naar aanleiding van bovenstaand avontuur, een aantal vragen:

1. Is het momenteel mogelijk probleemloos/foutloos een (buitenlandse) simlockvrije iPhone (8 GB) 3G 3.0 te jailbreaken;
2. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben en waarbij het succesvol gelukt is;
3. Waarom is het bij mij fout gegaan, terwijl ik steeds heel nauwgezet de handleiding gevolgd heb;
4. Is er een stappenplan/handleiding/topic beschikbaar speciaal geschreven voor een dergelijk toestel als het mijne;
5. Welke goed werkende documenten heb ik daarbij benodigd; en
6. Waar kan ik deze vinden/downloaden.

1000maal dank voor jullie hulp!!!

Laatst gewijzigd door grootlicht; 26-07-09 om 21:08.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-07-09, 22:24
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grootlicht Bekijk bericht
Na lang wikken en wegen heb ik vandaag dan toch besloten om mijn iPhone te jailbreaken. De vele positieve reacties, geslaagde jailbreakes en uitvoerige handleidingen hebben mij uiteindelijk overtuigd.
In eerste instantie heb ik deze handleiding precies opgevolgd, met uitzondering van twee zaken:

1. Ik heb de recentere versie van redsn0w 0.8 gebruikt; en
2. Ik kon bij stap 11 alleen kiezen voor “Install Cydia” en “Install Icy”: ik kon dus niet kiezen voor “unlock”.

Desondanks heb ik de handleiding vervolgd. Redsn0w gaf aan dat de installatie was afgerond. Daarna kwam er op mijn iPhone een ananas in beeld, waarna de iPhone nog van alles ging instellen/installeren etc. Eenmaal daarmee klaar, had ik een gejailbreakte iPhone – dacht ik…

Toen ik cydia wilde openen, kreeg ik de melding dat cydia geen verbinding kon maken. Het probleem was groter: ik kon in zijn geheel niet meer verbinding maken. Noch voor het internet, noch voor het bellen. Na enige tijd kreeg ik de melding: “geen service”. Hiermee was de telefoon- en internetfunctie van mijn iPhone volledig uitgeschakeld.

Ik heb elders op het forum op verschillende plaatsen om raad gezocht (oa hier en hier. Helaas bleek nergens een eenduidig, duidelijke, heldere oplossing voor dit probleem - dat gezien de reacties nogal veelvuldig voorkomt.

Een veel gelezen oplossing betreft het unlocken van het toestel (hoewel het toestel overigens al simlockvrij was) via Cydia (Ultrasn0w). Probleem was echter: geen service beschikbaar, dus geen verbinding, dus geen cydia…

Mijn zoektocht zette zich voort, waarna ik van de ene topic naar de andere doorgelinkt werd. Uiteindelijk kwam ik uit op de volgende pagina waar ik een zogenaamde custom firmware moest downloaden.

Welnu, na het eerder aangehaalde stappenplan opnieuw op te volgen, maar nu met een firmware (“zonder activatie” of “met activatie”) kreeg ik bij stap 10 geen “IPSW sucessfully identified”, maar “unable to recognize specified IPSW”. Verder dan stap 10 van de handleiding kwam ik hier niet mee.

Een ander advies op het forum betrof het (meermaals) opnieuw jailbreaken van de iPhone. Ten einde raad volgde ik dit advies op. Ik herhaalde het jailbreaken op mijn allereerste manier. Nu bleef mijn Iphone echter na het jailbreaken bij de ananas haken. Minuten, uren lang… zonder dat er iets veranderde. De iPhone uitzetten lukte ook niet meer. Ik kreeg ‘m enkel nog in udf mode, meer niet. De iPhone opstarten of in het menu komen, behoorde niet langer tot de mogelijkheden. De computer herkende de iPhone ook niet langer meer, laat staan iTunes. Wat ’n gouden tip!

Na een dag jailbreaken was ik de ongelukkige eigenaar geworden van waardeloze iPhone.

Gelukkig bood een topic elders op dit forum wel uitkomst. Via de eerder aangehaalde udf mode, herkende iTunes mijn iPhone. Op die manier kon ik hem herstellen, waarna hij het nu weer als ouds doet. Zonder jailbreak dus!

Naar aanleiding van bovenstaand avontuur, een aantal vragen:

1. Is het momenteel mogelijk probleemloos/foutloos een (buitenlandse) simlockvrije iPhone (8 GB) 3G 3.0 te jailbreaken;
2. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben en waarbij het succesvol gelukt is;
3. Waarom is het bij mij fout gegaan, terwijl ik steeds heel nauwgezet de handleiding gevolgd heb;
4. Is er een stappenplan/handleiding/topic beschikbaar speciaal geschreven voor een dergelijk toestel als het mijne;
5. Welke goed werkende documenten heb ik daarbij benodigd; en
6. Waar kan ik deze vinden/downloaden.

1000maal dank voor jullie hulp!!!
Als het goed is heb je wel Wi-Fi verbinding, als je Wi-Fi hebt, en kan je alsnog ultrasn0w downloaden.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #3  
Oud 26-07-09, 22:31
grootlicht grootlicht is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Als het goed is heb je wel Wi-Fi verbinding
hmm, dat is waar ook: er bestond ook nog zoiets als Wi-Fi...

Alleen beschikte ik vandaag niet over een Wi-Fi-verbinding (ben nl niet thuis), dus ook dat had (vanmiddag) geen uitkomst geboden.

Maar hét sleutelwoord/-programma in deze is dus "ultrasn0w" en dan zou alles probleemloos naar behoren moeten werken?
  #4  
Oud 26-07-09, 22:34
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Je moet ultrasn0w niet gaan installeren op een simlockvrije iPhone. De jouwe komt uit Italië, dus hij is al simlockvrij.
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #5  
Oud 26-07-09, 22:47
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Gewoon een keer je netwerk settings herstellen.
  #6  
Oud 27-07-09, 12:23
mnidhk mnidhk is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Je moet ultrasn0w niet gaan installeren op een simlockvrije iPhone. De jouwe komt uit Italië, dus hij is al simlockvrij.
Imario,

ik heb ook een simlockvrije iPhone. 3gs. Ik hoef dus alleen maar redsnow te draaien?
Aangezien er al meerdere mensen dit gedaan hebben en toch niet meer kunnen bellen! Resetten van netwerkinstellingen moet dan genoeg zijn om weer te kunnen bellen?
Kan jij of iemand anders dit bevestigen????
  #7  
Oud 04-08-09, 12:04
-jappo- -jappo- is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 18
Standaard

Hier ook een 1 maand oude, simlockvrije iPhone uit italie, gister proberen te jailbreaken maar ook met het nieuws dat ik geen verbinding/geen service kan krijgen!
Verder niks geprobeerd maar ik hoor graag een oplossing..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3g 8GB uit Belgie jailbreaken boxershort Archief 7 29-07-08 18:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:30.