iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Sms'en komen uren later aan! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/41644-sms-komen-uren-later.html)

Jumper2110 13-08-09 21:29

Sms'en komen uren later aan!
 
Ik maak even een nieuw topic aan over een dringend probleem!

Na tijden zonder problemen op FW 2.2 gewerkt te hebben,ben ik vorige week toch op 3.0 overgegaan..Na een hoop problemen toch alles werkend gekregen, buiten 1 ding..

Ik kan perfect sms'en versturen, maar ontvangen is een heel groot probleem! Meestal komen alle sms'en die naar mij gestuurd worden na meerdere uren pas aan ! Je kan je voorstellen dat ik hier niet op te wachten zit. Ook wanneer iemand me belt, krijgen ze meteen mijn voicemail en horen ze niet eens een kiestoon!:mad:

Ik heb dan geupdate naar 3.01, toen dacht ik dat het probleem opgelost was, maar nee hoor, het is er nog steeds!

Er zijn momenten dat het wel goed werkt, maar die zijn heel zeldzaam en van korte duur..

Kan iemand,IEMAND me hier misschien mee helpen?? ik ben echt ten einde raad !:(:(


Alvast bedankt !

duifje007 13-08-09 23:52

smsjes vertraagt
 
vraag aan de provider of ze een ander simkaartje testen. kan aan het netwerk liggen. ff doorsturen naar it desk van T-mobile


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jumper2110 (Bericht 337935)
Ik maak even een nieuw topic aan over een dringend probleem!

Na tijden zonder problemen op FW 2.2 gewerkt te hebben,ben ik vorige week toch op 3.0 overgegaan..Na een hoop problemen toch alles werkend gekregen, buiten 1 ding..

Ik kan perfect sms'en versturen, maar ontvangen is een heel groot probleem! Meestal komen alle sms'en die naar mij gestuurd worden na meerdere uren pas aan ! Je kan je voorstellen dat ik hier niet op te wachten zit. Ook wanneer iemand me belt, krijgen ze meteen mijn voicemail en horen ze niet eens een kiestoon!:mad:

Ik heb dan geupdate naar 3.01, toen dacht ik dat het probleem opgelost was, maar nee hoor, het is er nog steeds!

Er zijn momenten dat het wel goed werkt, maar die zijn heel zeldzaam en van korte duur..

Kan iemand,IEMAND me hier misschien mee helpen?? ik ben echt ten einde raad !:(:(


Alvast bedankt !


Rke 14-08-09 07:39

Ik heb hier ook regelmatig last van dat sms'jes later aankomen (meestal vertraging van 15 tot 60 minuten) en dat ik af en toe onbereikbaar ben ook al staat er volle ontvangst op het scherm.. Mensen komen dan inderdaad direct op voice mail zonder dat de iPhone over gaat.. Heb al een andere sim geprobeerd maar het probleem blijft..
Ik had dit op 2.2.1, 3.0 en nu ook op 3.0.1

scoop1 14-08-09 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rke (Bericht 338037)
Ik heb hier ook regelmatig last van dat sms'jes later aankomen (meestal vertraging van 15 tot 60 minuten) en dat ik af en toe onbereikbaar ben ook al staat er volle ontvangst op het scherm.. Mensen komen dan inderdaad direct op voice mail zonder dat de iPhone over gaat.. Heb al een andere sim geprobeerd maar het probleem blijft..
Ik had dit op 2.2.1, 3.0 en nu ook op 3.0.1


Ik ga je een tip geven..

Restore je telefoon naar Fabrieksinstellingen!

En kijk of je nog steeds last van hebt! :confused:

Rke 14-08-09 10:49

Wat verdwijnt allemaal na zo'n reset van de fabrieksinstellingen? Zit nu nl op het werk en heb geen mogelijkheid om m'n iPhone met een pc te verbinden...

scoop1 14-08-09 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rke (Bericht 338090)
Wat verdwijnt allemaal na zo'n reset van de fabrieksinstellingen? Zit nu nl op het werk en heb geen mogelijkheid om m'n iPhone met een pc te verbinden...

Goh, dat is zeker zo...

Moment dat jij een apparaat naar fabrieksinstellingen terugzet, dan gaat hij terug naar hetzelfde staat, toen je de apparaat kocht!

Dus alles gaat weg!!

Wat je moet doen is het volgende:

Sluit je iPhone met iTunes aan, bij de Tabbladen, vink zoveel mogelijk aan van wat je wilt bewaren door Backup en dan Toepassen/Synchroniseren en dan in de Linkerkolom van iTunes zie je je iPhone van.. staan, daar met Rechtermuisknop klikken en dan Reservekopie maken!

Daarna kun je met WinSCP hele backup maken van je Library voor de zekerheid (zoek voor verdere info hierover in de forum, zal je genoeg vinden, kijk vooral naar mijn posts)

Daarnaast voor al je Cydia Apps, kun je van Cydia ApT Backup downloaden, hiermee kun je al je Cydia Apps backuppen...

En dan doe je via iTunes een Fabrieksrestore!!!!

En dan kijk of je nog last hebt van die sms gedoe..

zo ja, dan ligt het fout aan je provider!!!!
ZO nee, dan lag het fout aan je telefoon!!

Dan zou ik geen backup terugzetten!!!! Want dan gaat het fout mee gaan!!

Ik zou dan opnieuw JB uitvoeren en dan je iPhone al nieuw aanmelden, hiermee krijg je automatisch al je contacten, mails, agenda's, notities terug!
Berichten niet, maar het kan ook zijn dat je Berichten Database Corrupt is geraakt en hierdoor kom je smsjes laat aan!!
Dus als je iPhone al nieuw heb aangemeld, kijk hoe je smsjes dan reageren hierop. gaat t goed dan kun je ff je ReserveKopie terugzetten en dan kijken hoe je sms reageren, gaat t NIET goed, dan ligt daar t fout!

steeds vragen stellen kom je neit verr.. je moet ff gaan uitzoeken waar t fout ligt en stap voor stap!! :D

Jumper2110 19-08-09 16:43

Hier ben ik weer even... Ik heb dat probleem nog nooit gehad, het is er pas sinds ik naar 3.0 gegaan ben.

Verder woon ik in Belgie en heb ik Proximus, dus naar tmobile gaan heeft geen zin :P

Ik heb ook eens een volledig "cleane" install gedaan, dus gwn iphone via iTunes naar 3.0 zetten en dan redsnow erover..GEEN backup teruggezet maar tot mijn grote ergernis is het probleem er nog steeds..

Ik denk dat ik maar eens ga bellen naar het hoofdkwartier van Apple om me even van FW 3.1 te voorzien, mss zijn de problemen dan van de baan..:rolleyes:

scoop1 19-08-09 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jumper2110 (Bericht 340379)
Hier ben ik weer even... Ik heb dat probleem nog nooit gehad, het is er pas sinds ik naar 3.0 gegaan ben.

Verder woon ik in Belgie en heb ik Proximus, dus naar tmobile gaan heeft geen zin :P

Ik heb ook eens een volledig "cleane" install gedaan, dus gwn iphone via iTunes naar 3.0 zetten en dan redsnow erover..GEEN backup teruggezet maar tot mijn grote ergernis is het probleem er nog steeds..

Ik denk dat ik maar eens ga bellen naar het hoofdkwartier van Apple om me even van FW 3.1 te voorzien, mss zijn de problemen dan van de baan..:rolleyes:


Ik weet dat Nederlands heel moeilijk is :mad:

Alleen je moet een Clean Install doen via iTunes naar FW 3.0 of FW 3.0.1 en dan het uitproberen!! :cool:.
Geen RedSn0w nog overheen gooien!! :p
Eerst daarmee proberen!

Want als daar het fout zit, dus de problemen blijven voort nog duren, dan is het fout echt aan Apple!!!
Want moment dat je Redsn0w eroverheen gooit dan is het probleem niet te bepalen of het aan Apple ofaan Redsn0w ligt!

Logisch :confused: :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.