iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPod touch: iPod volledig jailbreak free maken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/42433-ipod-volledig-jailbreak-free-maken.html)

Ducosebel 26-08-09 01:04

iPod volledig jailbreak free maken
 
Hallo.

Ik heb een tijdje geleden mijn iPod gejailbreakt. En er veel aan gehad. Maar omdat hij traag ging worden en veel problemen had (ja, progs verwijderen, maar toch..) Heb ik hem "herstelt".

Maar nu heb ik nog steeds een leuk procentje naast mijn batterij staan. Verder niet erg, maar ik wil dat ook weg..

Ik ben een beetje gaan zoeken en dit is iets wat achterblijft na een jailbreak. Als dit geactiveerd was. Ik heb dus weer een jailbreak uitgevoerd en heb "niet actief" gemaakt. Daarna weer hersteld. Maar nu staat hij er weer..
Heeft hier iemand een idee hoe ik dit wel weg kan krijgen? Maar niet alleen dit, maar ook alle andere jailbreak sporen (Zegmaar, Stel hij gaat kapot en moet naar apple, dat ze er niet achter komen:D. Dat is uiteindelijk mijn bedoeling. Zo van Stel..) Of is dit onmogelijk?
Ik wil als het moet mijn hele iPod resetten.

Bedankt alvast voor het antwoord,

Duco

Timmeh_ 26-08-09 10:18

Dit zit dan in de reservekopie, je kan dus nogmaals herstellen en dan geen reservekopie terugzetten.

Ducosebel 26-08-09 11:12

ok, Dan zal ik dat doen!

tnx!

edope123 30-08-09 16:24

ik heb mijn iphone 3g 3.0 met jailbreak onlangs laten vallen en nou moet ie binnenkort weg voor reparatie, voor alle zekerheid wil ik mijn jailbreak verwijderen. ook omdat ik merk dat de jailbreak mijn batterij en vooral geheugen vreet. maar nu wil ik wel al mijn contacten en het liefst ook mijn sms berichten behouden, iemand een idee hoe ik dit doe?

Ducosebel 30-08-09 16:31

Simpel.. Synchroniseer met iTunes. Hij zal automatisch een reservekopie maken(Dus je contacten/smsberichten enz). Daarna druk je op herstel en herstel je de software. Na het herstellen vraagt hij of je de bestanden wil terugzetten. Doe dit niet. er kunnen restanten van je jailbreak meekomen.

Stuur ze naar apple. Als je geluk hebt krijg je een gloednieuwe phone. sinc met iTunes. Hij zou vragen of je hem als nieuwe wil instellen of vanaf reservekopie. Doe dan vanaf reserve..

Dan zal er iets komen met software update. Je krijgt namelijk je iphone met 2.x software. gewoon updaten.

Daarna je muziek/films enz weer sincen. En eventueel een jailbreak uitvoeren!

p.s. Sinds waarneer krijg je garantie als je je iPhone laat vallen?

:::Edit:::

Als je de jailbreak enkel wil verwijderen moet je gewoon op herstellen drukken in iTunes. Stappen doorlopen en klaar.

edope123 30-08-09 16:58

mijn iphone is gevallen nadat een collega mij aanstootte, dus is hij aansprakelijk. dit word dan vergoed als schade aan derden.
t-mobile raadde mij aan om mijn iphone naar een van hun winkels te brengen waarna zij de reparatie verzorgden, kan dit ook bij apple?

is het trouwens niet zo dat wanneer je je iphone terug zet naar een reserve kopie dat itunes dan automatisch de JB bestanden ook weer mee kopieert?

Ducosebel 31-08-09 00:25

Ik durf het niet zeker te zeggen. Maar volgens mij kan dit gewoon. Probeer maar even op https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do. Wat ik het beste vind van de support van apple is dat hij opgehaald word en binnen 2 tot 5 dagen hij al weer terug is. Dus dat raadt ik je zeker aan!

en op je 2e vraag: Zover ik weet niet/gedeeltelijk. Denk wel dat sommige bestanden terugkomen. maar niet echt dat als je een jailbreak uitvoert dat alles ook weer terug is. Zover ik weet zijn er programma's in Cydia die het wel voor je in de reservekopie zetten (??)

yingie 31-08-09 02:50

Bij een herstel wordt alles naar fabrieksinstellingen teruggezet. Als je vervolgens je reservekopie terugzet, zal iTunes bepaalde JB elementen uit die reservekopie niet kunnen terugzetten. Na een herstel werken JB software niet meer aangezien een herstel de JB teniet doet. Geen probleem dus, behalve al die foto's die je niet ge-back-upped hebt.

nickname 01-09-09 14:33

Hallo ik heb onlangs een ipod touch gekocht en wil deze jailbreaken. Mijn vraag is waar kan ik deze handleiding vinden, vindt namelijk alleen handleidingen voor een iphone, of kan ik die ook gebruiken maar voor welke moet ik dan kiezen 3G, 3GS??
Alvast bedankt voor de hulp!!

Groeten Nick

Ducosebel 01-09-09 15:23

Voor de iPod Touch is het hetzelfte als de iPhone. Gewoon voor OS3.0 Redsn0w. 2.x Quickpwn. De iPod touch update => 3.0 is betaald. Maar kan je overal (gratis) downloaden. Gewoon even op google zoeken naar iPod2,1_3.0_7A341_Restore. S6!

nickname 01-09-09 16:57

Ok maar op me touch staat al fw3.0 wil hem eigenlijk alleen maar jailbreaken dus heb toch de update niet nodig en het programma Redsn0w is dat de zelfde als in deze handleiding https://forum.iculture.nl/f14/i...ws-fw-3-x.html ??

Sorry dat ik het ff nie snap..:confused:

Ducosebel 01-09-09 17:59

Je kan met Redsn0w elk ipod touch/iPhone model jailbreaken. Dus ook de iPod touch van jou. Gewoon de instructies volgen. Als je het nog niet snapt moet je ff googlen of hier nog is kijken :p

Hij zal op het begin vragen om je software die je NU gebruikt te selecteren. Die staat C:\Users\hp\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\iPod Software Updates in Vista. Maar in XP weet ik het niet (google!)

S6

pipo-1998 01-09-09 18:57

of download de firmware google hier vooreven


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:52.