iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Bluetooth autoconnect werkt plotseling na Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/42784-bluetooth-autoconnect-werkt-plotseling-na-jailbreak.html)

sannie_eiphone 31-08-09 11:53

Bluetooth autoconnect werkt plotseling na Jailbreak
 
Hallo allemaal.

Ik heb iets vreemds ontdekt afgelopen weekend.
Ik heb een Pioneer deh 55 bt autoradio. Best Ok ding. Niet zo nieuw maar werkt prima.
Mijn iPhone werkt prima met de Bluetooth verbinding van de radio echter moest ik altijd handmatig verbinden via de iPhone of de radio. Dit terwijl autoconnect aanstaat in de radioinstellingen.

Onlangs heb ik een Jailbreak uitgevoerd om verschillende redenen. Ik stap in de auto en zie dat de verbinding aitomatisch gemaakt wordt! Na enig uitzoekwerk blijkt dat het SSH is die autoconnect mogelijk maakt.

Zet ik SSH aan (via SBSettings) dan gaat alles vanzelf. Zet ik SSH uit. Dan moet ik handmatig verbinden...

Iemand een idee hoe dit kan? Ik snap het niet namelijk.

iJST 28-10-09 09:42

Met 3.1.2 werkt het nog steeds niet. Gisteren jailbreak, vandaag de auto in en hoopvol dat het een keer automatisch zou gaan...ook nav dit bovenstaande bericht, werkt het nog niet :mad:

Of heeft iemand nog een tip voor me?

sannie_eiphone 28-10-09 10:57

Kan je aangeven wat voor radio je hebt? Heb je ssh geinstalleerd, dat staat standaard niet aan geloof ik...

iJST 28-10-09 11:13

Hoi Sannie,

Zelfde radio als jij, die P55BT van Pioneer. SSH staat wel 'enabled' in SB settings, maar ik heb daarna niets meer apart geinstalleerd. Heb wel gezien ergens dat ik SB settings nog iets moet downloaden en installeren maar kan het zo snel niet terugvinden, dus weet niet waar ik moet zoeken.....

heb in Cydia wel "automatic SSH" v1.4a-2 gevonden.....
Misschien is dit een optie?

sannie_eiphone 28-10-09 11:30

OpenSSH uit Cydia moet geinstalleerd zijn. Zie je die staan?

Michel15 28-10-09 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iJST (Bericht 375833)
Hoi Sannie,

Zelfde radio als jij, die P55BT van Pioneer. SSH staat wel 'enabled' in SB settings

Bedoel je daarmee de toggle ?

Daarmee heb je nog geen SSH

sannie_eiphone 28-10-09 11:52

Precies, dus even OpenSSH uit Cydia installeren en zorgen dat de toggle aanstaat. Ik ben erg benieuwd of autoconnect bij jou dan ook gaat werken...

iJST 28-10-09 11:58

OpenSSH is geinstalleerd uit Cydia.
Maak me nog wel een beetje 'zorgen' om de tekst "this is a console package' maar ik denk dat het gaat werken als ik m aan de autoradio hang.

To be continued....

sannie_eiphone 28-10-09 12:04

Ben benieuwd. Het duurt bij mij soms een minuut of 2 voordat hij connect, dus heb geduld als je de auto in stapt. Let us know.

iJST 28-10-09 12:48

Heb nu in ieder geval een icoontje erbij in SBsettings (SSH icoontje)
I'll let you know

kbman 29-10-09 20:06

Beste mensen
Ik had hetzelfde probleem met de nokia ck7w in 3 auto,s zodra een ander verbinding had gehad moest ik daarna weer handmatig verbinding maken.
Maar met openssh werkt het perfect:):):):):):)
Nu rest nog de vraag of er ook nadelen aan openssh zitten want ik begrijp niet echt wat dit precies inhoud dus wie kan mij dat vertellen!!!

iJST 30-10-09 09:21

Het werkt! echt super!!!
Snel makkelijk schakelen tussen bluetooth en dus de carkit (auto), en verder 3G en/of Wi-Fi

Winterboard gaf nog wel een crash met 3.1.2. dus verder ga ik niet teveel zoeken in Cydia. Heb toch weer een uurtje moeten besteden om alles weer terug te zetten....

Groet Joost

saaiko 30-10-09 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iJST (Bericht 375768)
Met 3.1.2 werkt het nog steeds niet. Gisteren jailbreak, vandaag de auto in en hoopvol dat het een keer automatisch zou gaan...ook nav dit bovenstaande bericht, werkt het nog niet :mad:

Of heeft iemand nog een tip voor me?

Heb exact hetzelfde probleem...
Valt misschien op te lossen met een app?

iJST 30-10-09 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saaiko (Bericht 376961)
Heb exact hetzelfde probleem...
Valt misschien op te lossen met een app?


Saaiko,

Even jailbreaken (met blackra1n), supersimpel!
Dan OpenSSH installeren en het werkt.

sannie_eiphone 30-10-09 15:23

Tof!
Grappig dat ik dit een tijdje geleden gepost had. Nooit iemand gereageerd, en nu blijkt het bij heel veel carkits de oplossing te zijn voor autoconnect.

Leuk hoor.

Winterboard heb je niet echt nodig. Ik vind mijn telefoon er altijd erg traag door worden...

Sander

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iJST (Bericht 376816)
Het werkt! echt super!!!
Snel makkelijk schakelen tussen bluetooth en dus de carkit (auto), en verder 3G en/of Wi-Fi

Winterboard gaf nog wel een crash met 3.1.2. dus verder ga ik niet teveel zoeken in Cydia. Heb toch weer een uurtje moeten besteden om alles weer terug te zetten....

Groet Joost

Vergeet je niet OpenSHH te installeren en te activeren?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iJST (Bericht 376816)
Het werkt! echt super!!!
Snel makkelijk schakelen tussen bluetooth en dus de carkit (auto), en verder 3G en/of Wi-Fi

Winterboard gaf nog wel een crash met 3.1.2. dus verder ga ik niet teveel zoeken in Cydia. Heb toch weer een uurtje moeten besteden om alles weer terug te zetten....

Groet Joost


tomtom100 25-07-12 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iJST (Bericht 376967)
Saaiko,

Even jailbreaken (met blackra1n), supersimpel!
Dan OpenSSH installeren en het werkt.

Werkt nog steeds. Bedankt voor de tip!:d
Wel je root-wachtwoord veranderen....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:08.