iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Redsn0w loopt vast tijdens het jailbreaken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/42824-redsn0w-loopt-vast-tijdens-jailbreaken.html)

donmoose 31-08-09 21:12

Redsn0w loopt vast tijdens het jailbreaken
 
Ik heb het forum door gespit en volgens mij heb ik nog niemand met het volgende probleem gelezen:

Wanneer ik mij iPhone 3G 8GB ga jailbreaken, loopt redsn0w keer op keer vast.

Eerst met 3.0 firmware. Toen heb ik de iPhone via itunes hersteld naar 3.01 en redsn0w 0.8 gebruikt. Ook deze loopt vast tijdens het proces. Hij loopt vast nadat ik de iphone opnieuw heb opgestart. Ik heb het inmiddels een keer of 12 geprobeerd, maar mijn opties raken op. Voor de update naar 3.0 was hij wel gejailbreaked, toen zonder problemen.

Heeft iemand dit ook gehad en beter, weet iemand een oplossing?

Bvd!

Timmeh_ 31-08-09 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donmoose (Bericht 345750)
Ik heb het forum door gespit en volgens mij heb ik nog niemand met het volgende probleem gelezen:

Wanneer ik mij iPhone 3G 8GB ga jailbreaken, loopt redsn0w keer op keer vast.

Eerst met 3.0 firmware. Toen heb ik de iPhone via itunes hersteld naar 3.01 en redsn0w 0.8 gebruikt. Ook deze loopt vast tijdens het proces. Hij loopt vast nadat ik de iphone opnieuw heb opgestart. Ik heb het inmiddels een keer of 12 geprobeerd, maar mijn opties raken op. Voor de update naar 3.0 was hij wel gejailbreaked, toen zonder problemen.

Heeft iemand dit ook gehad en beter, weet iemand een oplossing?

Bvd!

Al geprobeerd om, op het moment dat RedSn0w vastloopt, de kabel uit te trekken en dan meteen weer terug te doen?

donmoose 31-08-09 21:20

@ Timmeh - Net geprobeerd, maar het werkt helaas niet. Ik krijg ook de melding van windows dat het programma niet meer werkt en wordt afgesloten. Ook bij het verwijderen en snel terugplaatsen van de kabel.

Thx voor je snelle reactie Timmeh. Net meerdere malen geprobeerd, maar tevergeefs. Ik heb ook de windows melding dat er een fout is opgetreden en dat het programma wordt afgesloten.

Michel15 31-08-09 22:10

Heb ik ook gehad vandaag bij iemand.

Ligt aan je windows gebruikersaccountbeheer, zet die eens uit in je configuratiescherm.

donmoose 31-08-09 23:21

@ Michel15: Werkt ook niet. Ik heb de gebruikersaccount uitgeschakeld (windows vista), opnieuw opgestart en wederom geprobeerd. Nog steeds loopt Redsn0w vast. Heb je verder geen andere wijzigingen naast de gebruikersaccount gedaan?

Michel15 31-08-09 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donmoose (Bericht 345818)
@ Michel15: Werkt ook niet. Ik heb de gebruikersaccount uitgeschakeld (windows vista), opnieuw opgestart en wederom geprobeerd. Nog steeds loopt Redsn0w vast. Heb je verder geen andere wijzigingen naast de gebruikersaccount gedaan?

Nee, liep paar keer vast, daarna UAC uitgezet en opnieuw opgestart.

Vreemd, als je precies doet wat de handleiding zet, dan moet het goed gaan.

donmoose 31-08-09 23:52

Tja, dat zou je zeggen.
Ik heb de handleiding diverse keren gechecked en doe echt weinig verkeerd. De iPhone zelf ik heb al drie keer hersteld. Ook dat heeft geen effect gehad tot nu toe. In elk geval bedankt voor je meedenken!

Timmeh_ 01-09-09 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donmoose (Bericht 345831)
Tja, dat zou je zeggen.
Ik heb de handleiding diverse keren gechecked en doe echt weinig verkeerd. De iPhone zelf ik heb al drie keer hersteld. Ook dat heeft geen effect gehad tot nu toe. In elk geval bedankt voor je meedenken!

Je zou het nog op een andere computer kunnen proberen..

yingie 01-09-09 01:00

Probeer eens alles van je PC te gooien en opnieuw erop te zetten? Dus Redsn0w eraf en opnieuw downloaden, de firmware 3.0 en 3.0.1 opnieuw downloaden. Dan ook maar meteen een andere USB-ingang gebruiken.
Bij het proces zelf zorgen dat je echt in dfu zit. Als Redsn0w vastloopt hoef je niet per se de usb-kabel eruit te trekken en meteen weer erin te stoppen. Daar mag best wat tijd tussen zitten. Bovendien lukt dit vaak niet meteen dus zul je vaker die kabel eruit en erin moeten doen. Je krijgt o.a. een keer een wit iPhonescherm, gewoon weer de kabel eruit en weer erin, dan moet ie het doen.

Verder blijft het advies van Timmeh een goeie: een andere PC gebruiken (of liever nog... een Mac).

donmoose 01-09-09 08:55

Zojuist is het probleem opgelost dankzij de efforts van Michel. Dank hiervoor.

Ik heb opnieuw e.e.a. gedownload, nu van een andere locatie, en alle stappen nogmaals gedaan. De eerste keer crashte redsn0w opnieuw, maar bij poging twee werkte hij zoals verwacht. Kortom, het is gelukt. Iedereen bedankt voor het meedenken, super!

Op een andere pc werkte het overigens ook niet met de 'oude' redsn0w, dat had ik als eerste geprobeerd :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:29.