iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Help (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/43514-help.html)

kaas90 11-09-09 10:58

Help
 
Hallo,

Ik heb gister een iphone 3gs geupdate naar 3.1 zonder ervan op de hoogte te zijn dat deze was gejailbreakt(engelse iphone), weet er iemand of er een mogelijkheid komt om deze weer te unlocken binnen een week? ik lees namelijk allemaal dingen op Amerikaanse sites dat je de IBEC of TSS had moeten backuppen, maar dit is natuurlijk niet gebeurd!

de telefoon hoeft niet eens gejailbreakt zijn. zolang er maar een T-Mobile kaartje in kan!

alvast bedankt!

DeBar0n 11-09-09 11:09

Waarschijnlijk heb je nu voor een aantal weken/maanden een dure ipod touch.
Met de update naar 3.1 heb je ook je baseband geupdate.

Jailbreak gaat binnen een aantal dagen wel lukken maar dan kan je geen Ultrasnow meer gebruiken omdat deze alleen werkt met baseband 04.36.08 en aangezien jij bij de update ook een nieuwe baseband hebt gekregen meer de unlock niet meer.

Kans is namelijk zeer klein dat het Dev team een nieuwe versie uitbrengt van Ultrasnow omdat je had moeten update met een custom firmware die geen baseband update uitvoert.

kaas90 11-09-09 11:25

dure ipod touch? hij doet namelijk niks meer! alleen maar noodoproep

Timmeh_ 11-09-09 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaas90 (Bericht 349911)
dure ipod touch? hij doet namelijk niks meer! alleen maar noodoproep

In DFU-mode zetten (in de Wiki staat hoe) en herstellen in iTunes. Na afloop heb je een iPhone waarmee je niet kan bellen en internet kan alleen via Wi-Fi. Je zal moeten wachten totdat het iPhone Dev Team een nieuwe Jailbreak/Unlock-tool beschikbaar heeft gesteld.

kaas90 11-09-09 11:43

thnx, hij is namelijk nog geen week geleden gekocht en degene die m gekocht heeft weet zeker dat er niet gezegd is dat de telefoon niet geupdate mag worden, er is schijnbaar allee ngezegd dat het een engelse telefoon is. maar dat dit geen gevolgen had. denk je dat ik dan het beste terug kan gaan naar de winkel?

Timmeh_ 11-09-09 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaas90 (Bericht 349922)
denk je dat ik dan het beste terug kan gaan naar de winkel?

Ik zou niet weten wat hun voor je kunnen doen.. Als je op een Engels-netwerk zit had je wel zonder problemen kunnen updaten, maar aangezien je m graag hier in Nederland wilt gebruiken moet je m unlocken en dat is nog niet mogelijk voor 3.1. Ik zou gewoon even wachten, meestal gaan er slechts enkele dagen overheen voordat het iPhone Dev Team de nieuwe tools beschikbaar stelt. ;)

von02 11-09-09 11:52

hallo
heb me gisteren als lid aangemeld, trotse eigenaresse van iphone met een degelijk hi abbo. dit terzijde, probleem is het volgende
zoonlief heeft in New York een iphone 3g gekocht, met zijn t mobile abbo werkt ding prima tot het moment dat hij zich meldde bij itunes, gevolg enkel nog emergeny calls.
naar de apple store: medewerker duwde zijn AT&T kaartje erin en zei dat in Nederland de telefoon het weer helemaal zou doen. Op dat moment werkte Wi-Fi en itunes wel weer maar bellen was niet mogelik.
Nu thuis blijkt zijn kaatje van T mobile helemaal niets te doen. Heb heel veel forums van jullie afgstruind maar kan niet goed ontdekken wat ik nu moet doen. Wie kan mij de goede weg wijzen.
alvast bedankt,
von

kaas90 11-09-09 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 349923)
Ik zou gewoon even wachten, meestal gaan er slechts enkele dagen overheen voordat het iPhone Dev Team de nieuwe tools beschikbaar stelt. ;)

oke, maar aangezien in een andere reactie staat dat ALS je al geupdate hebt dat het nog wel maanden zou kunnen duren. de eigenaar van de iphone ging ervan uit dat deze gewoon simlockvrij was en gewoon kon updaten, maar bleek jailbreak te zijn

oo en ik heb de iphone hersteld, maar nog steeds geeft ie aan insert a valid simcard with no pin

DeBar0n 11-09-09 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaas90 (Bericht 349929)
oke, maar aangezien in een andere reactie staat dat ALS je al geupdate hebt dat het nog wel maanden zou kunnen duren. de eigenaar van de iphone ging ervan uit dat deze gewoon simlockvrij was en gewoon kon updaten, maar bleek jailbreak te zijn

oo en ik heb de iphone hersteld, maar nog steeds geeft ie aan insert a valid simcard with no pin

Waarschijnlijk moet je de iphone activeren. Met originele simkaart.
Wat je moet doen:

Je iphone in UDF mode zetten en via itunes er firmware 3.0 op zeten.
(Alt ingedrukt houden terwijl toestel aangesloten is in DFU mode in itunes)
En dan de firmware seleceteren die je hier gedownload hebt:
http://appldnld.apple.com.edgesuite....1_Restore.ipsw (rechts klikken doel opslaan)

Daarna je telefoon jailbreaken. Die verzorgd gelijk je activatie !

Peernij 11-09-09 20:31

Werkt niet, je kan namelijk niet meer terug of downgraden!

DeBar0n 11-09-09 22:03

Je hebt gelijk. Word ingehaald door de actualiteit ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:37.